Valdība pirmdien, 5. novembrī, atbalstīja, ka laika posmā no 2019. gada līdz 2024. gadam jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādē, kā arī vilcienu depo izbūvē kopumā varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro no valsts budžeta līdzekļiem.
Faktiskās izmaksas būs zināms tikai pēc PV veiktā jauno elektrovilcienu iepirkuma noslēgšanās un uzvarētāja paziņošanas, kas plānota novembra beigām.
Noteiktais finansējuma apmērs neietekmēs turpmākos valdības lēmumus par līdzekļu piešķiršanu citu valstij būtisku nozaru attīstībai, jo ietekme uz valsts budžetu un tā deficītu ir neitrāla.
Līdz ar valdībā pieņemto lēmumu Satiksmes ministrijai (SM) būs jānodrošina finansējuma plūsmas uzraudzība un kontrole, lai netiktu palielināta ietekme uz valsts budžetu. Savukārt PV ir tiesīgs pabeigt iepirkuma procesu un īstenot biznesa plānu, lai rezultātā nodrošinātu jaunu elektrovilcienu iegādi.
"Šī Pasažieru vilcienam ir vēsturiski nozīmīga diena, jo atver pavisam jaunas durvis ceļā uz iespēju sniegt mūsdienīgus un pasažieru vēlmēm atbilstošus sabiedriskā transporta pakalpojumus. Lai arī šis bija visiem nopietns izaicinājums, kopīgi ir izdarīts nozīmīgs darbs, lai rezultātā Pasažieru vilciens izpildītu sabiedrībai doto solījumu un beidzot iegādātos jaunus elektrovilcienus. Tagad ir jābūt drosmīgiem un izlēmīgiem. Ja vilcienus nenopirks tagad, tad tos vairs nenopirks vispār. Tas nav pieļaujams, jo iedzīvotājiem Latvijā ir tiesības pārvietoties mūsdienīgos, modernos, ērtos un kvalitatīvos vilcienos, kas kā vizītkarte vienlaikus parāda arī valsts attīstības līmeni un attieksmi pret mūsu cilvēkiem," uzsvēra Augulis.
Arī PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzina, ka šis valdības lēmums ir ļoti svarīgs, lai varētu turpināt elektrovilcienu iepirkuma procedūru. "Visi četri pretendenti ir iesnieguši savus finanšu piedāvājumus un mēneša laikā mēs paziņosim uzvarētāju," viņš sacīja.
Tāpat PV valdes priekšsēdētājs vairākkārt žurnālistiem uzsvēra, ka jebkura informācija par iepirkumu ir konfidenciāla.
Grigulis norādīja, ka vilcienus sākotnēji varēs izmantot tajās līnijās, kas jau ir elektrificētas. Pirmie jaunie vilcieni varētu būt Ogres un Tukuma virzienā, bet ar laiku tie varētu kursēt arī līdz Daugavpilij un Rēzeknei.
Jautāts, vai jaunie vilcieni ietekmēs biļešu cenas, Grigulis sacīja, ka par cenām lemj Autotransporta direkcija, bet, ņemot vērā, ka izmaksas visu laiku aug, teorētiski biļešu cenas varētu palielināties.
Tiesības piegādāt elektrovilcienus būs pretendentam, kurš piedāvā ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu, ko vērtē visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Elektrovilcienu iepirkumā piedalās vilcienu ražotāji, kuri iesnieguši savu piedāvājumu - Talgo, Stadler, Caf un Škoda.
Kā ziņots, pērnā gada 13. jūnijā valdība konceptuāli atbalstīja to, ka PV turpina jauno elektrovilcienuiepirkumu, attiecīgajam projektam ietekmējot valsts budžeta bilanci.
Lai pērk tramvajus