Pulcēšanās ierobežojumi pavasarī šai industrijai nospieda "stopkrānu", un zaudējumus gan Latvijā, gan pasaulē nav iespējams izskaitļot. Bet kā plānot šo sezonu? Jo neviens jau nav atcēlis to, kādēļ konferences tiek rīkotas, – spiediens uz reputāciju, biznesa paplašināšanu un pārdošanu, jauniem kontaktiem un inovācijām ir pat vēl lielāks.
Ir vairākas versijas, kā šogad organizēt konferences. Vispopulārākais formāts, kur "vilks paēdis un kaza dzīva", ir tā saucamās hibrīdkonferences – organizēt konferenci daļēji klātienē, daļēji attālināti. Fleksibilitāte ir veiksmes atslēga, jo, ja nu tiek ieviesti jauni pulcēšanās ierobežojumi, tad virtuāli dizainēts pasākums nav pavisam jāatceļ.
Te ir arī vairākas labas ziņas organizatoriem – hibrīdkonferenču izmaksas varētu būt zemākas, jo nebūs tik lieli izdevumi par telpu īri un ēdināšanu. Protams, zināms sadārdzinājums būs kvalitatīvu tiešraižu producēšana, inovatīvas tehnoloģiju platformas auditorijas iesaistei.
Starptautiskā dimensija
Konferenču saturs varētu kļūt kvalitatīvāks – starptautiskāks un dažādāks. Rīkotājiem nevajadzētu baidīties kļūt ambiciozākiem un uzrunāt A-līmeņa runātājus no jebkuras pasaules valsts. Daudzas konferenču slavenības tagad piekrīt uzstāties attālināti par zemāku honorāru. Turklāt nav jāapmaksā aviolidojums biznesa klasē un viesnīcas izdevumi. Arī apmeklētāji pamazām pierod, ka kvalitatīvas prezentācijas var skatīties digitālā formātā. Taču cīņa par uzmanību būs vēl lielāka, tādēļ pie unikāla satura dizaina būs jāstrādā vēl radošāk.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 31. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!