Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

RPK "katram gadījumam" piereģistrējis Laimas preču zīmes

Līdz tiesai draud nonākt nupat uzplaukušais strīds starp Rīgas piena kombinātu (RPK) un saldumu ražotāju Laima, kas nav mierā ar RPK pirms pusotra gada sperto soli — Laimai jau piederošo zīmolu piereģistrēšanu piena produktu un bezalkoholisko dzērienu grupā. RPK Dienai norādīja, ka darījis to, sargājot savu saldējumu tirgus daļu un bažījoties, ka kāds no ārvalstu piena pārstrādes koncerniem varētu startēt Latvijā ar šo preču zīmju saldējumu. Tikmēr Laima ir neizpratnē, kādēļ RPK atstājis šo jautājumu nepārrunātu ar pašu Laimu.

"Mēs sākām ar juristu sastādītu vēstuli, ko nosūtījām kombinātam pirms mēneša. Uz to bija nulle reakcijas," saka Laimas pārstāvis Ingars Rudzītis un norāda, ka šonedēļ saldumu ražotājs iesniedzis prasības pieteikumu Rīgas apgabaltiesā, lai attiesātu RPK piereģistrētās preču zīmes. Teorētiski tās RPK dod tiesības ražot piena produktus un bezalkoholiskos dzērienus ar senajām Laimas preču zīmēm Serenāde, Vāverīte, Sarkanā magone, Rudzupuķe, Lācītis, tāpat kā ar nedaudz jaunākajām Miks un Hooper. Vislielākā iespējamība, ka RPK tās interesētu tieši saldējuma nišā. Laimas preču piereģistrēšana notika 2007.gada septembrī, kad īpašu uzplaukumu piedzīvoja saldējuma tirdzniecība. Tolaik izskanēja baumas, ka starptautiskajam koncernam Ingmann ir interese par ienākšanu Latvijā, startējot ar vietējo ražotāju lietotām preču zīmēm. Baumas gan nematerializējās, toties toreiz lika RPK izvērtēt riskus un lemt par šo nosaukumu patentēšanu "katram gadījumam". "Tā kā Laima nebija šos nosaukumus saldējuma segmentā patentējusi, to varēja izdarīt jebkurš," saka RPK pārstāve Līga Rimšēviča. Tikmēr advokātu biroja Krodere&Judinska zvērinātā advokāte Ineta Krodere-Imša norāda, ka no juridiskā viedokļa šis nav pamatots solis, jo nevienam nebūtu izredžu dabūt lietošanā Laimas senās preču zīmes, par šo viņai esot 99,9% pārliecība. Pasaulē sadarbība starp saldumu ražotājiem un piena pārstrādātājiem nav nekas jauns, un arī Laimas gadījumā sarunas par iespējamu spēku apvienošanu un kopīga saldējuma ražošanu ir bijušas jau pirms desmit gadiem, tomēr toreiz bez rezultātiem. Atkal pie viena sarunu galda abi uzņēmumu pārstāvji — vadības, mārketinga un juridiskās daļas līmenī — sola sēsties 6.aprīlī.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses