Kā liecina EM dati – minētā norma ļaus būtiski uzlabot valsts importa/eksporta bilanci. Ņemot vērā pašreizējās degvielas cenas, importa samazinājums pārsniegs 41,5 miljonus latu. Tostarp nozares ražošanas jaudas ir pietiekamas, lai turpinātu arī saražotās produkcijas eksportu, kas pie pašreizējām cenām kopumā pārsniedz 92 miljonus latu (bioetanols un biodīzeļdegviela). Ministrijas aprēķini apliecina, ka neraugoties uz akcīzes nodokļa ieņēmumu kritumu, ieviešot 5% obligāto piejaukumu, kopumā nozare valsts budžetam dažādu nodokļu veidā ienes aptuveni 12 miljonus latu. Būtiski atzīmēt, ka līdzās pamatprodukcijas ražošanai, nozare saražo arī dažādus lauksaimniecībā izmantojamus blakus produktus un kopējie ieņēmumi no biodegvielas ražošanas blakusproduktu realizācijas sastāda 7,4 miljonus latu. Ekonomikas ministrijas dokumentā atzīmēts, ka kopumā nozarē patlaban tiek nodarbināti 565 strādājošie.
Kā uzsver Biodegvielas asociācijas valdes priekšsēdētājs Daumants Znatnajs, šie skaitļi uzskatāmi parāda - ko Latvijas ekonomika zaudēs, gadījumā, ja nozarei tiks samazināts valsts atbalsts, un ja 5% obligātais biodegvielas piejaukums netiks ieviests kā plānots – ar š.g. 1.jūliju. Viņš arī atzīmē, ka papildus valsts zaudētu savus jau veiktos ieguldījumus nozarē, kas pārsniedz 13 miljonus latu. Bez tam, zudumā ietu vairāk nekā 80 miljonu latu lielās investīcijas, ko nozares uzņēmumi ieguldījuši rūpnīcu celtniecībā un attīstībā. „ Laikā, kad valstī ir ekonomiskā krīze, no politiķu puses ir ļoti tuvredzīgi bremzēt šīs nozares attīstību. Taču diemžēl tas nenotiek, un plānoto 12 miljonu latu vietā, valsts atbalsts samazināts līdz 2,2 miljoniem latu. Tā ir apzināta nozares iznīcināšana, taču es ceru, ka šie skaitļi būs būtisks signāls tiem, kas līdz šim neieklausījās mūsu argumentos,” atzīmē Znatnajs.
Plašāka informācija:
Daumants Znatnajs, mob. 29111112