"Igaunijā pārdotie vilcieni nodrošina klienta pieprasīto visaugstāko iespējamo komfortu pasažieriem, kamēr CAF AS Pasažieru vilciens piedāvā ārkārtīgi zemu pasažieru komforta līmeni. Stadler piegādātie elektriskie vilcieni Igaunijā nodrošina vairāk telpas pasažieriem, gan sēžot, gan pārvietojoties pa vilcienu, tādēļ šiem vilcieniem ir mazāk nekā 270 vietas, proti, 196 vietas. CAF ir izdevies „iespiest” 270 vietas 3 vagonu vilcienā uz pasažieru komforta samazināšanas rēķina," teikts Stadler paziņojumā.
Stadler vērš uzmanību uz to, ka 3 vagonu elektriskie vilcieni, ko uzņēmums pārdevis Igaunijai, maksā 4,14 miljonus eiro par vienību, bet tā kā Pasažieru vilcienu apmierina daudz zemāks komforta līmenis, tas spēj piedāvāt analogu 3 vagonu vilcienu par tādu pašu cenu – 4,14 milj. eiro, ierīkojot papildu sēdvietas un palielinot sēdvietu skaitu līdz 270, kas atbilst CAF piedāvāto vilcienu ietilpībai. CAF tādu pat vilcienu piedāvā par 4,7 miljoniem eiro. Šajā gadījumā vienas sēdvietas cena Stadler ražotā vilcienā būtu 15 333 eiro, salīdzinot ar 17 466 eiro par sēdvietu konkurentu variantā.
Stadler uzsver, ka lielāko konkursa summas daļu veido vilcienu uzturēšana, kas pilnībā tiek segta no valsts budžeta. CAF piedāvātā viena 3 vagonu vilciena uzturēšana 30 gadu laikā maksā 7,32 miljonus eiro jeb 150% no visas vilcienu iegādes kopsummas, turpretī Ungārijā īstenotā Stadler projekta ietvaros viena 4 vagonu vilciena uzturēšanas izmaksas 30 gados sasniedz 2,03 miljonus eiro jeb 42% no vilcienu iegādes kopsummas.
Uzturēšana:
|
CAF piedāvājums PV |
Stadler līgums Ungārijā |
Vilciena tips |
3 vagonu vilcieni |
4 vagonu vilcieni |
Skaits |
34 elektriskie un 7 dīzeļvilcieni |
30 elektriskie vilcieni |
1 vilciena uzturēšanas maksa 30 gadu laikā |
7,32 milj. eiro |
2,03 milj. eiro |
Uzturēšanas maksas attiecība pret vilciena iegādes cenu (%) |
150% |
42% |