Pēc Blaumaņa Pazudušā dēla izrādes kādā Rīgas vidusskolā sarunājas aktieris Ēriks Vilsons un lugas laikmetīgā pārlikuma autors, viņa dēls Roberts Vilsons.
"Ja runājam par manu misijas apziņu, tā ir klasiska – pateikt kaut ko patiesu par pasauli, kurā mēs dzīvojam, par savu realitāti. Kaut kādā mērā arī paust savu pārdzīvojumu, jo, iespējams, kāds cits tajā ieraudzīs sevi un piedzīvos katarses momentu," saka dzejniece Elvīra Bloma
Reperis Arturs Skutelis aicina uz savas muzikālās darbības un debijas soloalbuma desmitgades koncertu 6. martā, pēta literatūru un par vienu dīvainu tās žanru uzskata arī hiphopu.
"Visu mūžu esmu pavadījis, cenšoties saprast, kāpēc vīrietim un sievietei ir tik daudz jānopūlas, lai liktos vienā gultā," saruna ar KDi saka franču režisors Klods Lelušs
"Ja tas, ko darām, izraisa diskusijas, tas pierāda, ka esam bīstamas, nevis garlaicīgas un mazsvarīgas," sarunā ar KDi saka franču kinorežisore un scenāriste, viena no aktīvākajām feminisma kustības līderēm Selīna Siamā.
Maija Einfelde jau divu gadu vecumā smīdinājusi vecākus, ar dziesmu aicinot uz cīņu, un pēc tam sūri cīnījusies visu mūžu. No ganu gaitu "govju operām" līdz Ņujorkas Kārnegija zālei ir vedis viņas radošais ceļš.
"Birokrātiju tās sliktākajā izpausmē uzskatu par sava veida genocīdu. Vairāk garīgu, tomēr tā ietekmē cilvēkus arī fiziski," – Māris Bērziņš šai tēmai veltījis romānu Aizliegtais pianīns un pēta Viļa Lāča traumas jau nākamajam darbam.
"Traģēdija veidojas no tā, ka mēs dzīvojam ļoti lielās ilūzijās, bieži arī savstarpējās attiecībās, viens otru
nemaz nepazīstot, kur nu vēl – katrs pats sevi," – Inga Tropa ar Aspazijas teiku drāmu Zalša līgava debitē Jaunajā Rīgas teātrī kā režisore.
Galvenās lomas atveidotājs režisora Viestura Kairiša jaunajā filmā Pilsēta pie upes Dāvis Suharevskis stāsta par dažāda veida eksperimentiem un paralēlēm starp daiļkrāsošanu un kino skatīšanos.
"Man patīk visas manas filmas," saka leģendārais vācu režisors Verners Hercogs, kuram decembrī tika pasniegta Eiropas Kinoakadēmijas balva par mūža ieguldījumu.
"Kad esi kameras priekšā, tu nezini, kurp dodies. Nezini, cik dziļš ir bezdibenis, kurā meties iekšā," saka franču aktrise Žiljeta Binoša, kura tikko saņēmusi Eiropas Kinoakadēmijas balvu par īpašiem nopelniem.
"Priecājos, ka pirms Hļestakova esmu spēlējis Miškinu," saka Nacionālā teātra aktieris Arturs Krūzkops brīdi pirms Revidenta pirmizrādes. Viņš pats nevienam kukuli nav devis, bet jaunībā ziedu vietā reiz saņēmis simt latu.
"Par laikmetīgo japāņu literatūru mēs nezinām pilnīgi neko. Esam aplaimoti ar biļeti ātrvilcienā uz otru pasaules malu" – Prozas lasījumu Japānas fokusu komentē festivāla kuratore Inga Žolude.