Pietuvosies pusotram triljonam
Vācijas konferenču birojs (German Convention Bureau) sadarbībā ar vairāku citu Eiropas valstu nozares organizācijām pērn publiskoja ziņojumu Eiropa kā sanāksmju un konferenču galamērķis (Europe as a Destination for Meetings and Conferences), kura ietvaros apskatītas daļas tā dēvētā MICE (Meetings, Incentives, Conferencing, Exhibitions – burtiski tulkojot, Sanāksmes, stimuli jeb ierosmes, konferences, izstādes) tirgus perspektīvas Eiropā vidējā termiņā un ilgtermiņā, kā arī faktori, kas var ietekmēt šā tirgus attīstību.
Vācijas konferenču birojs apvieno ap 200 organizācijām, kas šajā valstī nodarbojas ar kongresu, konferenču un citu MICE pasākumu rīkošanu, savukārt Vācija, atbilstīgi Starptautiskās kongresu un konferenču asociācijas (International Congress and Convention Association, ICCA) datiem, 2018. gadā bija lielākais Eiropā un otrs lielākais pasaulē starptautiskā konferenču tūrisma galamērķis – valstī notika 642 ICCA standartiem atbilstošas starptautiskās sanāksmes. (Pirmajā vietā atradās ASV ar 947 sanāksmēm.) 2019. gada statistikas datu apkopojums tradicionāli gaidāms šā gada vidū, tomēr provizoriski tiek uzskatīts, ka Vācijas daļa tirgū aizvadītajā gadā ir bijusi vismaz iepriekšējā līmenī. Turklāt tieši Vācijas iedzīvotāji ir arī Eiropā aktīvākie darījumu ceļojumu (Business Travel) nozares pakalpojumu izmantotāji – vismaz vienu reizi gadā darījumu braucienos dodas vairāk par pieciem miljoniem vāciešu.
Tā kā dažādas organizācijas izmanto nedaudz atšķirīgas darījumu ceļotāju uzskaites metodes, mēdz atšķirties arī to sniegtie dati, tāpat robežas starp dažāda veida pasākumiem ir ļoti izplūdušas, tomēr kopumā ir pieņemts uzskatīt, ka darījumu tūrisms veido 25–30% no visas ceļotāju plūsmas. Nepilnas trīs ceturtdaļas darījuma braucienu ir tā dēvētie korporatīvie ceļojumi (Corporate Travel), bet nedaudz vairāk par ceturtdaļu – MICE tūrisms. Pasaules
Tirdzniecības organizācija (PTO) tikmēr lēš, ka darījumu ceļojumi nodrošina ap 50% visu lidsabiedrību ieņēmumu, ap 60% viesnīcu industrijas ieņēmumu un vairāk par 70% autonomas kompāniju ieņēmumu, un tiek uzskatīts, ka darījumu brauciena laikā tiek tērēts vidēji trīs reizes vairāk līdzekļu nekā atpūtas tūrisma ceļojuma laikā.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 28. janvāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Ilgtspējīgāsinerģija