Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Eksperti: Latvijā trūkst kvalitatīvu un interesantu suvenīru

Suvenīru bizness Latvijā ir samērā brīva tirgus niša, jo trūkst kvalitatīvu un interesantu piedāvājumu, atzīst biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie tūrisma nozares eksperti.

Viesnīcas "Dome Hotel" īpašnieks Gundars Ozols Latvijā pieejamo suvenīru klāstu vērtē kā trūcīgu, kā iemeslu minot uzņēmēju iztēles trūkumu vai bailes no riska.

Tomēr viesnīcas īpašnieks uzskata, ka, tiklīdz pieaugs tūristu plūsma Rīgā, aktivizēsies arī uzņēmējdarbība tūrismu pavadošajās jomās, tostarp kvalitatīvāku un daudzveidīgāku suvenīru ražošanā.

Arī viesnīcas "Hotel Bergs" direktore Iveta Sprūdža uzskata, ka aktuāls ir jautājums par kvalitatīvu un mūsdienīgu suvenīru piedāvājumu izstrādi.

Sprūdža kvalitatīvu un gaumīgu suvenīru izstrādē iespējas saredz sadarbībā ar talantīgiem un kreatīviem māksliniekiem, kā arī tā būtu iespēja, kur izpausties jauniem māksliniekiem, kas vēl tikai studē vai ir nesen pabeiguši studijas.

Savukārt tūrisma konsultants Aigars Smiltāns norāda, ka industriālie suvenīri Latvijas pasūtījuma apmēriem būs vienmēr dārgāki, nekā tos pasūtot vietām ar lielāku tūristu plūsmu. Savukārt oriģinālie roku darbi (cimdi, cepures u.tml.) visā pasaulē ir dārgi.

Kopumā eksperts uzskata, ka mūsu suvenīru tirgotāji piemēro pārāk lielu uzcenojumu.

"Suvenīru kvalitāte un saturs ir atkarīgs no uzņēmēju gaumes un vēlmēm. Tehnoloģiju un materiālu iespējas neierobežo veidot dažādus gaumīgus un saturīgus suvenīrus, piemēram, ledusskapju magnētiņus, krūzes, atslēgu piekariņus un citas lietas," atzīst Smiltāns.

Arī ceļojumu aģentūras "Latvia Tours" direktore Ieva Keiša suvenīru biznesu Latvijā vērtē kā samērā brīvu tirgus nišu, kuru ir iespējams un nepieciešams attīstīt.

Kā ziņots, Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) atzinis, ka Rīgā nepieciešams veicināt suvenīru tirdzniecību.

Ušakovs norādīja, ka izpilddirekcijām jau esot dots uzdevums atvieglot ielu tirdzniecību, lai pavasarī varētu plašāk izvērst suvenīru tirgošanu.

Rīgas mērs uzsvēra, ka esot aktīvāk jāstrādā ar mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, jo neesot normāli, ka vienkārši cimdi pie ielu tirgotāja maksā 20-30 latus. Vidēji viens tūrists suvenīru iepirkšanai izlietojot 25 latus, tādēļ esot vērts padomāt, ko un par cik viesiem pārdot, lai viņi neaizbrauktu vīlušies.

Vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) atzīmēja, ka Rīgai neesot vienota suvenīra, tāpat trūkstot suvenīru ar Rīgas logo.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Sriracha – pikanto ēdienu kultūras simbols

Tiem, kam garšo ēdiens ar asumiņu, visdrīzāk virtuvē garšvielu un mērču klāstam pievienojusies pudele ar sarkano pildījumu un zaļo korķīti – Sriracha.

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko