Mēs visi mīlam dalīties ar informāciju publiskajā telpā, atstājot pēdas digitālajā pasaulē. Viena no neprātīgākajām lietām, ko cilvēks var izdarīt, pirms doties ceļojumā, paziņot par to Facebook.com vai citā sociālajā tīklā, atklājot, ka atstāj mājokli nepieskatītu. Tas ir kā netiešs aicinājums zagļiem «atnākt ciemos». Ja mēs vēlamies sevi pasargāt, mums ir jādomā, ko mēs publiskajā – digitālajā – vidē darām un ar kādu informāciju dalāmies. Daļa no cilvēkiem priecājas par mūsu ceļojumu un dažādiem sasniegumiem, bet citi domā, kā sociālajos tīklos redzamo informāciju izmantot ļaunprātīgi.
Zagļi pēta mūsu psiholoģiju, to, ko mēs darām, kāda ir mūsu rutīna, ko skatāmies no rīta, kādus sociālos tīklus izmantojam, un iepazīst mūsu profilu digitālajā vidē.
Jāņem arī vērā, ka viegli lietojami, draudzīgi un ātri pieejami pakalpojumi klientiem dažkārt "palīdz" zaudēt naudu. Un pretēji. Mums ir šāda pieredze ar Smart-ID – pievienojot papildu drošības filtrus, tie klientam autentificējoties prasa mirkli ilgāk. Mēs redzam, ka šīs dažas sekundes rada cilvēkiem negatīvas emocijas, viņiem šķiet, ka ir pakalpojuma traucējumi. Ja Smart-ID savienojums ar pakalpojuma sniedzēju prasa trīs sekundes, nevis notiek zibenīgi, lietotāju pirmā doma ir: "Kaut kas nestrādā." Reti kurš aizdomājas, ka šis laiks ir nepieciešams drošības pārbaudei, jo sistēma veic papildu darbības. Tā ir aktuāla problēma visā pasaulē.
Jau tuvākajā nākotnē mums būs digitālais maks, kas ļaus katram Eiropas iedzīvotājam apliecināt savu identitāti, parakstīt dokumentus, elektroniski dalīties ar dokumentiem un datiem. Kad Eiropā pieņēma lēmumu attīstīt digitālo maku, tika veikti daudzi pētījumi un investīciju aprēķini. Arī mēs pilnveidojām savu sistēmu, apzinoties galveno izaicinājumu – kā mūsu dzīvi padarīt ne tikai vieglāku, bet arī drošāku un digitāli gudrāku. Tāpēc radījām jaunumu – Authentigate –, kas ir izveidots uz Smart-ID bāzes un sniedz iespēja identificēt personu, izmantojot tikai konkrētu informācijas šķautni, piemēram, cilvēka vecumu, bet neatklājot par personu neko lieku.
Sabiedrībai kopumā jāizglītojas un jābūt uzmanīgai, jāpārskata savi PIN kodi, lai tie pēc iespējas mazāk atkārtotos, parolēs jāietver burti, cipari un simboli – jā, sarežģīti, bet drošāk.
Bieži dzirdam par telefonkrāpniecību, zvanītāji uzdodas par kādas šķietami uzticamas kompānijas darbiniekiem, bet telefonsarunā par to nevar pārliecināties, tāpēc savi dati nevienam nav jāatklāj.
Esiet modri, ziniet savas tiesības un arī saviem tuviniekiem atgādiniet, ka par blēžu upuriem bieži kļūst tie cilvēki, kuri uzticas svešiniekiem un vēlas palīdzēt.