Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +14 °C
Skaidrs
Sestdiena, 28. septembris
Sergejs, Svetlana, Lana

"Latvenergo": Elektroautomobiļi pierādījuši sevi kā alternatīvu transportu pilsētvidē

Nepilna gada laikā abi AS Latvenergo izmantotie elektroautomobiļi ir pierādījuši sevi kā alternatīvu transporta risinājumiem pilsētvidē dažādos laika apstākļos, biznesa portālam Nozare.lv atzina energokompānijas transporta nodrošinājuma direktors Edgars Utāns."Galvenā elektroautomobiļu ekspluatācijas laikā gūtā atziņa kliedē mītu par to nepiemērotību Latvijas apstākļiem - ikdienas pieredze liecina, ka pat bargā salā šīs automašīnas ir ērti lietojamas," piebilda Utāns.

Patlaban, kad benzīna cena īslaicīgi sasniegusi lata par litru robežu, elektroautomobiļa izmaksas 100 kilometriem ir nemainīgas un, pēc pašreizējā tarifa, ir nedaudz virs divu latu robežas, informē Latvenergo.Utāns uzskata, ka elektrotransporta izaugsmes perspektīva ir neapšaubāma. "Īpaši jānovērtē ieguvumi no pilsētvides ekoloģiskā aspekta. Vides aizsardzības un ekspluatācijas izmaksu ziņā šis ir labākais jau šobrīd pieejamais risinājums."Viņš norāda, ka ikvienā pilsētā ir dažādi dienesti, kas ikdienā intensīvi izmanto daudz transporta vienību un attiecīgi arī šo transporta līdzekļu darbināšanai izmanto fosilo degvielu, tādējādi ietekmējot gaisa kvalitāti. Eiropā arvien vairāk pieaug prasības oglekļa dioksīda (CO2) izmešu samazinājumam, turklāt ne tikai valstiskā, bet arī katra indivīda līmenī, jo arvien vairāk cilvēkiem rūp dzīves kvalitāte."Šo iemeslu dēļ - vides aizsardzība, ekspluatācijas izmaksas, laikmetīgas pilsētas tēls - arī Rīgas un citu Latvijas pilsētu ielās līdzīgus transporta līdzekļus redzēsim arvien vairāk," nešaubās Utāns.Šī brīža elektrotransporta attīstības stadijā viņš iespējas saskata pilsētu infrastruktūru objektu apkalpošanā, īpaši regulāras un plānotas izmantošanas režīmā, jo šiem auto nobraukumi dienas laikā nepārsniedz 80 kilometrus un tie neizdala CO2 izmešus.Utāns vērtē, ka, izmantojot elektroautomobiļus kā komerctransportu, ātrāk tiktu atgūtas investīcijas, salīdzinot ar privātpersonas ieguldījuma perspektīvu. Tomēr viņš atzīst, ka šo braucamrīku popularitāti ietekmē joprojām salīdzinoši augstā cena. Pat ja ir gūts apstiprinājums tehniskajām iespējām, to ieviešana, pēc viņa domām, ir atkarīga no valsts mērķtiecīga un samērīga atbalsta. Kā piemēru viņš min Vides aizsardzības un reģionālas attīstības ministrijas (VARAM) atbildībā esošā Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta programmā piešķirto finansējumu, kas dažādās formās tiek realizēts vairākās valstīs."No privātā lietotāja viedokļa, neskatoties uz neapšaubāmiem ieguvumiem, elektroautomobiļu risinājumi vēl ir dārgi, piemēroti tikai pārsvarā pilsētas apstākļiem, ko nosaka akumulatora ietilpība un uzlādes laiks," spriež Utāns.Tomēr, viņaprāt, līdzīgi kā citās tehnoloģiju nozarēs, arī elektrotransporta risinājumi tiks arvien pilnveidoti un kļūs efektīvāki, ko nosaka mūsdienu dzīves prasības.Latvenergo darbam Rīgā kopš jūnija ik dienu izmanto divus Fiat elektroautomobiļus. Iegādājoties tos, kompānija uzņēmusies videi draudzīgu tehnoloģiju popularizēšanu Latvijā un vides piesārņojuma mazināšanu pilsētas ielās, norāda Utāns. Kā ziņots, viena elektroautomašīna energokompānijai izmaksājusi 49 000 eiro (34 300 latus).VARAM pagājušajā nedēļā informēja, ka tā izstrādājusi kārtību Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansējuma saņemšanai elektromobiļu iegādei un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai Latvijā. Kopumā pieejamais finansējums būs 3 522 621 lats, no tiem 1 761 310 latus plānots novirzīt elektromobiļu ieviešanai, bet 1 761 311 latus - elektromobiļu uzlādes infrastruktūras izveidošanai, paredz valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais noteikumu projekts.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses