Tehniski ekonomiskais pamatojums izvērtēts, pieņemot, ka ceļā no Tallinas uz Rīgu būtu jāpavada četrarpus stundas, ik dienu šajā maršrutā kursētu trīs vilcieni, kas pieturētu Tallinā, Tartu, Tapā un Rīgā.
Vilcieni pārvietotos ar ātrumu 120 kilometri stundā, un šajā maršrutā tiku izmantoti jauni vilcieni.
Eksperti secinājuši, ka šis maršruts nebūtu rentabls nedz no biznesa, nedz sociāli ekonomiskā viedokļa pat, ja transporta uzņēmums jaunos vilcienus saņemtu par brīvu. Maršruts ienākumus nestu tikai tādā gadījumā, ja Igaunija piešķirtu subsīdijas 2,4 miljonu eiro (1,68 miljonu latu) gadā, vai arī ja pasažieru skaits pieaugtu par 40% vai biļešu cena tiktu paaugstināta par 40%.
"Lai gan autobusu maršruts Tallina-Rīga ir 311 kilometru garš, dzelzceļa maršruta garums caur Tartu ir 441 kilometrs. Runājot par izmaksām, ir saprotams, ka autobusu kompānijām, kas izmanto īstāko ceļu, ir mazākas izmaksas nekā dzelzceļa uzņēmumam," skaidro ekonomiskā pamatojuma izstrādātāji.