Aptaujātie riepu tirgotāji ir vienisprātis, ka šogad uzmanības centrā būs un jau ir lētākas riepas, tā saucamais "otrais ešelons". Tie, kuri parasti prasīja Goodyear, pēkšņi atklāj, ka ir arī tāda Sava, un kāds beidzot pajautā, vai tiešām čehu Barum pieder vācu Continental.
Taču pārsteidzošā kārtā pazīstamie nosaukumi ar lielajām cenām
plauktos tomēr nepaliek - kaut vai tāpēc, ka dārgo riepu cenas,
salīdzinot ar pagājušo sezonu, nav kļuvušas sevišķi augstākas un
pagājušā gada krājumi tiek piedāvāti ar atlaidēm. Vienlaikus
pirmajās aktīvās ziemas riepu tirdzniecības dienās novērots, ka
pircēji neklūp virsū pašiem jaunākajiem modeļiem, bet gan ietur
pauzi: sak", redzēsim, ko gan superprotektors - testu uzvarētājs -
parādīs Rīgas šļurā!
Riepai ir jānobriest?
Praktiskā piesardzība piešķir pavisam citu nozīmi riepu
salīdzinošajiem testiem, kuru rezultātiem līdz galam tic retais.
Tomēr tie ir vienīgais riepu progresa rādītājs, un testētāju
uzņēmība, līdz vēmienam bremzējot vienā un tajā pašā poligonā
sensoriem apkarinātā automobilī, ir apbrīnojama. Paradoksāli, taču
šobrīd pieejamie riepu testi apstiprina, ka nogaidošajiem
autobraucējiem ir taisnība, jo pirmajās vietās izvirzās riepas, kas
jaunas nekādi nespēja ielauzties uzvarētājos. Negribētos gan ticēt,
ka autoriepa gluži kā labs vīns ar gadiem kļūst tikai labāka, jo
gumijas tehnologi apgalvo gluži pretējo. Taču kā citādi izskaidrot
Dunlop SP Winter Sport 3D "debessbraukšanu" Centrāleiropas jeb
cieto ziemas riepu testos? Varbūt ar punktu piešķiršanas izmaiņām?
Ņemot vērā pēdējo gadu mīkstās ziemas, daudz lielāku pienesumu
galavērtējumam sarūpē riepas "performance" uz slapja un pat sausa
asfalta. Ātro (līdz 210 km/h) ziemas riepu testos godalgas šogad
sadalījuši jau minētais Dunlop Winter Sport 3D, Goodyear UltraGrip
7+, Continental TS810 vai jaunais TS830 un Pirelli W210 Sottozero
2, epizodiski piedaloties Vredestein, Kumho un Uniroyal, atstājot
iepakaļus parasti etalonisko Michelin.
Franči gan atspēlējušies ziemeļvalstu testos, kur Michelin X-Ice ir starp labākajiem, taču pārspēt Nokian riepas vai jauno frikcijas riepu ContiVikingContact5 tomēr nav varējuši. Šī nav Michelin sezona - vai arī vintage vīnu pazinēji franči nav aizdomājušies līdz vintage riepām.
Jebkuriem līdzekļiem
Saskābusī ekonomika un gaužām retās Premium jaunumu rindas paver ceļu uz montāžas stendiem otrajai kohortai. Tajā varas pārdale vēl tikai notiek un netiek žēloti līdzekļi jauniem tehniskajiem centriem, autosportam un reklāmai. Korejiešu Kumho, izmantojot atbalsta punktu Birmingemā, emulatora ātrumā uztver raibās Eiropas kaprīzes. Kumho I"Zen KW22 izstrādāta ar somu speciālistu palīdzību Ivalo aiz polārā loka, turpat, kur mežiņa otrā pusē rūdīti skarbie skandināvi Nokian un Gislaved. Kumho pat pasūtījis speciālas trīsšķautņu radzes, kuras ļāvušas KW22 ieņemt otro vietu polārajā salīdzinošajā testā. Kumho tas ir tāds pats gods, kā izgatavot riepas mēnessgājējam. Taču Kumho ir arī jauna ātrā ziemas riepa I"Zen KW23, kurai pēc jaunākās modes ir trīsdimensiju lameles (iegriezumi protektorā ar īpašu profilu, kas neļauj riepai šķiebties un slīdēt uz cieta seguma) un rādītāji krietni virs vidējā uz ceļa, kas sniegu ierauga tikai vienreiz gadā - pirms kaisītāji to iesāla kā skābētu gurķi uz visu ziemu. Pateicoties savlaicīgai tehnoloģiju apgūšanai un 4x4 riepu klāstam, Kumho nopietni cer uz oriģinālā apriepojuma tirgu Eiropā. Runā, ka ne bez pamata - ja pēc gada nopirksiet Volkswagen ar Kumho riepām, tās nebūs samainītas uz kuģa.
Ziemas riepās visu gadu
Lai gan Latviju šoziem var piemeklēt īsta ziema, sals un sniegs, arvien lietderīgāka kļūst cieto ziemas riepu pirkšana. Uz ledus tās atpaliek no mīkstajiem protektoriem un vēl jo vairāk radzēm, taču uz sniega atšķirība mazinās, bet, kad zem riteņiem parādās sniega putra, ātrās riepas ir pat labākas - tāpēc ka speciāli radītas mainīgiem laika apstākļiem. Silta ziema tās nesaplēsīs lupatlēveros (laba frikcijas riepa virs +10 vispār kļūstot bīstama), un ar tām var droši braukt visu gadu, jo pazemināts trokšņu līmenis izpestīs no anekdotiska likteņa jūlijā braukt ar slēpēm kā Štirlica sakarniekam un kaimiņus neķers psiholoģiska trauma, noskatoties, kā jūs ap Jāņiem piebeidzat Dunlop Graspic vai Goodyear Ice Navi paliekas.