Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Ziņas

Tūrisms nāk! Vai uz palikšanu? © DIENA

Var apgalvot, ka tuvāko nedēļu laikā Latvija būs gatava vērt savus ar zelta atslēgu slēgtos starptautiskā, ienākošā tūrisma vārtus, un jau jūlijā Latvijas lauku viesu namos dzirdēsim lietuviešu, igauņu, iespējams, arī somu un šur tur vācu valodu. Vecrīgas ielās atgriezīsies pirmās nelielās tūristu grupas no Vācijas, Austrijas un citām Rietumeiropas valstīm, uz Latvijas ceļiem atkal ieraudzīsim kādu nīderlandiešu kemperi, un viesnīcas ziņos par gatavību uzņemt viesus.

Rīgas ostā attīstās augstas pievienotās vērtības e-komercijas pakalpojumi

Covid-19 pandēmijas laiks devis izrāvienu e-komercijā strādājošajiem uzņēmumiem – Eiropā pagājušā gada laikā nozare augusi par 14%. Sekojot tirgus pieprasījumam, Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā, bāzētajā TFS Trans loģistikas centrā šobrīd top jauns e-komercijas projekts – programmatūra, kuras ieviešana turpmāk klientiem palīdzēs būtiski ietaupīt uz preču piegāžu laiku un ātrumu.

Aprites ekonomika tīrākai videi – būs jāmaina ieradumi gan iedzīvotājiem, gan uzņēmumiem © DIENA

Līdz ar kopējā dzīves līmeņa paaugstināšanos pasaulē, diezgan likumsakarīgi pieaug arī iedzīvotāju patēriņš – cilvēki spēj un arī grib iegādāties dažādas lietas gan savas ikdienas ērtību paaugstināšanai, gan savas dzīves telpas uzlabošanai. Patiesībā ļoti daudzas lietas, kas vēl pirms gadiem 10-15 tika uzskatītas par ekskluzīvām un cilvēka prestižu un turīgumu apliecinošām, šodien jau ir pavisam ikdienišķa sociālekonomiski aktīva cilvēka ikdienas sastāvdaļa.

Šķobās kriptovalūtu tirgus © DIENA

Pavasaris atnācis ar jaunām vēsmām pasaules ekonomikā un finanšu tirgos, un izņēmums nav arī kriptovalūtu tirgus. Ja runājam par tā populārāko un centrālo elementu ar nosaukumu Bitcoin (bitkoins), tad pēc savas cenas vēsturiskā maksimuma sasniegšanas aprīļa vidū pagājušās ceturtdienas pēcpusdienā tas (salīdzinot ar savas cenas augstāko punktu) bija zaudējis gandrīz 40% vērtības, vienai bitmonētai tirgus apritē atrodoties zem 40 000 ASV dolāru jeb nepilnu 33 tūkstošu eiro robežas.

Sadzīvo ar pandēmiju © DIENA

Varētu domāt, ka straujā Covid-19 izplatība, par kuru pēdējā laikā tiek ziņots no tādām lielām valstīm kā Indija un Brazīlija, veicinās investoru bēgšanu no šīm valstīm, izraisot vispārēju valūtas krīzi un ekonomisko sabrukumu, tomēr tā nenotiek. Minēto valstu tautsaimniecības acīmredzami ir iemācījušās sadzīvot ar Covid-19 krīzi, un šo valstu biržu indeksi aizvien ik pa laikam sasniedz jaunus vēsturiskos maksimumus. Vienlaikus gan var rasties jautājums par izejvielu, pārtikas produktu un ražošanas komponenšu piegādi no šīm valstīm.

Uzņēmums kā ģimenes modelis © DIENA

Covid-19 pandēmijas laiks piešķīris jaunu aktualitāti vārdam "mājsaimniecība" un izgaismojis visdažādākos mājsaimniecību modeļus, to vidū – divi vecāki ar bērniem, vientuļie vecāki ar bērniem, pieaugušie bez bērniem, studenti, kas dala īres maksu, cilvēki, kuri dzīvo vieni, cilvēki, kam ir četrkājaini mīluļi, un vēl dažādus citus modeļus.

Mazāk ļaujas spontāniem pirkumiem © DIENA

Covid-19 atnākšanas radītie kontrasti Latvijas tautsaimniecībā nav bijuši izdevīgi patēriņa kredītu portfelim. Zūdot drošībai par rītdienu un pirkumiem kļūstot pārdomātākiem nekā iepriekš, samazinājusies banku patēriņa kredītos izsniegtā naudas summa.

Philip Morris International izpilddirektora amatā apstiprina Jaceku Olčaku

Philip Morris International (PMI) paziņo, ka pēc ikgadējās akcionāru sapulces šā gada 5. maijā kompānijas izpilddirektora amatā tiek apstiprināts Jaceks Olčaks. Olčaks, kurš līdz šim pildīja PMI rīkotājdirektora pienākumus, ir iecelts arī kompānijas Direktoru padomē. Jau pirms akcionāru sapulces par PMI valdes priekšsēdētāju tika apstiprināts Andrē Kalantzopulus, kurš no 2013. gada līdz 2021. gada 5. maijam bija PMI izpilddirektors.

Maksājumu kartēs mazāki kredītlimiti © DIENA

Globālā Covid-19 pandēmija neiet secen arī banku biznesam, kura ieņēmumi balstās uz dažādiem procenta maksājumiem, tajā skaitā uz ienākumiem, ko rada kredītkaršu izmantošana. Attiecībā uz kredītkartēm tirgus situācija ir kontrastu pilna, piemēram, pieprasījums pēc pašām kartēm var pat samazināties. Tajā pašā laikā ir ziņas, ka atsevišķos periodos, piemēram, pagājušā gada pēdējā ceturksnī, kad notiek gatavošanās Ziemassvētku vai Jaungada apdāvināšanai, darījumu aktivitātei bija tendence strauji augt.