Latvijas pastā (LP) 2017. gadā par diviem miljoniem vienību jeb 33% attiecībā pret 2016. gadu palielinājās apstrādāto pārrobežu sīkpaku apjoms no ārvalstu interneta veikaliem. Uzņēmuma DPD sadarbībā ar Kantar TNS veiktā ikgadējā aptauja par eiropiešu tiešsaistes iepirkšanās paradumiem liecina, ka 86% Latvijas e-pircēju veikuši pirkumus ārzemju interneta vietnēs, un tas ir augstākais rādītājs Eiropā. Latvijas iedzīvotāji pirkumus veikuši galvenokārt Ķīnā, bet iecienīti ir arī Apvienotās Karalistes un Vācijas interneta veikali. Tiešsaistē veiktie pirkumi veido 8% no kopējā Latvijas iedzīvotāju pirkumu skaita, kas gan ir zem Eiropas vidējā līmeņa (11%), un aptaujāto valstu vidū ir otrs zemākais rādītājs aiz Slovēnijas. Salīdzinot ar iepriekšējā gada aptaujas datiem, pieaudzis to Latvijas e-pircēju skaits, kuri internetā iepērkas regulāri jeb vismaz reizi mēnesī (Latvijā – 39%, vidēji Eiropā – 54%).
Arī lielākās eksprespastu kompānijas Latvijā ziņo par stabiliem pieaugumiem ienākošo sūtījumu jomā, DHL Exspress ienākošo sūtījumu skaits pērn pieauga par 11%, DPD Latvija – par 7%, savukārt LP Eksprespasta kopējais visa veida sūtījumu pieaugums attiecībā pret 2016. gadu pērn sasniedza 10%. Jāatzīmē, ka LP Eksprespasta piegādāto e-komercijas sūtījumu izsniegšana Circle-K degvielas uzpildes staciju tīklā pieauga par 38 tūkstošiem vienību jeb 78% salīdzinājumā ar 2016. gadu. Circle-K Tirgus attīstības departamenta direktors Gatis Pavārs apstiprina, ka sūtījumu apjoms ir būtiski palielinājies. Tam ir divi iemesli – e-komercijas pieaugums un aktīvāka sadarbība ar LP, turklāt būtiski audzis arī tirgotāju skaits – tie ir gan vadošie internetveikali, gan plašs loks mazāku tirgotāju, kuri piedāvā iespēju saņemt sūtījumus Circle K degvielas uzpildes stacijās.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 16. aprīļa, numurā! Ja ir vēlme laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!