Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Golfam pa pēdām

Kompaktlklases  Focus  Ford Motor Co. ražo kopš 1998. gada, kad tas aizstāja  modeli Escort. 2004. gadā debitēja otrās, bet šobrīd ražošanā ir trešās paaudzes modelis. Tā debija notika šā gada janvārī notikušajā izstādē NAIAS Detroitā, ASV. Kinētiskā dizaina evolūcija Ford  galvenā dizainera Mārtina Smita interpretācijā padarījusi  komaktklases Focus ārēji tik līdzīgu mazajam hečbekam  Fiesta, ka ļoti daudzi cilvēki tos vispār neatšķirs.

Focus kļuvis par globālu modeli, tādēļ tas bez būtiskām izmaiņām tiks adaptēts atšķirīgiem tirgiem. Šobrīd trešās paaudzes Focus tiek ražots Zārluisā (Saarlois), Vācijā, un Veinā (Wayne) Mičiganas štatā, ASV. Šā gada laikā Focus MkIII ražošana tiks noregulēta arī Spānijā, Krievijā un Ķīnā. Uz jaunā Focus platformas pavisam izgatavos 10 dažādu mašīnu, no kurām pirmā bezdelīga Ford C-Max jau ir pārdošanā. Globālā platforma veidota ar nolūku  pazemināt pašizmaksu un kāpināt ražošanas jaudu līdz pat 2,2 miljoniem Focus gadā. Iepriekšējo modeli Eiropā ik gadu pārdeva 800 tūkstošus, bet visā pasaulē 1,2 miljonus  eksemplāru.

Dažādām gaumēm un maciņiemFocus saglabāta  tā priekšteča  piekares konstrukcija, taču palielināta piekares izturība pret vērpi, apjomīgāki un pamatīgāki kļuvuši arī aizmugurējie amortizatori un atsperes. Priekšējā piekarē joprojām ir McPherson statnes un aizmugurē – četru sviru piekare, taču atšķirībā no priekšteča stiprākas ir visas bukses un sviru stiprinājumi. Ford atteicies no stūres hidrauliskā pastiprinātāja, aizstājot to ar TRW ražotu elektrisko stūres pastiprinātāju ar elektronikas vadītu darba algoritmu, kas atvieglo stūres griešanu stāvvietā, bet pastiprina pretestību, pieaugot kustības ātrumam.  Ford virsbūves cietība palielināta par 15%. Jau šā gada rudenī debitēs Focus ar elektropiedziņu. Lai apmierinātu visas gaumes, tiek runāts arī par ar etilspirtu darbināmu auto piegādi Dienvidamerikas tirgiem. Vislielākais ieguvums ir jaunie EcoBoost sistēmas 1,6 litru un 2,0 litru benzīna motori, kā arī jauni Duratorq dīzeļi, tostarp arī 2,0 litru 155 ZS atmosfēriskais  motors. EcoBoost dzinēji ir vieni no  ASV žurnāla Popular Mechanics 2009. gada balvu ieguvējiem mašīnbūvē. Praksē izrādījās, ka EcoBoost bija viens no slepenajiem ieročiem, kas Ford Motors Co. izvilka no finanšu krīzes. Latvijas tirgum piegādās auto ar trim dažādiem 1,6 litru benzīna motoriem, no kuriem 150 ZS un 182 ZS ir 1,6 litru EcoBoost. Būtiski, ka novecojušie četru pakāpju automāti trešās paaudzes Focus beidzot aizstāti ar Getrag ražoto sešu pakāpju robotizēto divsajūgu Powershift kārbu, taču manuālo kārbu piekritējiem iespējams izvēlēties gan 5 ātrumu lētākajos modeļos, gan  6 ātrumu dārgākajās TrendPlus un Titanium versijās. Auto ir ļoti bagātīgi aprīkots, taču pirmo reizi zīmola vēsturē papildu aprīkojuma saraksts ir gluži kā Premium klasē –  vienas mašīnraksta lapas garumā. Pat Baltijas tirgū nepieejamajam lētajam modelim Ambiente, ievērojot Ford tradīcijas, nav kondicioniera un modernas Sony magnetolas, taču ir ABS un ESP, Brake Assist, Hill Start Assist un seši drošības spilveni. 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko