"Es domāju, ka darbu atsāks aviokompānijas, aiz kurām stāvēs valsts. Protams, ka arī tādas lielas un pelnošas kompānijas kā Ryanair un Wizzair turpinās lidot, jo tām ir pietiekami daudz naudas, lai pārdzīvotu šo krīzi," pieļāva Gauss.
Viņš atgādināja, ka pirms 40 gadiem Eiropā teju visas aviokompānijas piederēja valstij un tad tās viena pēc otras tika privatizētas. Tagad, visdrīzāk, valstis dažādos veidos atkal iesaistīsies aviokompāniju kapitālā un pēc tam atkal akcijas pārdos.
"Es domāju, ka tas būtiski mainīs ainavu pārvadājumu tirgū. Vienlaikus arī lielie spēlētāji, piemēram, Lufthansa varētu kļūt daudz mazāki, jo vienkārši nebūs pieprasījuma," sacīja airBaltic vadītājs.
Viņš teica, ka starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) prezidents nesen prognozējis, ka kopējais Covid-19 izraisītās krīzes iespaids uz avioindustriju būs 250 miljardi eiro. Turklāt, visdrīzāk, šis skaitlis tiks palielināts, jo krīze pašlaik strauji sāk attīstīties ASV.
"Mēs lūkojamies, ko dara un kādu atbalstu saņem citas aviokompānijas Eiropā. Mēs redzam, ka Lufthansa, SAS, Finnair, AirFrance, British Airways saņems tāda vai citāda veida valsts atbalstu. airBaltic šodien ir spējīgs tikt galā pats, bet, krīzei turpinoties, mēs lūkosimies, kāds atbalsts ir pieejams. Tas var būt arī Eiropas Savienības atbalsts. Par to vēl nav izlemts. Gan Latvijas valsts kā mūsu akcionārs, gan privātais akcionārs ir teikuši, ka vēlas, lai mēs kā aviokompānija turpinām darboties, jo, krīzei beidzoties, šī infrastruktūra būs vajadzīga. Abi akcionāri vēlas, lai mēs turpinām aviokompānijas darbu," uzsvēra Gauss.
Jau vēstīts, ka Latvijā līdz 14.aprīlim ir izsludināta ārkārtējā situācija koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības dēļ. Tostarp ir apturēti starptautiskie pasažieru pārvadājumi.
airBaltic reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 256,473 miljoni eiro, liecina Firmas.lv informācija. Pēc provizoriskiem datiem, uzņēmuma apgrozījums pērn bija 508,955 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 23%, bet uzņēmums cieta zaudējumus 7,7 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 80,05% airBaltic akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 - gandrīz 20% akciju.