Focus kļuvis par globālu modeli, tādēļ tas bez būtiskām izmaiņām tiks adaptēts atšķirīgiem tirgiem. Šobrīd trešās paaudzes Focus tiek ražots Zārluisā (Saarlois), Vācijā, un Veinā (Wayne) Mičiganas štatā, ASV. Šā gada laikā Focus MkIII ražošana tiks noregulēta arī Spānijā, Krievijā un Ķīnā. Uz jaunā Focus platformas pavisam izgatavos 10 dažādu mašīnu, no kurām pirmā bezdelīga Ford C-Max jau ir pārdošanā. Globālā platforma veidota ar nolūku pazemināt pašizmaksu un kāpināt ražošanas jaudu līdz pat 2,2 miljoniem Focus gadā. Iepriekšējo modeli Eiropā ik gadu pārdeva 800 tūkstošus, bet visā pasaulē 1,2 miljonus eksemplāru.
Dažādām gaumēm un maciņiemFocus saglabāta tā priekšteča piekares konstrukcija, taču palielināta piekares izturība pret vērpi, apjomīgāki un pamatīgāki kļuvuši arī aizmugurējie amortizatori un atsperes. Priekšējā piekarē joprojām ir McPherson statnes un aizmugurē – četru sviru piekare, taču atšķirībā no priekšteča stiprākas ir visas bukses un sviru stiprinājumi. Ford atteicies no stūres hidrauliskā pastiprinātāja, aizstājot to ar TRW ražotu elektrisko stūres pastiprinātāju ar elektronikas vadītu darba algoritmu, kas atvieglo stūres griešanu stāvvietā, bet pastiprina pretestību, pieaugot kustības ātrumam. Ford virsbūves cietība palielināta par 15%. Jau šā gada rudenī debitēs Focus ar elektropiedziņu. Lai apmierinātu visas gaumes, tiek runāts arī par ar etilspirtu darbināmu auto piegādi Dienvidamerikas tirgiem. Vislielākais ieguvums ir jaunie EcoBoost sistēmas 1,6 litru un 2,0 litru benzīna motori, kā arī jauni Duratorq dīzeļi, tostarp arī 2,0 litru 155 ZS atmosfēriskais motors. EcoBoost dzinēji ir vieni no ASV žurnāla Popular Mechanics 2009. gada balvu ieguvējiem mašīnbūvē. Praksē izrādījās, ka EcoBoost bija viens no slepenajiem ieročiem, kas Ford Motors Co. izvilka no finanšu krīzes. Latvijas tirgum piegādās auto ar trim dažādiem 1,6 litru benzīna motoriem, no kuriem 150 ZS un 182 ZS ir 1,6 litru EcoBoost. Būtiski, ka novecojušie četru pakāpju automāti trešās paaudzes Focus beidzot aizstāti ar Getrag ražoto sešu pakāpju robotizēto divsajūgu Powershift kārbu, taču manuālo kārbu piekritējiem iespējams izvēlēties gan 5 ātrumu lētākajos modeļos, gan 6 ātrumu dārgākajās TrendPlus un Titanium versijās. Auto ir ļoti bagātīgi aprīkots, taču pirmo reizi zīmola vēsturē papildu aprīkojuma saraksts ir gluži kā Premium klasē – vienas mašīnraksta lapas garumā. Pat Baltijas tirgū nepieejamajam lētajam modelim Ambiente, ievērojot Ford tradīcijas, nav kondicioniera un modernas Sony magnetolas, taču ir ABS un ESP, Brake Assist, Hill Start Assist un seši drošības spilveni.