Pagājušās piektdienas rītā man par to tomēr bija citāds viedoklis. Lidmašīna pēc 10 stundu garā lidojuma Getvikas lidostā Londonā nosēdās 4.40 no rīta. Nākamais lidojums mājup bija paredzēts tikai 18.40 vakarā.
Rezervējot biļetes, gaidīšanas laiks starp reisiem bija 11 stundas un 40 minūtes. Tagad tās ir apaļas 12. Murgs! Agrāk ir gadījies tieši Getvikā sēdēt septiņas stundas — burzma liela, krēslu maz. Patīkami tas tik tiešām nav.
Par laimi, agrā rīta nīgrumam ir ļoti īsas kājas, jo esmu nolēmis izmēģināt jaunu viesnīcu, kas Getvikā atvērta tikai šā gada jūnijā. Runa nav par viesnīcu kaut kur lidostas tuvumā. Jaunās gultasvietas izvietotas Dienvidu termināļa apakšstāvā — no robežas un muitas zonas līdz liftam, kas ved lejup, ir labi ja 50 metru.
Imports no Japānas
YOtel reklāmu pamanīju pirms pāris mēnešiem, kad aktīvi sāka griezties tā reklāmas dzirnas. Viesnīcas īpašnieks ir piecdesmitgadnieks Saimons Vudrofs. Viņa pirmais veiksmīgais biznesa projekts bija restorānu ķēdes Yo! Sushi izveidošana Londona pirms desmit gadiem — klientus ieinteresēja gan tolaik vēl mazpazīstamās japāņu virtuves ielaušanās konservatīvajā britu ēdienkartē, gan fascinējošā slīdlenta, uz kuras apli pēc apļa met dažādas porcijas, ļaujot klientiem pašiem ar acīm izvēlēties un ar rokām paņemt sev tīkamāko ēdienu.
Pirms četriem gadiem Vudrofs nolēma pārdot Yo! Sushi kontrolpaketi un nopelnīja desmit miljonus mārciņu, bet pēc tam ķērās pie jauna projekta. Viesojoties Tokijā, uzņēmēju bija savaldzinājušas tur pamanītās tā dēvētās kapsulu viesnīcas — taupīgi tūristi un līdz vēlai stundai aizstrādājušies klerki gatavi pārlaist nakti mītnē, kas atgādina autoostas bagāžas glabātuvi. Pa nelielām durvīm tikai rāpus var ielīst divus metrus garā kabīnē, kur nav nekā vairāk par matraci un gultasveļu.
Japānā nošpikoto ideju Vudrofs atveda uz Eiropu. Pirmā YOtel atklāšanu pavadīja solījums, ka "tagad ikvienam par saprātīgu cenu ir pieejams XXI gadsimta luksuss un nākotnes garša".
Esmu uzķēries
Protams, varēja sēsties vilcienā un dienu pavadīt nomodā Londonas
centrā. Dzelzceļa biļete abos virzienos maksātu 18 mārciņu, plus
izdevumi pilsētā. Vēl varēja par 25 mārciņām ar autobusu pārbraukt uz
Stanstedas lidostu un atlidot mājās dažās stundas ātrāk ar Ryanair.
Varēja arī ar Sterling lidot uz Kopenhāgenu, bet pēc trim stundām
pārsēsties
Vārdu sakot, dodos iemēģināt no Japānas importēto "trušu būri".
Paklausīgās pogas
Kas to būtu domājis, ka "XXI gadsimta luksuss un nākotnes garša" atgādina kinoekrāna dīvaiņa Ostina Pauersa pasauli — interjerā dominē stikls, alumīnija rāmji un baltas plastmasas paneļu noapaļotie stūrī, bet to visu pārmāc psihodēliski violets apgaismojums. Gaitenis atgādina sterilizētu pasažieru kuģa gaiteni ar kajītēm abos sānos. Par laimi, pēc bagāžas glabātuves gan te neizskatās.
Manu sākumā minēto rīta nīgrumu par lidmašīnas steigšanos patiesībā veicināja tieši viesnīca. Esmu pieteicis savu ierašanos sešos. Sanāk, ka esmu ieradies par agru. Uz pulksteņa rādītājiem YOtel skatās nopietni — minimālais uzturēšanās ilgums ir četras stundas, nāc un ej jebkurā diennakts laikā, ja vien ir brīvas vietas.
Kad lēnā solī sasniedzu Ostina Pauersa mītni, uz rīta maiņu atsteidzas poļu apteksne un, gods kam gods, iepriekšējā gulētāja atstāto istabiņu saved kārtībā septiņu minūšu laikā.
Numuriņa durvis ir normālas, rāpot nevajag. Arī divguļamā gulta ir standarts — 2x1,3 metri. Nospied vienu pogu, un tā iztiepjas visā garumā, nospied citu — tā atkal saraujas krēsla formā.
Cita pogu rinda ar pamācošiem zīmējumiem ļauj izvēlēties vēlamo apgaismojumu: pilnībā izgaismotu telpu, lampiņu pie galvas lasīšanai, intīmu puskrēslu seksam, spuldzi dušā vai all lights off* miegam.
Pirms pēdējā gan jāpačurā. Tie ir daži uzmanīgi soļi gar gultu līdz tualetei turpat blakus. Numuriņš ir šaurs. Lai telpu vizuāli padarītu lielāku, gultu no izlietnes, poda un dušas nodala tikai caurspīdīga stikla siena. Durvju nav. Savā starpā mazpazīstamiem ceļotājiem, kas taupības nolūkos nolēmuši apmesties divvietīgajā numurā jeb premium cabin, tas var radīt zināmu diskomfortu.
Man ir vienalga, man nāk miegs.
Pamostos četros pēcpusdienā. Esmu gatavs lidot tālāk.
*izslēgt visas gaismas
***
YOtel viesnīca
Minimālais uzturēšanās ilgums: 4 h
Vienvietīga numura sākumcena ir 25 mārciņas, divvietīga — 40 mārciņu
Rezervācija internetā:Yotel.com
Getvikas YOtel ir 46 numuri. Šomēnes tāda pati viesnīca tiks atvērta Hītrovā, bet nākamā gada martā — Amsterdamas lidostā
YOtel nākotnē plāno izvērsties arī citās pasaules lielākajās lidostās