Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā minēts, ka šāds peļņas rezultāts ir skaidrojams ar to, ka 2018.gada 1.janvārī stājās spēkā izmaiņas Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā, nosakot, ka iepriekšējo gadu laikā uzkrātais atliktais nodoklis vairs nav jāuzskaita, bet līdzšinējā uzkrātā summa jāiekļauj uzņēmuma peļņas vai zaudējumu aprēķinā. Tādējādi 2017.gada peļņa pēc nodokļiem pieaugusi par 22,416 miljoniem eiro. Līdz šim atliktais nodoklis tika piemērots, ņemot vērā LDz ik gadu veiktās investīcijas infrastruktūras uzturēšanā un modernizācijā. Attiecīgi LDz provizoriskā peļņa pirms nodokļiem pērn bija 768 000 eiro.
LDz vadības ziņojumā arī skaidrots, ka būtisks apgrozījuma samazinājums pērn bija ieņēmumiem, kas saistīti ar kravas pārvadājumu apmēriem. LDz kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja galvenais ieņēmumu avots ir pārvadātāju samaksātā maksa par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Pērn tie bija 69,2% no apgrozījuma.
LDz pašu kapitāls pagājušā gada beigās bija 315,2 miljoni eiro, un kopš 2016.gada beigām tas palielinājies par 23,2 miljoniem eiro. Uzņēmuma pašu kapitāla attiecība pret kopējiem aktīviem bija 34,8%.
Pēc kompānijas pārstāvju vēstītā, Latvijas dzelzceļa publiskās lietošanas infrastruktūra pērn izmantota, lai pārvadātu 17,5 miljonus pasažieru, kas ir par 1,5% vairāk nekā gadu iepriekš, un 43,8 miljonus tonnu kravu, kas ir par 8,4% mazāk nekā 2016.gadā. Taču kravu pārvadājumu apmērs tonnkilometros samazinājies par 5,4% - kopumā veikti vairāk nekā 15 miljoni tonnkilometru gadā, kas liecina par pārvadājumu veikšanu tālākos attālumos, tostarp uz Ventspils un Liepājas ostām.
LDz viceprezidents Aivars Strakšas uzsvēra, ka 2017.gadā LDz koncerna uzņēmumi ir pievērsuši lielu uzmanību procesu sakārtošanai un efektivitātes paaugstināšanai, kā arī jaunu pakalpojumu izstrādei un tirgu apguvei, veidojot gan jaunas partnerības, gan attīstot esošās. Viņš arī norādīja, ka pagājušā gada finanšu rezultāti esošajā tirgus situācijā ir vērtējami kā labi. Turklāt koncerna uzņēmumi pagājušajā gadā strādāja, nodrošinot finansiālo stabilitāti.
Koncernā ietilpstošā SIA LDz Cargo apgrozījums no pamatdarbības 2017.gadā bija 235,3 miljoni eiro, kas ir par 40,2 miljoniem eiro mazāk nekā 2016.gadā. Tomēr uzņēmuma peļņa pirms nodokļiem bija 800 000 eiro. Minētā nodokļu regulējuma dēļ LDz Cargo peļņa pēc nodokļiem pērn bija 12,6 miljoni eiro. Uzņēmuma pašu kapitāls pieaudzis par vairāk nekā desmit miljoniem eiro un gada beigās sasniedzis 136,6 miljonus eiro.
Savukārt SIA "LDz loģistika" neto apgrozījums 2017.gadā bija 27,1 miljons eiro, palielinot sniegto loģistikas pakalpojumu apmēru un tādējādi divas reizes pārsniedzot 2016.gada līmeni. Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 200 000 eiro.
LDz pārstāvji atzīmēja, ka LDz loģistika visu 2017.gadu veltījis jaunu partneru piesaistei un attiecību stiprināšanai Vācijā, Ķīnā, Indijā, Irānā, Vidusāzijā, kā arī esošajos Latvijas tranzīta tirgos - Krievijā un Baltkrievijā. Izveidoti vairāki jauni maršruti, sadarbībā ar Baltkrievijas dzelzceļu sākts darbs pie kravas ekspresvilciena maršruta Minska-Rīga attīstības, organizēti divi pilni konteinervilcieni no Rīgas ostas uz Ķīnas austrumdaļas pilsētu Kašgaru, kā arī konteinervilciens no Urumči pilsētas Ķīnā.
Savukārt SIA LDz ritošā sastāva serviss neto apgrozījums 2017.gadā bija 63,2 miljoni eiro, kas ir par 5,3 miljoniem eiro mazāk nekā gadu iepriekš. Būtiskākais neto apgrozījuma samazinājums saistīts ar vagonu un lokomotīvju remonta programmas izmaiņām, realizētās dīzeļdegvielas apmēra samazinājumu, kā arī iepirktās dīzeļdegvielas cenu, kas atkarīga no situācijas naftas produktu tirgū.
Lai nodrošinātu LDz ritošā sastāva serviss piederošo lokomotīvju tehniskā stāvokļa atbilstošu uzturēšanu, kā arī nodrošinātu pārvadātājus ar nepieciešamo lokomotīvju daudzumu, 2017.gadā veikts septiņu - 2TE10-216, 221, 189, 223, 215, 190, 222 sērijas - dīzeļlokomotīvju remonts un vienas 2TE116-997 sērijas dīzeļlokomotīves remonts vidējā remonta apmērā. Uzņēmumā turpinājās maģistrālā dīzeļlokomotīvju parka atjaunošana - dīzeļlokomotīvju 2M62U modernizācijas projekts.
LDz ritošā sastāva servisa peļņa pēc nodokļiem 2017.gadā bija 1,5 miljoni eiro, gada laikā palielinoties par 1,3 miljoniem eiro. Uzņēmuma pašu kapitāls bija 42,5 miljoni eiro.
SIA LDz Infrastruktūra 2017.gadā strādājusi ar 12,7 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 700 000 eiro vairāk nekā 2016.gadā. Neto apgrozījuma pieaugumu ietekmēja LDz papildu pakalpojumu pieprasījumi peronu izbūves un citos darbos. 2017.gadā kompānijas peļņa pēc nodokļiem bija 800 000 eiro.
Savukārt SIA LDz apsardze apgrozījums pērn bija 6,5 miljoni eiro, kas ir par 76 000 eiro mazāk nekā 2016.gadā. Uzņēmuma galvenais ieņēmumu avots bija fiziskās apsardzes pakalpojumu pārdošana - 81,9% no neto apgrozījuma. Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 31 710 eiro, kas ir par 16 747 eiro vairāk nekā 2016.gadā.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.