Pētījuma secinājumi nonāk pretrunā ar vecajām tradīcijām un paražām. Agrāk bērnu vēlme izteikti žestikulēt tika apspiesta. Tagad pētnieki pārliecināti par pretējo. Jo bērniem, it sevišķi sākumskolā, lielāks vārdu krājums liecina par panākumiem mācībās. Novērots, ka skolēniem no sliktāk situētām ģimenēm ir mazāki panākumi mācībās. Kāpēc tā? Psihologi konstatējuši sakarību, ka ekonomiski labāk situētās ģimenes un ģimenes, kur vecākiem ir labs izglītības
līmenis, daudz vairāk iesaistās komunikācijā ar savu bērnu un sarunai izmanto sarežģītāku vārdu krājumu. Pētījumā piedalījās 50 ekonomiski dažādi situētas ģimenes. Tā laikā tika uzņemts 90 minūšu garš videoieraksts, kurā vecāki kopā ar bērniem veica ikdienišķus mājas darbus.
Eksperti skaidro, ka bērnu žestikulācija netiešā veidā iespaido vecāku reakciju - aicina uz sarunu. Piemēram, tā var būt vecāku atbilde uz jautājumu, kad bērns ar pirkstu netieši parāda, piemēram, uz lelli. Mātes reakcija būs - jā, tā ir lelle. Tātad lietas, kuras fokusējas bērna uzmanībā, tiek ātrāk apgūtas. Vai arī ļoti vienkārši - bērni izmanto rokas, žestus, jo nespēj izteikt sarežģītus vārdus.