No visiem tūristu mītnēs apkalpotajiem viesiem 53% jeb 87,6 tūkstoši bija ārvalstu tūristi, un tas ir ievērojami – 6,4 reizes – vairāk nekā 2021. gada maijā. Vidējais ārvalstu viesu uzturēšanās ilgums gan bijis neliels – tikai 1,9 naktis. Visvairāk ārvalstu tūristu šā gada piektajā mēnesī bijis no Baltijas valstīm Lietuvas (12,6 tūkstoši) un Igaunijas (10,6 tūkstoši), kā arī no Vācijas (9,7 tūkstoši), Apvienotās Karalistes (6,8 tūkstoši), Somijas (4,1 tūkstotis), ASV (3,9 tūkstoši) un Polijas (3,7 tūkstoši).
Ārvalstu ceļotāju vidū populārākā uzturēšanās vieta bija Latvijas galvaspilsēta Rīga, kur nakšņojuši 78,3% viesu, otrajā vietā ierindojas Jūrmala, kur nakšņojuši 7,7% tūristu, un seko Liepāja, kas piesaistījusi 2,4% viesu.
2022. gada maijā Latvijas tūristu mītnēs uzturējušies 77,7 tūkstoši mūsu valsts iedzīvotāju, kas ir par 32,4% vairāk nekā pērn maijā. Populārākās Latvijas iedzīvotāju uzturēšanās vietas bija Rīga, kur nakšņojuši 24,4% vietējo ceļotāju, Jūrmala – 11,1% un Liepāja – 6,7%.
Šā gada piecos mēnešos kopumā Latvijas tūristu mītnēs uzturējušies 586,8 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu. Šis skaits 2,3 reizes pārsniedz 2021. gada pirmajos piecos mēnešos uzņemto ceļotāju skaitu, kā arī ir par 32,5% vairāk nekā 2020. gada pirmajos piecos mēnešos. Tomēr, salīdzinot ar laiku pirms Covid-19 pandēmijas – 2019. gada pirmajiem pieciem mēnešiem – , šā gada atbilstošajā periodā vērojams tūristu skaita kritums par 36,6%, ļauj secināt CSP informācija.
Uzņēmuma Bite sadarbībā ar pētījumu aģentūru Norstat šovasar veiktā aptauja rāda, ka 24% Latvijas iedzīvotāju, plānojot ceļojumu, regulāri iedvesmojas no sociālajiem medijiem, bet 43% to dara dažreiz. No sociālajiem medijiem nemēdz iedvesmoties 33%. "Ceļošana ir ļoti aktīvi apspriesta tēma sociālajos medijos. Jāteic, ka ceļojumu plānošanā ir ļoti būtiski izpētīt vairākus informācijas avotus, jo nereti gadās situācijas, kad nākas piedzīvot vilšanos, piemēram, fotogrāfijā redzētā vientuļā pludmale īstenībā ir pārpildīta ar cilvēkiem vai kalnainu dabasskatu vērošanai ir jāpielāgojas tam, vai konkrētajā dienā nav miglas," teic Bites pārstāve Una Ahuna-Ozola.