Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

PR: Henkel rezultāti uzlabojas arī trešajā ceturksnī

“Trešajā ceturksnī spējām uzturēt tikpat pozitīvus un iepriecinošus rezultātus”, teic Henkel vadītājs Kaspers Rorsteds. “Sasniedzām lieliskus rezultātus veļas un mājas kopšanas līdzekļu sektorā, kā arī kosmētikas/parfimērijas nodaļa labi attīstījusies. Jūtami rezultātu uzlabojumi arī saistvielu tehnoloģiju sektorā šā gada laikā, diemžēl ne tik labi salīdzinot ar pagājušo gadu.

” Rorsteds turpina: “Šī ceturkšņa iedvesmojošie rezultāti atspoguļo tirgus stabilizāciju, kā arī mūsu izvēlētās biznesa darbības pareizību.”2009. gada trešajā ceturksnī Henkel pārdošanas apjoms bija 3,485 miljoni eiro. Salīdzinot ar iepriekšējā gada ceturksni, joprojām sarežģītā tirgus vidē redzams 7.3 procentu samazinājums. Organiskā izteiksmē, t.i., pēc ārvalsts valūtas un iegādes/pārdošanas objektu koriģēšanas, pārdošanas apjoms palielinājies, salīdzinot ar šī gada pirmajiem diviem ceturkšņiem. Tomēr uzņēmuma trīs darbības sektori turpināja radīt neskaidru attēlu. Veļas un sadzīves kosmētikas sektora sniegums atkal bija labs, uzrādot 2.4 procentu organiskās pārdošanas pieaugumu. Kosmētikas/parfimērijas sektorā bija 3.7 procentu pieaugums, atkal apsteidzot iepriekšējo ceturkšņu labos rādītājus. Saistvielu tehnoloģiju sektors reģistrēja 7.6 procentu lielu pazemināšanos organiskajā pārdošanā, tomēr salīdzinājumā ar otro ceturksni organiskās pārdošanas rādītāju krišanās ir samazinājusies uz pusi.

Galvenokārt restrukturizācijas izmaksu sloga dēļ uz iepriekšējā gada ceturkšņa rezultātiem, pamatražošanas peļņa (EBIT) ir pieaugusi par 51.8 procentiem, no 191 miljoniem eiro līdz 290 miljoniem eiro. Pēc vienreizējo ieņēmumu un izdevumu un restrukturizācijas izdevumu koriģēšanas, kas kopumā dod 95 miljonus eiro, koriģētā pamatražošanas peļņa („koriģētais EBIT”) ir nedaudz samazinājusies par 1.5 procentiem no 391 miljoniem eiro līdz 385 miljoniem eiro.

Pārdošanas rentabilitāte (EBIT peļņa) bija 8.3 procenti, kamēr koriģētā pārdošanas rentabilitāte („koriģētā EBIT peļņa”) pieauga no 10.4 procentiem līdz 11.0 procentiem.

Investīciju rezultāts kritās no 24 miljoniem eiro līdz 0 miljoniem eiro, uzņēmuma ieguldījumu pārdošanas dēļ Ecolab 2008. gada novembrī. Neto izdevumi procentu maksājumiem ir samazinājušies par 32 miljoniem eiro no –72 miljoniem eiro līdz –40 miljoniem eiro, kas galvenokārt izskaidrojams ar zemākām procentu likmēm, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu. Rezultātā finansiālais rezultāts ir uzlabojies no –48 miljoniem eiro līdz –40 miljoniem eiro. Nodokļu likmes apjoms bija 28.0 procenti.

Pateicoties augušajam EBIT, neto peļņa ceturksnim pieauga par 68.2 procentiem, no 107 miljoniem eiro līdz 180 miljoniem eiro. Pēc 8 miljonu eiro mazākuma akciju paketes atrēķināšanas ceturkšņa kopējā neto peļņa bija 172 miljoni eiro, salīdzinot ar 101 miljoniem eiro 2008. gada trešajā ceturksnī. Koriģētā neto peļņa pēc mazākuma akciju paketes sasniedza 240 miljonus eiro pret 251 miljoniem eiro iepriekšējā gada ceturksnī. Peļņa par priviliģēto akciju pieauga no 0.23 eiro līdz 0.39 eiro. Koriģētais skaitlis bija 0.55 eiro, salīdzinot ar 0.59 eiro iepriekšējā gada ceturksnī.

Pateicoties spēcīgai naudas plūsmai, tīrais parāds tika vēl samazināts, salīdzinot ar 2009. gada otrā ceturkšņa beigām, par aptuveni 700 miljoniem eiro līdz 3.2 biljoniem eiro. Labs progress tika sasniegts arī attiecībā uz apgrozāmā kapitāla pārvaldību: salīdzinājumā ar iepriekšējā gada periodu neto apgrozāmā kapitāla attiecība pret pārdošanu ir uzlabojusies no 12.8 procentiem līdz 10.3 procentiem.

Komercdarbības nozares izpilde

Veļas un sadzīves kosmētikas sektors palielināja pārdošanu organiskā izteiksmē par 2.4 procentiem ar 5.3 procentu lielu ārvalstu valūtas negatīvu ietekmi. Nominālā izteiksmē pārdošana ir samazinājusies par 2.9 procentiem līdz 1,035 miljoniem eiro. Galvenokārt iepriecinošais organiskās pārdošanas pieaugums bija skaidrojams ar attīstības reģioniem Austrumeiropā, Āfrikā/Vidējos Austrumos un Latīņamerikā, kas dažos gadījumos radīja uzlabojumu divciparu procentu izteiksmē.

Ar 3.7 procentus lielu organiskās pārdošanas pieaugumu Kosmētikas/parfimērijas sektors trešajā ceturksnī saglabāja konsekventi spēcīgu attīstību. Vēlreiz tas bija sekmīgs attiecīgo tirgus pieauguma apsteigšanā, kad tie turpināja ciest ekonomiskās darbības krituma ietekmes dēļ.

Matu kopšanas bizness attīstījās ļoti labi jaunās Syoss prečzīmes tālākas izlaišanas un jauno Schwarzkopf Gliss Kur Hair Active un Schauma Hair Activator ieviešanas rezultātā. Produktu izlaišana, ieskaitot Essential Color un Poly Palette 10 Minutes Coloration nozīmīgi palielināja matu krāsošanas kategorijas rezultātus. Ķermeņa kopšanas segmentā Eiropā zem Fa prečzīmes pārdotās dušas želejas/ķermeņa kopšanas produkti turpināja savu labo attīstību, sasniedzot vienu no ātrākajiem augšanas koeficientiem šajā kategorijā. Ādas kopšanas nozarē uzmanība tika koncentrēta uz jauno Diadermine 3D Wrinkle Expert, īpaši izstrādātu formulu dziļām grumbām. Mutes kopšanas segmentā pozitīvu momentu radīja jaunā Theramed Arctic White izlaišana.
Trešajā ceturksnī līmes tehnoloģiju nozare progresēja pa atgūšanās ceļu, kas tika uzsākts otrajā ceturksnī, ar nozīmīgi pieaugošu peļņu.

Eiropas/Āfrikas/Vidējo Austrumu reģionā pārdošana pieauga, salīdzinot ar 2009. gada otro ceturksni, lai gan organiskā izteiksmē tā bija neliela – 0.9 procenti – zem 2008. gada trešā ceturkšņa līmeņa. Kamēr veļas un mājas kosmētikas un kosmētikas/parfimērijas sektors spēja sasniegt apmierinošu attiecīgo pārdošanas skaitļu pieaugumu, līmes tehnoloģijas sniedza viencipara pieaugumu. Āfrikā/Vidējos Austrumos Henkel sasniedza organiskās pārdošanas pieaugumu divciparu procentu diapazonā, kamēr sniegums Rietumeiropā, ieskaitot Vāciju mazinājās. Augšanas koeficients Austrumeiropā turpināja atgūties, salīdzinot ar šī gada pirmajiem diviem ceturkšņiem. Visumā pārdošana Eiropā/Āfrikā/Vidējos Austrumos samazinājās no 2,319 miljoniem eiro līdz 2,154 miljoniem eiro, piešķirot tai 62 procentus no kopējā pārdošanas apjoma.

Pārdošanas un peļņas prognozes 2009

Par spīti nesen šķietamajai tirgus stabilizācijai joprojām ir grūti novērtēt vispārējo ekonomisko situāciju un tālāk attīstības iespējas.

Tomēr Henkel ir pārliecināts, ka attiecīgie tirgi atkal pārsniegs gaidīto organiskās pārdošanas pieaugumu (t.i. pēc  ārvalsts valūtas un iegādes/pārdošanas objektu koriģēšanas). Jau uzsāktas vairākas darbības, no kurām Henkel sagaida pozitīvu attīstību. Šīs darbības, kā arī atbalsts no atvieglojošām izejmateriālu cenām, atbalstīs pamatražošanas peļņas (EBIT) un peļņu par priviliģēto akciju (EPS) attīstību, kur katrā no gadījumiem tiks koriģēti vienreizējie ieņēmumi un izdevumi, un restrukturizēšanas izdevumi.

Henkel cer, ka klientu bizness turpinās savu labo sniegumu ceturtajā ceturksnī, kā tas bija šī gada pirmajos deviņos mēnešos, lai gan nedaudz lēnākā veidā. Henkel paredz, ka līmes tehnoloģiju sektors uzlabosies salīdzinājumā ar pirmajiem deviņiem mēnešiem.

Šis dokuments ietver progresīvus apgalvojumus, kuri balstās uz pašreizējiem novērtējumiem un pieņēmumiem, kurus veikusi Henkel KGaA uzņēmumu vadība. Progresīvie apgalvojumi ir raksturoti ar tādu vārdu lietojumu, kā gaidīt, paredzēt, plānot, iepriekš noteikt, pieņemt, uzskatīt, vērtēt, sagaidīt, utt. Šādus apgalvojumus nav jāsaprot kā jebkādā veidā garantējošus, ka šie paredzējumi izrādīsies precīzi. Turpmākā izpilde un rezultāti, ko faktiski sasniedzis Henkel KGaA un tā saistītie uzņēmumi, ir atkarīgi no vairākiem riskiem un neskaidrībām, un tāpēc var būtiski atšķirties no progresīvajiem apgalvojumiem. Daudzi no šiem faktoriem ir ārpus Henkel kontroles un tos nevar precīzi novērtēt iepriekš, tādus kā turpmākā ekonomiskā vide un konkurentu un citu, kuri iesaistīti tirgus jomā, darbības. Henkel neplāno un neapstiprina jebkādus progresīvus apgalvojumus.
Oficiālie Henkel Corporation pārstāvji Baltijas valstīs ir Henkel Balti OÜ Igaunijā un Henkel Latvia SIA Latvijā. Henkel Balti OÜ, kas darbojas kopš 1996.gada, atbild par klientu attiecībām Baltijas valstīs rūpniecisko saistvielu un Loctite zīmola rūpniecisko un automobiļu ķīmijas jomā. Kopš 2003.gada Henkel grupā ietilpst arī kompānija AS Henkel Makroflex. Henkel Balti OÜ pārstāv tādus zīmolus kā Loctite, Ceresit, Makroflex, Super Attak, Moment, Pritt, Metylan, Teroson un Nail Power. SIA Henkel Latvia  atbild par mājsaimniecību ķīmiju un kosmētikas produktiem Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, tai skaitā pārstāv tādus zīmolus kā Persil, Silan, Fa, Bref, Schwarzkopf, Taft un Schauma.

Kontaktinformācija:
Lars Witteck     Wulf Klüppelholz
Tālrunis: +49-211-797-2606    Tālrunis: +49-211-797-1875
Fakss: +49-211-798-9208     Fakss: +49-211-798-9208
[email protected]


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses