Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā +9 °C
Daļēji saulains
Trešdiena, 30. oktobris
Ulla, Nadīna, Adīna

Ziņas

Altum peļņa pērn sasniegusi 17,81 miljonu eiro

AS Attīstības finanšu institūcija Altum (Altum) auditētā peļņa pagājušajā gadā bija 17,81 miljons eiro, kas ir par 55,1% vairāk nekā 2022.gadā, teikts institūcijas paziņojumā biržai Nasdaq Riga.

APF Holdings pērn sasniedzis vēsturiski labākos rezultātus

APF Holdings (APF), kurā ietilpst viens no lielākajiem Baltijas olu ražotājiem SIA Alūksnes putnu ferma, neauditētais Gada pārskats par 2023. gadu liecina, ka APF pagājušo gadu ir noslēdzis ar 13,318 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 18% vairāk nekā gadu iepriekš, kad apgrozījums bija 11,229 miljoni eiro. Savukārt uzņēmuma peļņa pērn bija 527 108 eiro, kas ir par 59% vairāk kā gadu iepriekš, kad peļņa bija 331 047 eiro.

Pārrobežu e-recepšu datu apmaiņa ar ES dalībvalstīm - praktiska sistēma, kas noderēs daudziem ceļotājiem no Latvijas

Latvija uzsākusi pārrobežu e-recepšu datu apmaiņu ar noteiktām dalībvalstīm, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju iegādāties savas e-receptes zāles citās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs komandējuma, tūrisma brauciena vai citas īslaicīgas uzturēšanās laikā. Līdz šim Latvijā izrakstītas zāles ārzemēs varēja iegādāties tikai gadījumā, ja recepte bija izrakstīta uz papīra veidlapas.

47,1% uzņēmumu aicina paaugstināt neapliekamo minimumu līdz 700 eiro

Aizvadīto gadu augstās inflācijas dēļ uzņēmēji piedzīvoja pamatīgu spiedienu no darbinieku puses paaugstināt darba algas, lai nosegtu pieaugošās izmaksas par komunālajiem pakalpojumiem, pārtiku un kredītiem. Izdevumu paaugstināšanās lēni augošas ekonomikas apstākļos piespiež darba devējus meklēt tādus risinājumus, kuri varētu vienlaikus palīdzēt kā uzņēmumiem, tā strādājošajiem. Viens no efektīvākajiem varētu būt ar nodokļiem neapliekamā minimuma pārskatīšana, uzskata vairums uzņēmēju.

Aug darbinieku prasības © DIENA

Gads sākās ar streiku vilni. Vācijā, Itālijā un Lielbritānijā tas turpinās arī martā. Francijā transporta jomas darbinieki ir draudējuši pat ar septiņus mēnešus ilgiem protestiem, ja netiks apmierinātas viņu prasības par lielākām algām. Šīs ziņas varētu palikt tikai virsrakstos, taču tās ietekmēs arī mūsu maciņus, jo algu pieaugums stimulē inflāciju, un, ja tā saglabāsies virs 2%, tad Eiropas Centrālā banka, visticamāk, procentu likmes vēl nesamazinās.

Sākusies parakstīšanās AS Grenardi Group obligācijām ar 10% likmi

Baltijā visstraujāk augošais juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecības tīkls AS Grenardi Group (mātesuzņēmums GRENARDI un GIVEN veikaliem) paziņo par publisko obligāciju piedāvājumu 12 miljonu eiro apmērā visās Baltijas valstīs ar fiksētu gada procentu likmi 10% un dzēšanas termiņu trīs gadi. Parakstīšanās periods ilgs līdz 15. aprīlim, un tajā var piedalīties gan profesionāli, gan privātie investori.

Tamro Baltics valdei pievienojas jauni dalībnieki

Pēdējā laikā ir notikušas izmaiņas Baltijā vadošā medikamentu vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmuma Tamro Baltics vadībā. B2C kanāla un komercdirektors Kristers Tamms (Krister Tamm) iecelts par Tamro Baltics izpilddirektora vietnieku, kā arī valdei pievienojušies trīs jauni dalībnieki – Aleksejs Boroduļins, Uldis Priekulis un Inese Žēpere.

Nevērtēt tikai cenu © DIENA

Jau vairākus gadus valsts un pašvaldību iestādes publiskajos iepirkumos sadarbības partnerus komunikācijas projektiem izvēlas pēc saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma. Visu cieņu, tas ir labi!

Digitālā transformācija nepieciešama arī Baltijas biznesa vidē

Pasaulē valda vispārizplatīts stereotips, ka digitālās transformācijas karognesēji ir drosmīgi inovatīvu tehnoloģiju izstrādātāji, kā arī biznesmeņi, kas saskata un izmanto šīs iespējas. Tiek uzskatīts, ka viņi dzen uz priekšu vispārējo digitālo attīstību, kamēr valsts sektori šajā jomā ir nedaudz senili. Daudzviet pasaulē tā arī ir. Taču Baltijā, un jo īpaši Latvijā, vērojams tieši pretējais – valsts digitalizācija ik gadu uzņem apgriezienus, un ir pamats runāt par to, ka Baltijas reģions kopumā uzrāda labus rezultātus publiskā sektora digitalizācijā.

Mainās klientu apkalpošana © DIENA

Domāju, ka patlaban vien retais apšaubīs to, ka mākslīgais intelekts (MI) ir daudzu jomu nākotne. Pasaules pieredze rāda, ka tieši klientu apkalpošanā MI tiek ieviests ātri, saskatot gandrīz neierobežotas iespējas tam, kā uzlabot klientu servisu.