Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Asociācija: Pēc akcīzes nodokļa paaugstināšanas alus tirgū kritums par 15%

Līdz ar akcīzes nodokļa pieaugumu martā par 51% un ieviestajiem PET iepakojuma ierobežojumiem strauji samazinājies Latvijā saražotā un patērētā alus daudzums, par jaunākajiem alus nozares un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datiem vēsta Latvijas Alus darītāju asociācija.

VID dati rāda, ka Latvijas alus tirgus kritums martā sasniedzis 15% un tā ražošanas apjomi samazinājušies par 35%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. Arī alus darītāju nozares apkopotā informācija liecina, ka līdzīgas tendences saglabājušās aprīlī, kad alus tirgus samazinājās par 12%.

Atšķirībā no alus nozares, kas šobrīd piedzīvo lejupslīdi, pieaudzis stiprā alkohola patēriņš (+10%) un imports (+10,7%).

"Kritums alus tirgū bija sagaidāms, jo alus tirgus pēdējos gados Latvijā stagnē un turas virs ūdens, pateicoties pierobežas tirdzniecībai ar Igauniju, kas veido aptuveni 10% no visa Latvijas alus tirgus. Šī situācija spilgti apliecina, cik svarīga ir pārdomāta un konkurētspējīga nodokļu politika, lai kāda no tautsaimniecības nozarēm spētu veiksmīgi pastāvēt," izteikusies Latvijas Alus darītāju asociācijas vadītāja Ināra Šure.

Dati arī liecina, ka attiecīgi par 10% martā un 15% aprīlī samazinājušies alus tirdzniecības apjomi PET iepakojumā, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika posmu. To neapšaubāmi ietekmēja lēmums no 1. marta ierobežot alus tirdzniecību šajā iepakojuma veidā, un sagaidāms, ka šis kritums turpināsies vēl pāris mēnešus.

"Gan akcīzes nodokļa likmes pieaugums, gan PET ierobežojumi veicinājuši arī to, ka akcīzes nodokļa ieņēmumi atpaliek no planotajiem par aptuveni 10%. Citiem alkoholiskajiem dzērieniem gan tas tiek iekasēts, kā plānots, kas norāda uz alus nozares sarežģīto situāciju," paudusi Šure.

Alus nozares pārstāvji gan atzīst, ka maijs ražotājiem ir iesācies veiksmīgi, pateicoties labvēlīgajiem laika apstākļiem. Ja laika apstākļi lutinās arī turpmāk un uz Latvijas simtgades svinību pasākumiem vasarā ieradīsies daudz tūristu, tad alus nozares kritums šī gada pirmajos mēnešos gada griezumā varētu izlīdzināties.

“Alus tirdzniecībai ir izteikti sezonāls raksturs, jo, iestājoties siltākam laika periodam un palielinoties ārvalstu tūristu skaitam, alus pārdošanas apjomi būtiski pieaug. Faktiski alus ražotāji vasarā nopelna sev iztiku izdzīvošanai ziemas mēnešos, jo vasarā alus pārdošanas apjomi var būt līdz pat divām reizēm lielāki,” pavēstījusi asociācijas vadītāja.

Top komentāri

Fake News
F
Kāds melo, nupat ziņoja ka viss alus jau izpārdots un uz Jāņiem vairs nebūs.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses