Hyundai Veloster turpretim izraisa tādu efektu, kādu izraisītu Vecrīgā nejauši pretimnākošs Lenijs Kravics. Turklāt, par spīti dauzonīgajam imidžam un popzvaigznes oreolam, Lenijam ir viena galva, divas rokas un divas kājas kā parastiem cilvēkiem. Veloster turpretim nav parasts auto, jo vienā pusē tam ir vairāk durvju nekā otrā.
Pragmatiskais Hyundai uzsvēra, ka Veloster ir tā saucamais hallo jeb uzmanības piesaistes modelis jau tad, kad automašīna atradās prototipa stadijā. Daudzi neticēja, ka neparastā 1+2 durvju koncepcija sasniegs konveijeru, tomēr Hyundai dīlera Auto Halle durvju priekšā stāvošais auto apliecina, ka skeptiķi zaudējuši. Hyundai savu kaprīzi skaidro ar vēlmi saglabāt pēc iespējas augstāku virsbūves stiprību, vienlaikus izrādīt vēlību tiem, kuriem laimētos (vai drīzāk - nelaimētos) sēdēt Veloster aizmugurējos sēdekļos. Lai gan netipiskā izskata sporta auto radīts no parasta priekšpiedziņas Hyundai un vietas aizmugurē ir diezgan daudz, no augšas «spiež» slīpais jumts. Nē, nē, Veloster domāts garām pastaigām divatā. Neparasti, taču auto izskatās efektīgs un pabeigts no abām pusēm, lai cik durvju tajā būtu. Uz aizmuguri atbīdītā jumta statne vadītāja pusē it kā uzlabojot redzamību, skatoties pār plecu, taču šaubos, ka kāds par ko tādu raizējas automašīnā ar sportisku siluetu. Iedomājoties Veloster tīrā divdurvju versijā, nākas secināt, ka pa vadītāja pusi tāpat neviens iekšā nerāptos, bet «liekās» durvis ļāvušās iztikt ar vienkāršākas konstrukcijas sēdekļiem, kam atzveltne «neatmetas» uz priekšu.
Pēc Hyundai ieceres Veloster veidots kā pretspars Volkswagen Scirocco un citiem neracionāliem automobiļiem uz racionālu auto bāzes. Ikdienas pelēcībā Veloster rada sprādzienam līdzīgu efektu, jo uz to noskatās ne tikai puikas un citi autovadītāji, bet arī trolejbusa šoferis, pārdevējas veikala skatlogā un stāvvietas sargs, kuram parasti viss vienalga. Ja automašīnas restē nebūtu Hyundai logo, Veloster varētu būt jebkas - kaut vai Lotus, kas, starp citu, ir angļu mašīna ar Toyota motoru. Un ne pārdevēja, ne tas čalis džipā nezina, ka komiskajā Veloster ir gaužām ikdienišķs motors - 1,6 litri un 140 zirgspēku. Nekā pārdabiska un kaut vai tik enerģiska kā 3,8 litru spēkstacija kupejā Hyundai Genesis.
Par spīti skumjajam tilpumam, motors ar tiešo degvielas iesmidzināšanu ar entuziasmu atsaucas gāzes pedālim un dažbrīd pat pamanās izspiest pa centrā sakopotajiem izpūtējiem kādu sportiskāku noti. Tā kā Hyundai pārnesumkārbu slēgšanās mehānisms kļūst ar katru gadu labāks, pilota uzdevums ir neļaut atslābt Veloster motora apgriezieniem. Saskaņā ar Hyundai datiem Veloster paredzēta iespēja uzstādīt pirmo divsajūgu transmisiju, taču žilbinoši baltais demoauto Rīgā ieradās ar parastu sešpakāpju «manuāli». Rudenī pirmo reiz izrādītais Hyundai i30 jaunās paaudzes modelis mazliet sarūgtina ar visai paredzamu salona noformējumu, kas faktiski ir iepriekšējā modeļa uzlabojums. Veloster kokpitā ir vairāk agresijas un neparasti veidotu detaļu. Viduskonsole ar krāsu displeju un dekoratīvo rimbuli apakšā vispār liek domāt, vai tavs auto nepārvērtīsies par robotu, kurš iepazīstinās ar autobotu bosu Optimusu Praimu, un neieraus kautiņā ar ārpuszemes organismiem.
Lidošanas spējas Veloster noderētu, jo Hyundai no visas sirds centies iepūst automašīnā kaut nedaudz sporta auto dzirksts. Tā kā motors tam neļaujas, atlicis vien izgatavot cietu piekari un uzlikt mašīnu uz dzēšgumijas biezuma riepām.
Par godu Hyundai jāteic, ka Veloster patiešām ir viens no atraktīvākajiem šīs markas priekšpiedziņas auto ar tik tiešu atsaucību stūrei kā savulaik lunaparka mobiļiem, taču 215/45 R17 riepas mūsu bedrainajā realitātē pakļautas nepārtrauktai vardarbībai. Arī 22 690 eiro cenu atzīme liek pavīpsnāt, lai gan tas ir ievērojami mazāk, nekā jāmaksā par Scirocco un citām kompaktām coupe un pseido-coupe.
Veloster pievilcību vairotu jaudīgāks motors, kas jau sagatavots - Seulas motoršovā Hyundai parādījis šo mašīnu ar 1,6 l turbodzinēju, kura potenciāls pārsniedz 200 zirgspēku. Šāds Veloster gan būs krietni dārgāks, taču vairāk noderēs kā bijušās Hyundai Coupe V6 aizvietotājs.
Lai gan sporta auto degvielas patēriņš ir neērta tēma, Hyundai no tās neizvairās. Piebilde «Blue Drive» Veloster nosaukumā liecina par start-stop sistēmas klātbūtni, un tā cītīgi noslāpē motoru pie katras par pāris sekundēm garākas dīkstāves. Tādējādi Hyundai cer saudzēt jauniešu budžetu, jo tieši viņiem Veloster arī domāts. 6-7 litri uz 100 km tomēr izskatās daudz pievilcīgāk par trīspadsmit, ko pilsētā aprij vecs bembis. Blue Drive tehnoloģija gādā par zemu degvielas patēriņu arī praktiskākos auto, piemēram, veiksmīgi izstrādātajā Hyundai i40. Pēc pirmā pārsteiguma korejiešu «pasātā» atklājušies arī daži trūkumi, piemēram, 1,7 litru dīzelis dažās situācijās tomēr izrādās nedaudz par vāju. Toties 5,8 litru degvielas patēriņš lielā un komfortablā universālī izskatās ļoti mūsdienīgi. Starp citu, arī Veloster ir ļoti ietilpīgs bagāžnieks. Zem iestiklotā kumbra, kur tīrasiņu «sportistiem» atrodas motors, Veloster ir dziļš, 320 litru liels bagāžnieks. 5