Škoda Vagonka reģionālais pārdošanas direktors Romans Sorkins portālam Diena.lv klāstīja, ka "tādējādi [..] Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk. Škoda Vagonka, iesniedzot piedāvājumu AS Pasažieru vilciens izsludinātajā konkursā par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi, izteica finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu."
Sorkins informēja, ka Škoda Vagonka piedāvājumā ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā bija 893,59 eiro. "Kā zināms no piedāvājumu atvēršanas procedūras, kas notika 6. augustā, nākamais izdevīgākais finanšu piedāvājums bija par vairāk nekā 4% dārgāks. Mums ir pamats uzskatīt, ka vēlāk trīs mēnešu periodā mūsu piedāvājums apzināti tika padarīts dārgāks. Notika piemērojamās metodikas maiņas un vairākas aprēķinu korekcijas, uz kurām tik ļoti uzstāja AS Pasažieru vilciens un kur vairākos gadījumos mēs piekāpāmies, lai gan uzskatījām, ka tas nepamatoti sadārdzina mūsu piedāvājumu. Visu laiku mēs apliecinājām, ka esam gatavi godprātīgi izpildīt pasūtījumu atbilstoši sākotnēji iesniegtajam piedāvājumam, uzņemoties pilnu atbildību kāda paredzēta līgumā. Pat pēc tām korekcijām, kurām mēs piekāpāmies, mūsu piedāvājums viennozīmīgi bija labākais. Mēs vēlamies norādīt, ka Škoda Vagonka jau ir ražojusi šāda tipa vilcienus ar izmaksām, kas tika iestrādātas piedāvājumā."
Škoda Vagonka pārstāvis uzskata, ka publiski paziņotie rezultāti neatbilst iepirkumā prasītājiem – "tajā tika prasīts norādīt kopējās vidējās izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietu gada laikā un piegādes grafiku (cik īsā periodā tiek piegādāti visi vilcieni), kas tad arī kalpoja par kritēriju uzvarētāja noteikšanai. Nav saprotams, kāpēc šobrīd tika paziņots tikai kopējais cipars 225,3 miljonu eiro apjomā, kas ir daļa no tā kas tika vērtēts."
Uzņēmums gaidīs no Pasažieru vilciena (PV) pilnus oficiālos rezultātus un uzstāj, ka Škoda piedāvājums bija visizdevīgākais, tāpēc "ļoti nopietni apsvērsim vēršanos IUB, apstrīdot šodien paziņotos rezultātus."
PV pārstāve Agnese Līcīte norādīja, ka PV pilnībā respektē pārējo pretendentu tiesības likumā noteiktajā kārtība vērsties IUB ar sūdzībām – "tā būs iestāde, kas pieņems lēmumu par sūdzību pamatotību vai gluži otrādi, nepamatotību."
"Saprotam, ka ar šodien paziņoto rezultātu pārējie trīs pretendenti, kuri ar saviem piedāvājumiem piedalījās iepirkumā, varētu būt neapmierināti – tas ir tikai loģiski, ka katrs tieši savu piedāvājumu uzskata par labāko un piemērotāko," portālam Diena.lv atzina Līcīte.
"Pretendentu vēlmi uzvarēt šajā iepirkumā stiprina arī apstāklis, ka nākošais elektrovilcienu iepirkums Latvijā gaidāms ne ātrāk kā pēc 35 gadiem, tāpēc vienkārša biznesa loģika paredz, zaudējušie pretendenti centīsies izmantot dažādus līdzekļus, lai tieši viņi varētu piegādāt Latvijai elektrovilcienus," skaidroja Līcīte.
Jau vēstīts, ka Pasažieru vilciens jaunos elektrovilcienus iegādāsies no Spānijas uzņēmuma Talgo par kopējo līgumcenu 225,303 miljoni eiro.
(pievienots Pasažieru vilciena komentārs 6.-8.rindkopā)
atkal !