Svarīgi ir arī tas, lai pilsētā pietiekamā skaitā būtu biznesa tūristu prasībām atbilstošas viesnīcas un lai cenu līmenis šajās viesnīcās būtu atbilstošs kvalitātei, nevis pārspīlēti augsts. Darījumu tūristi noteikti nav tā ceļotāju daļa, kas allaž izvēlas pašu lētāko piedāvājumu, taču tieši darījumu tūristi parasti arī ļoti labi zina, cik kas maksā, un nevēlas pārmaksāt par naktsmītni vai konferences telpām.
Attīstot darījumu tūrismu, būtiski ir arī tas, lai pilsētā pastāvētu mūsdienīgs ēdināšanas bizness un būtu iespējams nodrošināt maltītes lielam konferenču dalībnieku skaitam un atbilstoši dažādām – arī ārzemnieciskām – gastronomiskajām gaumēm. Ja pilsēta cer piesaistīt biznesa tūristus no ārvalstīm, kā arī starptautiska mēroga kongresus un citus lietišķa rakstura pasākumus, tad svarīgi ir arī tas, lai šī pilsēta būtu ērti sasniedzama ar dažādiem transporta veidiem – ar lidmašīnām, privātajām automašīnām, maršrutu autobusiem un speciāli konferences apmeklēšanai organizēto autotransportu, kā arī ar prāmjiem jeb kuģiem un vilcieniem.
Tas, vai pilsētā pieejams plašs, interesants kultūras, izklaides un sportisko aktivitāšu klāsts, nav noteicošais faktors tieši darījumu tūrisma attīstībai, taču palīdz, jo veicina to, ka, piemēram, konferences dalībnieki pilsētā dažas dienas uzkavējas arī pēc konferences.
Jāpiebilst, ka pašu darījumu tūristu paustās atziņas liecina, ka viņi labprāt pilsētā, kurā norit konference, kongress vai biznesa tikšanās, uzkavējas arī pēc šī lietišķā pasākuma, tad, ja pilsētā ir, vienkārši sakot, ko darīt – ja ir interesanti muzeji, iespēja apmeklēt kultūras un izklaides pasākumus, pievilcīga pilsētvide un mūsdienīga tūrisma infrastruktūra. Taču pilsētā pieejamais kultūras un atpūtas pasākumu klāsts noteikti nav noteicošais faktors, kas darījumu tūristiem liek pieņemt lēmumu par konkrētās konferences (vai cita lietišķa rakstura pasākuma) apmeklēšanu, jo svarīgākais tomēr ir pašas konferences saturs. Turklāt darījumu tūristu vidū dominē racionalitāte – biznesa ceļotāji ir gatavi veltīt laiku un naudu tam, lai, piemēram, gūtu spilgtus kultūras iespaidus, taču nevēlas tērēt laiku un naudu, pēc konferences vai cita pasākuma uzturoties tur, kur nav nekā viņiem interesanta.
Bijis izaugsmes gads
2018. gadā "Jūrmalā bija manāms pieaugums darījumu tūrisma segmentā, ko apliecina lielāko konferenču pakalpojumu sniedzēju dati. Pasākumu un konferenču segmentā lielu lomu tieši pērn nospēlēja Dzintaru koncertzāles Mazās zāles iznomāšana uzņēmumu pasākumu rīkošanai, kā arī viesnīcas Semarah Hotel Lielupe lielās konferenču zāles atklāšana, kas būtiski paplašināja Jūrmalas pilsētas konferenču telpu piedāvājumu klāstu", Dienai stāsta Jūrmalas tūrisma informācijas centra pārstāve Aleksandra Stramkale.
Jūrmalā konferences un citi pasākumi notiek visu gadu, taču "izteikts korporatīvo pasākumu laiks ir novembrī un decembrī. Jūrmalā ir līdzīgas cenas, salīdzinot ar Rīgas konferenču telpu cenām, taču izšķirošais faktors ir tieši kūrortpilsētas atmosfēra un atrašanās vieta, respektīvi, tas, ka Jūrmala atrodas netālu gan no Rīgas, gan no lidostas, taču te, pie mums, ir klusa un mierīga atmosfēra. Viesnīcas piedāvā ļoti daudzveidīgus un kvalitatīvus SPA pakalpojumus, kas veido labu kombināciju darbam un atpūtai", skaidro Stramkale.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena trešdienas, 23. janvāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!