Neapšaubāmi MI, kas ietver čata robotus, virtuālos palīgus un ar MI darbināmas atbalsta sistēmas, būs lielisks risinājums tajās klientu apkalpošanas jomās, kurās raksturīgs darbinieku trūkums, izdegšana un neefektivitāte. MI varēs ne tikai novērst šīs problēmas, bet arī nodrošināt labāku apkalpošanas pieredzi klientiem. Turklāt MI būs nozīmīgs palīgs klientu tipveida ikdienas pieprasījumos, piemēram, pasūtījuma izsekošanā un bilances pārbaudīšanā.
Neskatoties uz iepriekš minētajiem piemēriem, es pievienojos daudzu ekspertu uzskatam, ka MI nevis aizstās klientu apkalpošanas personālu, bet gan to papildinās un automatizēs vairākus darba procesus.
Vienlaikus uzņēmumi, kas vēlas balstīties uz cilvēciskām attiecībām, neizbēgami saskarsies ar vairākiem izaicinājumiem. Minēšu, manuprāt, būtiskākos no tiem.
Vispirms, es vēlos uzsvērt darbinieku cilvēcisko iemaņu attīstību, kas sākotnēji var šķist neierasts uzdevums, taču, ja vēlamies, lai darbinieki intuitīvi ievēro cilvēces zelta likumu "Izturies pret otru tā, kā tu vēlētos, lai izturas pret tevi", tad ar apmācību un atgriezeniskās saiknes palīdzību vēl neatlaidīgāk ir jāveido kultūra, kuras fokuss ir cilvēciskās prasmes. Vēl būtisks izaicinājums ir uzņēmuma standarta procesu "cilvēciskošana", tas nozīmē būt kritiskākiem pret vēsturiski izveidotiem birokrātiskiem procesiem.
Kā vēl vienu svarīgu izaicinājumu redzu mērījumos balstītu ideju pārvēršanu rīcībā. MI rīki paver gandrīz vai neierobežotas iespējas iegūt precīzus secinājumus par klientu vēlmēm, mūsu pakalpojumu atbilstību tām un darbinieku spējām tās piepildīt. Izaicinājums ir izveidot nepārtrauktu ikdienas procesu, kura ietvaros MI piedāvātie dati tiek definēti idejās, savukārt idejas tiek īstenotas dzīvē.
Jāuzsver, ka izaicinājums uzņēmumiem, kas vēlas balstīties uz cilvēciskām attiecībām, būs arī biznesa mērķu sasniegšana. MI laikmetā klientu apkalpošanai būs jāmācās atrast pareizo cilvēciskuma un tehnoloģiju līdzsvaru, kur MI efektivitāte un no lieka darba atbrīvotais cilvēka radošais intelekts papildina viens otru, radot pievienoto vērtību biznesam. Pastāv risks ļauties kārdinājumam un uzticēt lielu daļu klientu servisa MI, kas īstermiņā atnestu jūtamu finansiālo ietaupījumu. Tomēr ilgtermiņā tas var sagraut uzņēmuma un klienta cilvēcisko attiecību unikalitāti, kas ļauj uzņēmumam būt atšķirīgam no konkurentiem emocionālas uzticēšanās līmenī.
Noslēgumā jāsaka, ka MI ir no jauna definējis to, kā uzņēmumi apkalpo klientus, un parādījis, ka ir gan daudz ieguvumu uzņēmumiem un klientiem, gan arī izaicinājumu