Kā biznesa portālu Nozare.lv informēja LDz, projekta kopējās izmaksas ir 92,98 miljoni eiro (64 miljoni latu), no kuriem lielāko daļu - 67,46 miljonus eiro (46 miljonus latu) - nodrošināja ES Kohēzijas fonds, 22,48 miljonus eiro (15 miljonus latu) sedza valsts, savukārt 3,03 miljonus eiro (2,08 miljonus latu) no projekta izmaksām sedza LDz no saviem līdzekļiem.
Jaunās sistēmas prezentācija šodien notika Jelgavas dzelzceļa stacijā. LDz prezidents Uģis Magonis skaidro, ka šis projekts ne tikai ļaus ievērojami uzlabot drošību uz sliežu ceļiem, bet arī ievērojami atvieglos un padarīs efektīvāku vilcienu kustības vadību "visā Latvijai tik nozīmīgajā Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridorā atbilstoši mūsu Rietumu kolēģu pieredzei".
Vilcienu kustības vadības sistēmas nomaiņa līdz ar signālu, pārmiju un pārbrauktuvju aprīkojuma modernizāciju tika veikta ES līdzfinansētā vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācijas projekta gaitā. "Iepriekšējā sistēma mums ļāva noteikt tikai to, kur atrodas vilciens, savukārt jaunā sistēma sniedz daudz plašākas iespējas - mēs varēsim pārbaudīt luksoforu, skaņas signālu stāvokli, ceļa parametrus un daudz ko citu, kas ievērojami uzlabos kustības drošību," pastāstīja LDz signalizācijas un sakaru distances vadītāja vietnieks Viktors Jegorovs.
Savukārt LDz Attīstības daļas vadītāja Aija Poča norādīja, ka šis projekts bija pirmais lielais ES atbalstītais projekts LDz, kas sākts gandrīz vienlaicīgi ar Latvijas iestāšanos ES. "Pirmo reizi LDz vēsturē paveikts tik vērienīgs projekts, kura realizācijas gaitā esam ļoti daudz mācījušies. Šī daudzveidīgā pieredze lieti noderēs līdzīga mēroga projektu plānošanai un vadībai nākotnē," uzsvēra amatpersona.
Viņa arī atklāja, ka glīti, mūsdienīgi datorizētas sistēmu vadības pultis ir šī projekta redzamā daļa, savukārt 4500 kilometru kabeļu ierakti zemē, lai savienotu kopējā sistēmā 54 dzelzceļa stacijas Latvijā un divus dispečera vadības posteņus no Latvijas austrumu robežas līdz Ventspilij.
Jaunā sistēma būs piemērota gan jaunas vilces un ritošā sastāva izmantošanai, gan, pateicoties īpaši izstrādātam programmnodrošinājumam, tā ir pilnībā savietojama ar patlaban izmantojamo ritošo sastāvu. Sistēma automatizēs un tādējādi atvieglos vilciena maršruta veidošanu, ļaus centralizēti vadīt vilcienu kustību nevis no stacijām, bet no vienota dispečeru centra.
Drīzumā paredzēts Jelgavas kustības vadības dispečeru centru pārcelt uz vienoto dispečeru vadības centru Rīgā.