Patlaban runa ir par tiem objektiem, kas būvēti 2000. gada sākumā. Lai izpildītu Eiropas Savienībai dotos solījumus par ceļu garantiju un kalpošanas laiku, šogad nepieciešami vairāk nekā 300 000 latu. Nākamgad tie ir 5 miljoni. Satiksmes ministrija gan norāda, ka pa Eiropas naudu būvēto ceļu remonts tiks veikts jebkurā gadījumā, pat ja līdzekļus nāksies atņemt citiem ceļiem.
Par Eiropas Savienības naudu būvēto un rekonstruēto ceļu uzturēšana uzņēmumam Latvijas Valsts ceļi (LVC) jau rada un arī nākotnē radīs lielas problēmas. LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže norāda, ka problēma ir nepietiekošais finansējums, lai izpildītu saistības pret Eiropas Savienību attiecībā par ceļu kvalitāti.
To, ka par Eiropas naudu būvētie ceļi ir jāuztur atbilstošā līmenī uzsver Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā preses sekretāre Sanita Jemberga. Viņa norāda, ka par soda sankcijām pagaidām runāts netiek, vien tiek vērsta uzmanība, ka ceļiem ir jākalpo maksimāli ilgu mūžu.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss uzsver, ka problēma, kāpēc nauda Eiropas ceļu uzturēšanai nepietiek, ir samazinātais finansējums. Papildus nauda valdībai tiks prasīta. Ja līdzekļi netiks piešķirti, būs jādomā, kā saistības pret Eiropu pildīt no pašreiz pieejamā finansējuma.
Eiropas Savienības fondi ir lielākais investīciju avots Latvijas ceļu infrastruktūrā. Kopš 2000. gada atjaunoti vai uzbūvēti ap 1000 kilometru. Ja šo posmu uzturēšanai netiek iedalīts pietiekoši liels finansējums, cieš ceļi, kas ir daudz sliktākā stāvoklī.