Starptautisko standartu ISO (International Standardisation Organization) kvalitātes sistēma sāka attīstīties pēc otrā pasaules kara, piedzīvojot strauju attīstību 70. gados, kad sistēmai pievienojās ne tikai militārās organizācijas, bet arī civilās, piemēram, dažādu nozaru asociācijas un institūti. Arī Latvijas medijos jau 90.gados parādījās informācija par pirmajiem uzņēmumiem, kuri apliecināja savas spējas iegūt ISO sertifikātus, stāstīja par ieguvumiem un to, kā šo sertifikātu novērtē starptautiskie partneri.
Mūsdienās ISO sertifikāts ir nozīmīgs kvalitātes garants, jo tas pierāda, ka kompānija ne tikai spēj sakārtot iekšējos procesus, bet ir uzticams partneris, uz ko var paļauties. Tām kompānijām, kas vēlas iegūt šo atzinību, jāiziet vairāku soļu cikls, kur, manuprāt, nozīmīgākais ir problēmu konstatēšana un risinājumu meklēšana. Ilgtermiņā tas nodrošina gan konkurētspējas paaugstināšanu, gan izaugsmi un paplašināšanās iespējas, gan arī izmaksu samazināšanu, novēršot liekus tēriņus un neizdevīgus darījumus, . Tas savukārt nozīmē peļņas pieaugumu, klientu apmierinātību un uzticamību, kā arī reputācijas uzlabošanos kopumā.
Tāpat svarīgi apzināties to, ka nākotnē uzņēmējdarbības jau tā sarežģītajam organismam pievienosies jauna komponente – ilgtspēja. Kādam tie ir saules paneļi uz rūpnīcas jumta, citam elektroauto, bet vēl kāds izvēlēsies nomainīt gāzes katlu pret granulu apkures katlu. Arī šajā gadījumā ISO sertifikāts var kalpot kā garants, ka kompānija rūpējas par apkārtējo vidi un attiecīgi samazina savu CO2 pēdas nospiedumu dabā. Tas savukārt ir ļoti svarīgi piegāžu ķēdēs. Lai gan ne visas kompānijas pieprasa kvalitātes standartu apliecinošus sertifikātus, starptautiskā vidē šādi pierādījumi kļūst arvien svarīgāki. Tiem uzņēmumiem, kuri savus mājas darbus izdara savlaicīgi, nākotnē attīstīties būs daudz vieglāk nekā tiem, kuri nogaida un necenšas uzlabot savus standartus.
Viens no biežāk izmantotajiem ir ISO 9001:2015, ko tikko saņēmis arī “Venipak Latvija”, apliecinot, ka uzņēmums apņemas nodrošināt visaugstākās kvalitātes pakalpojumus, kas atbilst gan klientu, gan normatīvo aktu prasībām. Manuprāt, tas ir nozīmīgs pavērsiens uzņēmuma vēsturē, jo šādi varam pierādīt izcila servisa esamību un nepārtrauktos centienus pilnveidoties, rūpējoties par saviem klientiem.
Sakārtota kvalitātes sistēma, ilgtspēja un apliecinājums sertifikāta veidā – šīs ir vērtības , kas nākotnē veidos uzņēmumu ikdienu, rūpējoties gan par klientiem, gan darbiniekiem. Jau tagad Eiropas Savienība paziņojusi, ka ilgtspējā plāno ieguldīt ap triljonu eiro, lai tādējādi sasniegtu izvirzītos klimatneitralitātes rādītājus. Tieši tāpēc svarīgi veidot biznesu tā, lai tas būtu ne tikai veiksmīgs, uz attīstību vērsts un pelnošs, bet arī videi draudzīgs. Esmu pārliecināta, ka mūsu klienti novērtēs pūles, ko ieguldām apkalpošanas kvalitātes celšanā, nodrošinot uzticamas kompānijas statusu.