2009. gada otrajā ceturksnī LG realizācijas apjoms un darbības peļņa uzrāda rekordaugstus rādītājus. Kopējais tirdzniecības apjoms (ieskaitot LG ārvalstu filiāles) palielinājies par 13.8%, sasniedzot 11.229 miljardus ASV dolāru. Darbības peļņa palielinājusies līdz 878 miljoniem ASV dolāru (peļņas daļa 7.8%), kas ir par 1.1% vairāk nekā gadu iepriekš. Pamatsabiedrības realizācijas apjoms ir 6.566 miljardi ASV dolāru, darbības peļņa 553 miljoni ASV dolāru.
-The Home Entertainment Company realizācijas apjomi palielinājušies par 19.3%, sasniedzot 4.509 miljardus ASV dolāru ar 174 miljonu ASV dolāru lielu peļņu (peļņas daļa 5%), kas ir par 4.7% vairāk nekā pērn. Tas bija iespējams pateicoties spēcīgajiem plakano paneļu televizoru pārdošanas rādītājiem pat ārpus sezonas, īpaši LCD TV. Ražošanas apjomi palielinājušies par 45%, sasniedzot 4.28 miljonus vienību. Kompānija prognozē plakano paneļu televizoru ražošanas apjomu palielināšanos arī trešajā ceturksnī.
-The Mobile Communications Company realizācijas apjomi sasniedz 3.981 miljardus ASV dolāru, kas ir par 25.8% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Darbības peļņa sasniedz 422 miljonus ASV dolāru ar 10.6% peļņas daļu. Mobilo tālruņu realizācijas apjomi nodrošināja 3.778 miljardu ASV dolāru lielus ieņēmumus, kas ir par 29.9% vairāk nekā pērn. Savukārt darbības peļņa sasniedza 417 miljonus ASV dolāru ar 11.0% peļņas daļu. Mobilo tālruņu ražošanas apjomi uzrāda pieaugumu par 7.8% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu un 32% pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni. Tādējādi pārdoto vienību skaits bijis 29.82 miljoni, pateicoties augstam pieprasījumam pēc vidējās klases modeļiem, piemēram, LG KP500, tālruņiem ar QWERTY tastatūru ērtākai īsziņu rakstīšanai LG-KS360, multimediju augsti aprīkoto tālruni LG Arena ar jauno S klases lietotāju saskarni, evV3 ar QWERTY tastatūru un enV Touch ar QWERTY tastatūru un skārienjutīgo ekrānu. Rentabilitāte uzlabota, pateicoties produktu daudzveidībai, orientējoties uz jaunu modeļu pieteikšanu tirgū un pieprasījuma kāpumam no vidēji līdz augsti aprīkotiem tālruņiem. Prognozējot arī turpmāku pasaules ekonomikas lejupslīdi, LG prognozē arī pasaules tirgus samazināšanos par 6% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu līdz apmēram 280 miljoniem vienību trešajā ceturksnī. Tomēr LG sagaida spēcīgu izaugsmi līdz ar t.s. high-end ierīču laišanu tirgū, piemēram, GD900 Crystal ar caurspīdīgu tastatūru un ceturto modeli LG Black Label Series ietvaros un viedtālruni GM730.
-The Home Appliance Company realizācijas apjomi palielinājušies par 9.8%, sasniedzot 1.812 miljardus AS dolāru lielu pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Turpinoties mājokļu tirgus lejupslīdei, samazinās arī kopējais pieprasījums pēc mājas elektroierīcēm, taču kompānijas produktu konkurētspēja nesusi 7.7.% pieaugumu darbības peļņā, kas ir par 2.9% augstāks rādītājs nekā gadu iepriekš un sasniedz 140 miljonus ASV dolāru. Kā ekonomiskās recesijas rezultāts, trešajā ceturksnī tiek prognozēta tirgus pieprasījuma samazināšanās, kā arī tirgus lejupslīdes turpināšanās.
-The Air Conditioning Company realizācijas apjomi sasnieguši 1.332 miljardus ASV dolāru, kas ir par 1.8% vairāk nekā pagājušajā gadā. Darbības peļņas rādītājs sasniedzis 136 miljonus ASV dolārus, premium segmenta modeļu pārdošanas apjomu pieauguma rezultātā. Par spīti globālajai recesijai, kompānija trešajā ceturksnī prognozē tirgus daļas palielināšanos Korejā, Eiropā, Austrālijā un citos Dienvidu puslodes tirgos, pateicoties energo efektīviem komerciālajiem gaisa kondicionieriem.
-The Business Solutions Company realizācijas apjomi uzrāda samazinājumu par 8.7% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu līdz 787 miljardiem ASV dolāru ar 11 miljonu ASV dolāru lielu darbības peļņu. Kompānija izjutusi vislielāko ekonomikas lejupslīdes ietekmi līdz ar krītošo pieprasījumu pēc monitoriem, automašīnu audio/video tehnikas un drošības iekārtām. Kompānijas tālākajos mērķos ietilpst mērķtiecīga rīcība, vērsta uz monitoru pārdošanas apjomu palielināšanu līdz ar pārdošanas sezonas iestāšanos IT produktiem, savukārt automašīnu audio/video tehnikas produktu pārdošanas rezultātu uzlabošanās sagaidāma līdz ar situācijas uzlabošanos auto industrijā kopumā.
Mātes uzņēmuma finanšu pārskats un ar pamatdarbību nesaistītie posteņi
LG uzrāda periodisko peļņu 1.091 miljonu ASV dolāru apmērā un 62% tīro peļņu 888 miljardu ASV dolāru apmērā ar 13.5% peļņas daļu, kas ir par 3.7% augstāka nekā gadu iepriekš. Ārvalstu valūtas tirgus peļņa ir 222 miljoni ASV dolāru un pašu kapitāla metodes peļņa sastāda 357 miljonu ASV dolāru apmērā no ārvalstu filiālēm un pārstāvniecībām. LG Display, kura 37.9% akciju pieder LG Electronics, radīja pašu kapitāla metodes peļņu 87 miljonu ASV dolāru apmērā.
2009.gada trešā ceturkšņa uzņēmējdarbības virziens un prognozes
Tā kā aizvien pieaug pieprasījums pēc LCD televizoriem un mobilajiem tālruņiem, LG Electronics prognozē realizācijas apjomu palielināšanos par 10% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kā arī iepriekšējam gadam pielīdzināmus rentabilitātes rādītājus.
Papildu informācija:
Zane Pudāne
Sabiedrisko attiecību menedžere Baltijas valstīs
LG Electronics Latvia Ltd.
Grēdu iela 4a
Rīga, LV-1010
Tālrunis: +371 67 311 337
Fakss: +371 67 331 338
E-pasts: [email protected]
Ligita Brodiņa
Euro RSCG PR
Public relations consultancy
Kr.Barona 36-8
Rīga, LV-1010
Tālrunis: +371 67 504 731
Fakss: +371 67 504 736
E-pasts: [email protected]
Par LG Electronics, Inc.
Uzņēmums LG Electronics, Inc. (KSE:066579.KS) ir pasaules līderis un tehnoloģiju novators sadzīves elektronisko ierīču, sadzīves tehnikas un mobilo sakaru ražošanas jomā, nodarbinot vairāk nekā 84 000 cilvēku, kas strādā 115 struktūrvienībās, ieskaitot 84 filiāles visā pasaulē. LG pārdošanas apjoms pasaulē 2008. gadā bija 44,7 miljardi ASV dolāri, un to veido piecas uzņēmējdarbības nodaļas – Home Entertainment, Home Applience, Air Conditioning, Business Solutions un Mobile Communications. LG ir pasaules vadošais plakano paneļu televizoru, audio un video produktu, mobilo tālruņu, gaisa kondicionieru un veļas mazgājamo mašīnu ražotājs. LG ir noslēdzis ilgtermiņa līgumu, kļūstot par Formula 1 globālo un tehnoloģiju partneri. Plašākai informācijai, apmeklējiet www.lge.com