Dati liecina, ka ražotāji daudz mērķtiecīgāk fokusējas uz pārdošanas apjomu palielināšanu ārvalstu tirgos. To kā uzņēmējdarbības prioritāti ražotāji novērtējuši vidēji par 33% augstāk nekā citu nozaru uzņēmēji.
Tikpat svarīgi kā nostiprināt pozīcijas eksporta tirgos, ražotājiem ir paaugstināt rentabilitāti un peļņu. Ražotāji, mazāk nekā pārējie uzņēmumi, norūpējušies par uzņēmuma "izdzīvošanu", secināts pētījumā. Taču izmaksu samazināšana ir nozīmīga kā ražotājiem, tā visiem pārējiem. Starp nozīmīgākajām prioritātēm uzņēmēji, jo īpaši ražotāji, min arī nepieciešamību uzlabot produktu vai servisa kvalitāti un ieviest izmaiņas tehnoloģijā, atklāj Nordea vitametrs.
Pētījums liecina, ka kopumā Latvijas ražotāji savu konkurētspēju vērtē augstāk nekā pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji. Ražotāju konkurētspēja balstīta galvenokārt sekmīgākā biznesa stratēģiju izvēlē. Ražotājiem ir vairāk pastāvīgo klientu, diversificēts produktu klāsts, arī savu inovāciju līmeni ražotāji novērtējuši par 23% augstāk, nekā pārējie uzņēmumi.
Arī komunikācijas tīklu izmantošanā - konkurētspējas jomā, kurā Latvijas uzņēmēji kopumā uzrādījuši vissliktākos rādītājus - ražotāji ir sekmīgāki nekā pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji. Informāciju savu produktu pilnveidošanai ražotāji galvenokārt iegūst no klientiem, piegādātājiem, arī konkurentiem. Pozitīvāk ražotāji novērtējuši arī uzņēmēju asociāciju, Latvijas Investīciju attīstības aģentūras, banku lomu sev nozīmīgas informācijas saņemšanai, liecina Nordea pētījums.