Latvijā pagājušajā gadā tiešās tirdzniecības uzņēmumu pārdošanas apjomi sasniedza 78 miljonus eiro, un šai nozarei ir stabils izaugsmes potenciāls. Tiešā pārdošana mainās līdz ar tehnoloģiju attīstību, un, lai arī mājas ballītes vēl izmanto produktu prezentācijām, arvien biežāk šajā nozarē pirkumi tiek veikti, sazinoties tiešsaistē.
Eiropā līdere ir Vācija
Latvijā pērn tiešās tirdzniecības jomā bija iesaistījušies 59,6 tūkstoši cilvēku, norāda Baltijas Tiešās tirdzniecības asociāciju ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks, atsaucoties uz neatkarīgu pētījumu, kas ļauj detalizēti paskatīties uz tiešās tirdzniecības sektoru, tiešo pārdevēju pieredzi un nozares potenciālu.
Asociācijas dati liecina, ka Latvijā aptuveni divas trešdaļas (65%) iedzīvotāju vismaz reizi dzīvē ir iegādājušies preces tiešās pārdošanas ceļā, vien nedaudz mazāk Lietuvā – 60%, bet Igaunijā – 52% no visiem respondentiem.
Tiešās pārdošanas nozare ir spējusi pielāgoties gan reģioniem, kuros ir jaudīga mazumtirdzniecība, gan arī jaunattīstības tirgiem ar atšķirīgām kultūrām un daudzveidīgiem ekonomikas izaugsmes tempiem. Vērtējot globālā mērogā, lielākie tiešās tirdzniecības tirgi ir ASV, Dienvidkoreja, Vācija, Ķīna, Japāna
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 16. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €1.00