Vai pieprasījums pēc veselīgāka uztura augs, un vai mēs labprātāk ēdīsim "pa ceļam"? Vai mūsu darba ikdienā atgriezīsies regulāras klātienes sapulces, un vai vēlēsimies nodrošināt pusdienu pauzēs veselīgas maltītes saviem viesiem, kolēģiem un sadarbības partneriem? Atbildot uz visiem šiem jautājumiem, viennozīmīgi varu teikt, ka ēdienu līdzņemšanas un piegādes tendences turpinās attīstīties.
Pēc Covid-19 pandēmijas laikā pieredzētās mājsēdes cilvēki ir ļoti noguruši no ēst gatavošanas mājās. Līdz ar to mēs fiksējām ne tikai atgriešanos pie pirmspandēmijas apjomiem, bet arī pieprasījuma palielināšanos maltītēm gan ēšanai uz vietas, gan līdzņemšanai.
Vēl viena tendence, ko vērosim 2023. gadā, ir pieprasījums pēc veselīgākām maltītēm, jo pandēmijas laikā daudzi saprata, ka veselība ir pēdējā joma, uz kuru vajadzētu taupīt, kā arī saprata to, cik veselībai ir nozīmīga loma dzīves kvalitātes nodrošināšanai. Šajā ziņā pandēmija daudziem burtiski atvēra acis. Tāpat mēs novērojam jaunas dimensijas attīstību sabiedrības centienos ēst veselīgi: ne tikai indivīdi, bet arī juridiskās personas labprātāk izvēlas veselīgākas maltītes. Senāk sapulcēm un tikšanās reizēm ar klientiem parasti tika pirkti cepumi, pīrādziņi, smalkmaizītes un līdzīgas uzkodas, taču tagad mēs redzam, ka garām klātienes sapulcēm, kas paredz pusdienu pārtraukumu, tiek pasūtītas ne tikai picas, burgeri un līdzīgas ātrās uzkodas, bet arī veselīgs ēdiens, piemēram, salāti, veselīgas maizītes un smūtiji.
Līdztekus tam, ka mēs kā sabiedrība esam sākuši vairāk pievērst uzmanību tam, ar ko savu organismu uzlādējam, šīs tendences attīstībai ir vēl viens iemesls – produktivitāte.
Darba devēji daudz domā par darba produktivitātes palielināšanu, kas ir tieši saistīta ar vispārējo darbinieku veselības stāvokli un mikroklimatu kolektīvā. Tāpēc pats pirmais un vienkāršākais, lai to sasniegtu, ir nodrošināt darbiniekiem pieejamas veselīgas maltītes. Es esmu pārliecināta, ka šī tendence – pasūtīt enerģiju sniedzošas maltītes – laika gaitā aizvien nostiprināsies.
Šis ir pārmaiņu laiks, un pārmaiņas piedzīvos arī ēdināšanas uzņēmumi. Ēdieni līdzņemšanai kļūs pieprasītāki, jo būs pieejamāki gan piedāvājuma, gan cenas ziņā. Ļoti ceru, ka cilvēki izanalizēs un izvērtēs gan savus ēšanas, gan arī naudas tērēšanas paradumus. Izvēlēsies kvalitatīvākas preces, mainīs prioritātes par labu veselīgām un ilgtspējīgām izvēlēm, pirmajā vietā izvirzīs savu veselību un attiecīgi arī rīkosies – ēdīs veselīgāk, vairāk kustēsies un socializēsies, prasmīgāk šķiros atkritumus un iegādāsies ilgtspējīgas preces.