Stadler Bussnang AG uzskata, ka par uzvarētāju atzītā spāņu uzņēmuma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) piedāvājums būtiski pārkāpj konkursa prasību attiecībā uz vilcienā noteikto minimālo sēdvietu un saliekamo sēdekļu skaitu.
Stadler Bussnang AG sūdzībā norādīja, ka konkursa rīkotājs nav atvēlējis pietiekami daudz laika pēc šogad 11. maijā veiktajām izmaiņām konkursa nolikuma jēdzienā "vienota platforma elektriskajam un dīzeļvilcienam", kas krasi un būtiski atšķiras no iepriekšējā nolikuma, lai konkursa dalībnieki varētu pienācīgi tām sagatavoties.
Šo pārkāpumu dēļ Stadler Bussnang AG lūdzis IUB atcelt konkursa rīkotāja lēmumu pasludināt CAF par konkursa uzvarētāju, aizliegt parakstīt līgumu, kā arī uzdot AS Pasažieru vilciens pārtraukt konkursu.
Jau ziņots, ka PV valdes loceklis Mārtiņš Greste vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā, Ģenerālprokuratūrā, Valsts kontrolē un IUB ar lūgumu izvērtēt PV rīkotā jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu konkursa atbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, portālu Diena.lv informēja M.Greste.
Kā vēstīts, PV konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā uzvarējusi Spānijas kompānija Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF). Kopējā iepirkumu summa paredzēta 144,1 miljons latu apmērā, no kuriem 70% finansē Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.
Iepriekš iepirkums vairākkārt tika pagarināts, jo citi pretendenti iesniedza vairākas sūdzības.