Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Vai tūrisms Rīgā arī pēc vēlēšanām būs pabērna lomā?

Kā atzīst daudzi tūrisma nozares profesionāļi, tūrisms Rīgā ir tādā kā pabērna lomā, jo tikai tad, kad tas ir spalvu spodrināšanai izdevīgi, pilsētas tēvi ar to lepojas, bet, kad ir jāķeras pie konkrētiem darbiem un tūrisma attīstības jautājumiem, tad mēģinājumi tos risināt līdz šim ir pazuduši daudzajos Rīgas domes kabinetos. Dažas partijas tūrisma veicināšanu arī izmanto savos priekšvēlēšanu kampaņu solījumos!

Cik šo partiju ieplānotās aktivitātes ir ne tikai vēlētājiem simpātiskas, bet pašai tūrisma nozarei aktuālas un attīstību veicinošas, mēģināju noskaidrot, izpētot Rīgas domes vēlēšanās kandidējošo partiju programmas. Tā kā visu kandidējošo partiju programmas nebija pieejamas internetā, lai iegūtu precīzāku partiju skatījumu par tūrisma attīstību Rīgā, visām 16 partijām nosūtīju e-pastu ar jautājumu: „Kā partijas plāno attīstīt tūrisma jomu, veicināt tūrisma pakalpojumu eksportu un piesaistīt ārzemju tūristus?” Diemžēl atbildi saņēmu tikai no trim partijām Libertas.lv, Jaunais laiks un Sabiedrība Citai Politikai. Secinājumus izdariet paši.

Izvērtējot iepriekšminēto 3 partiju atbildes un internetā pieejamo Tautas Partijas (TP), Latvijas Pirmās Partijas (LPP/LC) un Pilsoniskās Savienības (PS) programmas (citu partiju mājas lapās pieejamajās programmās par tūrisms nebija minēts), jāsecina, ka tikai JL ir izvirzīts konkrēts un izmērāms tūrisma attīstības mērķis t.i. „palielināt tūristu skaitu Rīgā līdz 4 miljoniem gadā, veicinot pozitīvu atpazīstamību, pastāvīgi uzlabojot tūrisma pakalpojumu kvalitāti un kopā ar komersantiem dažādojot tūrisma piedāvājumu Rīgā”. Partijai arī ir redzējums kā pozicionēt Rīgu nākotnē „kā starptautisku pasākumu, izstāžu, konferenču rīkošanas, atpūtas un izklaides centra vietu....”.

TP programmā divos teikumos iekļautās aktivitātes, kas saistītas ar pakalpojumu sniedzēju godīgas attieksmes pret Rīgas viesiem nodrošināšanu, un viesu izlaidības un necieņas pret rīdziniekiem apkarošanu un informācijas pieejamības nodrošināšanu pilsētā, liecina par to, ka partijas zināšanas par tūrisma attīstības problēmām ir ļoti virspusējas un balstītas uz publikācijām mēdijos, tāpēc šīs partijas nonākšana Rīgas domē tūrisma attīstībai varētu būt pat drauds.

LPP/LC tūrisma attīstības nākotnes vīzija: „Līdz 2014. gadam Rīga būs kļuvusi par starptautiskā tūrisma galamērķi” gan rada izbrīnu, jo šķiet, ka Rīga jau ir kļuvusi par starptautisku tūrisma galamērķi, par ko liecina pēdējo 5 gadu straujais ienākošā tūrisma pieaugums.

LPP/LC lokomotīves mājas lapā (slesersrigai.lv) pašreizējās tūrisma situācijas apraksts pielīdzināms studenta 2 minūšu pārdomām par tūrismu Rīgā, bet nav skaidri tie darbi, kas tiks veikti, lai veicinātu tūrisma attīstību Rīgā. Konkrētāk A. Šlesera kungs tūrisma attīstību piemin savās reklāmās, bet jācer, ka uzņēmēji neuzķersies maldinošajam aicinājumam būvēt un atvērt jaunas viesnīcas, jo kā liecina pašreizējā Rīgas naktsmītņu kapacitātes un noslogojuma statistika, kādu laiku mums noteikti pietiks ar jau esošajām viesnīcām. Arī A. Šlesera pagātnes labo darbu uzskaitījums, piemēram, lidostas atlaižu politika, sevišķi nepārliecina, jo tā vairāk veicināja izejošo tūrismu (importu) nevis ienākošo tūrismu (eksportu).

Pilsoniskā Savienības (PS) programmas sadaļā “transports, tranzīts un tūrisms” ir norādīti galvenie darbības virzieni un šķiet, ka šīs partijas paredzētās aktivitātes transporta jomā, piemēram, dzelzceļa savienojuma Rail Baltica īstenošana līdz 2015. varētu ļoti pozitīvi ietekmēt arī ienākošā tūrisma attīstību. PS galvenās plānotās aktivitātes tūrisma veicināšanai ir: tūrisma infrastruktūras attīstība, pakalpojumu dažādības veicināšana, personāla izglītība un starptautiskais mārketings. Jāatzīst, ka tie ir tūrisma nozarei aktuāli jautājumi ne tikai Rīgas, bet arī Latvijas mērogā, bet man tomēr būtu gribējies redzēt detalizētāku izklāstu, jo gan tūrisma infrastruktūra, gan starptautiskais mārketings ir ļoti plaši traktējami jēdzieni un nav skaidrs, kas tad īsti tiks darīts. Šādu vispārīgu kritēriju dēļ vēlāk būs neiespējami novērtēt padarīto.

Partija Libertas.lv par svarīgu uzdevumu ir izvirzījuši kompleksu inovatīvu tūrisma produktu attīstīšanu, kas radītu plašāku izklaides un atpūtas iespēju piedāvājumu tūristiem un nodrošinātu vairāk darba vietu. Piedāvātais risinājums ikgadu iniciēt liela mēroga pārrobežu pasākumus Rīgā izklausās mazliet naivi un nav līdz galam skaidrs šīs idejas mērķis. Viesmīlības uzņēmējiem šķitīs simpātiska partijas vēlme panākt PVN samazināšanu viesnīcām un restorāniem, bet cik reāli to varēs izdarīt, iekļūstot Rīgas domē? Libertas.lv ir vienīgā partija, kas ir iecerējusi strādāt ar vietējiem iedzīvotājiem, veidojot izpratni par tūrisma nozares nozīmību pilsētā un veicinot vietējo iedzīvotāju viesmīlību.

SCP ir vienīgā partija, kura norāda, ka risinās tūrisma sezonalitātes problēmu Rīgā, vienmērīgi izplānojot pasākumus gada griezumā. Tāpat kā Libertas.lv partija sola iestāties par PVN samazināšanu. Mazliet pārsteidz paredzētās aktivitātes, kas saistītas ar lauku tūrisma attīstību (PVD prasību pārskatīšana, tās vienkāršojot, un informācijas uzlabošana par lauku tūrisma iespējām pašvaldībās). Lai nu kā, bet Rīgu man negribētos pieskaitīt pie Latvijas lauku tūrisma galamērķiem, tāpēc pieļauju, ka šī sadaļa ir tikusi iekopēta man domātajā dokumentā kļūdas pēc. Kopumā partija galvenokārt pievērsusies aktuālo jautājumu risināšanai, piemēram, taksometru pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai, sabiedrisko WC skaita palielināšanai, tūristu sūdzību centra izveidošanai, tūristu autobusu stāvvietu izveidošanai, mārketinga uzlabošanai. Man gan radās jautājums, ko partija darīs pēc tam, kad šie salīdzinoši mazie darbiņi tiks izdarīti?

Jāatzīst, ka JL programma ir vispārdomātākā un strukturētākā, kurā ietverti konkrēti mērķi un darbi šo mērķu sasniegšanai. Tūrisma attīstība pilsētā ir iekļauta gan sadaļā „Pilsētas attīstība”, gan „Komercdarbības atbalsts”. JL mērķus jau pieminēju bloga sākumā, bet pie galvenajiem realizējamajiem darbiem partija minējusi: ostas infrastruktūras uzlabošana; kruīzu kuģu uzņemšanas iespēju palielināšana; jaunu un kvalitatīvu tūrisma produktu izstrāde, iesaistot komersantus; tūrisma infrastruktūras attīstība utt. Manuprāt, JL ir vienīgā no partijām, kas tūrisma attīstību Rīgā redz ne tikai operatīvā līmenī, bet arī stratēģiskā.

Vai partiju izvirzītie mērķi tiks sasniegti un dotie solījumi izpildīti, rādīs laiks. Taču šķiet, ka pabērna loma tūrismam Rīgā tomēr saglabāsies, jo kopumā šīs nozares lomu potenciālie pilsētas saimnieki nav novērtējuši.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Zirnis joko - 27.12.2024

Pirms dod iespēju mājsaimniecei vadīt valsti, ieteicams tomēr pārliecināties, vai viņa ir laba mājsaimniece.

Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko