Latvijā gan šī loma vēl tiek maz novērtēta, it īpaši nelielajos uzņēmumos, kur vadības pienākumi bieži tiek sadalīti. Tomēr lielākos kolektīvos personāla vadītājam vajadzētu kļūt par svarīgu starpnieku starp darbiniekiem un vadību, risinot ne tikai operatīvos jautājumus, bet arī veicinot komandas vienotību un uzņēmuma mērķu sasniegšanu. Šajā lomā būtiski ir ne tikai vadītājiem sniegt atbalstu un ieteikumus, bet arī regulāri novērtēt darbinieku labsajūtu un iesaistīt viņus gan profesionālajā, gan personīgajā izaugsmē.
Darbinieku prioritātei jābūt izpildāmo darbu termiņiem, kvalitātei un budžeta ievērošanai, savukārt vadības prioritātei jābūt uzņēmuma attīstībai. Ja vadībai ir skaidrs plāns uzņēmuma attīstībai, tad personālvadībai ir būtiska loma, lai ar piemērotiem instrumentiem palīdzētu sasniegt izvirzītos mērķus. Ir svarīgi, lai darbinieki vienotos kopējās vērtībās un strādātu komandā, nevis katrs izvirzītu savas prioritātes.
Uzņēmumiem ir svarīgi ieguldīt vadītāju attīstībā – regulāri plānot personības izaugsmes mācības, sasaistīt komandas vērtējumu ar piemaksu sistēmu un nodrošināt vadītājiem budžetu preventīvai veselības uzlabošanai. Jo lielāks uzņēmums, jo lielāka kļūst vadītāja loma. Taču vadītājs var justies vientuļāks, jo nevar vairs ikvienam izstāstīt, kas notiek, vai pajautāt, kā viņš jūtas. Turklāt vadītājam ir jābūt plašām zināšanām, taču jāprot tās pielietot bez pārākuma izrādīšanas.
Personāla vadītājam jābūt tam, kuru vadība uzklausa, lai nezaudētu saikni ar kolektīvu. Kā starpnieks starp vadību un darbiniekiem viņš spēj efektīvāk nodot vadības vēstījumus un arī informēt par kolektīva noskaņojumu, grūtībām vai prieku par jauninājumiem. Personāla vadītājam nepieciešama laba zināšanu bāze, lai šādi komunicētu un risinātu problēmas. Personāla vadītājam jābūt gatavam mācīties, ticēt sev, sniegt pienesumu un prast strādāt komandā, jo komanda visdrīzāk nesastrādāsies ar superzvaigzni.
Vadībai jāveicina vide, kurā visi virzās uz kopīgiem mērķiem, nevis paštīksminās katrs par savu sapratni. Personālvadībai jārada iedrošinājums pārējiem darbiniekiem, lai uzņēmumā varētu ieviest jaunus risinājumus. Turklāt katru dienu personāla vadītājam sev jāuzdod jautājums: "Kāds ir mans pienesums uzņēmumam?" Viņa uzdevums ir novērtēt uzņēmuma briedumu un gatavību nākotnes izaicinājumiem, kā arī būt mentoram ceļā uz to, lai šie soļi izdotos.