"Jādzīvo tā, lai dvēsele ir piepildīta. Tas ir stāsts, kuru gribu pastāstīt," pirms jaunā Karaļa Līra iestudējuma Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī saka aktieris Jakovs Rafalsons
"Ja kāds sāk teikt, ka simtgadei nevajag tik daudz tērēt, tā ir neinteliģence, aprobežotība vai apzināta sabotāža. Ja netērētu svinēšanai, šī nauda tāpat pazustu. Ļoti labi, ka to tērēsim svinēšanai," uzsver komponists Rihards Dubra.
Katra jūra skan citādi. Viena no nozīmīgākajām mūsdienu komponistēm Kaija Sāriaho atgriezusies dzimtajos Helsinkos uz savas jaunākās operas Paliek tikai skaņa pirmizrādi
Acīmredzot tā ir mana talanta iedaba, ka uz lieliem, episkiem, upītiskiem audekliem es neesmu spējīgs, saka dzejnieks un esejists Jānis Rokpelnis, kuram nesen iznācis otrais – 85 lapaspuses biezs – romāns Muzejs.
Basbaritons Džeralds Finlijs, kurš uzkāpis Kilimandžāro virsotnē un kura portrets rotā Kanādas pastmarku, atveido Svētā grāla karaļa Amfortasa lomu Alvja Hermaņa iestudētajā Riharda Vāgnera operā Parsifāls
"Paradokss ir tas, ka tēls, kas ir augstāk par tevi, intelekta ziņā ir zemāk par tevi," saka aktieris Artūrs Skrastiņš pirms jauniestudējuma Bannija Manro nāve pirmizrādes.
Šodien, 30. martā, Vīnes Valsts operā notiks Riharda Vāgnera Parsifāla pirmizrāde, kuru iestudējuši diriģents Semjons Bičkovs un režisors Alvis Hermanis. Intervijā KDi maestro Bičkovs atklāj, ko Parsifāls stāsta par pasauli, kurā mēs dzīvojam.
"Hamburga nav īpaša mūzikas mīļotāju pilsēta, taču patlaban visi runā par jauno filharmoniju un koncertiem," sarunā ar KDi atzīst janvārī atklātās Elbas filharmonijas intendants Kristofs Lībens-Zeiters
"Joprojām ir jēga radīt jaunas lietas, bet mums nevajag vēl vienu krēslu vai lampu," apgalvo Latvijas Dizaina gada balvas pasniegšanas ceremonijas īpašais viesis žurnāla Frame redaktors Roberts Tīmans.
"Manuprāt, būt māksliniekam un nebūt savas lietas fanātiķim ir noziegums." Režisors un horeogrāfs Sergejs Zemļanskis Liepājas teātrī iestudē savu otro izrādi – Gogoļa Precības.
"Mani neinteresē izstādes formāts kā medijs. Mani traucē, ka darbi veido it kā savstarpēji saistītu naratīvu," uzsver gleznotājs Jānis Avotiņš, kurš starptautiskos reitingos ir visaugstāk vērtētais latviešu mākslinieks.
Šajā nemierīgajā laikā mūzikas ietekmes spēks kļūst arvien nozīmīgāks – uzskata vācu klarnetists, komponists un diriģents Jērgs Vidmanis, kurš 10. martā uzstāsies Rīgā.
Režisors Kirils Serebreņņikovs vienā elpas vilcienā izstāsta par jauniestudējumu Nacionālajā teātrī, plāniem kino un Vladislava Nastavševa pirmizrādi Gogoļa centrā.