Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +8 °C
Skaidrs
Piektdiena, 15. novembris
Undīne, Leopolds, Unda

Infiniti cer iekarot Eiropu tikai ar četriem modeļiem

Mēs varam būt lepni, jo, pateicoties treknajiem naudas raušanas un kredītu kampšanas gadiem, zinām, kas tas par auto - Infiniti. No Amerikas metropolēm savestie FX35 un FX45 džipi uz laiku kļuva par vērā ņemamu alternatīvu BMW X5. Normālam Rietumeiropas iedzīvotājam Infiniti ir kaut kas tāls un margināls.

To, ka Infiniti japāņu autoražotājam Nissan ir tas pats, kas Lexus lielajai Toyotai un Acura attiecīgi Hondai, vācietis vai beļģis zina tikai divos gadījumos - ja viņš cītīgi studē automobiļu portālus internetā vai arī strādā ostā, caur kuru Infiniti konteineriem vien tika stumti uz Baltiju, Krieviju un NVS. Taču šā gada martā Nissan virsvadonis Karloss Gons Ženēvas autoizstādē oficiāli paziņoja par Infiniti tirdzniecības sākšanu Eiropā, un jau rudenī AutoDiena devās uz pirmo Infiniti Eiropas modeļu skati Francijā. Leksuss un "bezgalībs" Salīdzinot ar BMW un Mercedes-Benz, kuru klientus cer aizvilināt Infiniti, japāņu marka ir totāli zaļknābji. Nākamgad firmai apritēs tikai 20 gadu, un Infiniti modeļu vēsture satilpst vienā telefona īsziņā. Taču Lexus, kas pirmo auto izlaida tajā pašā 1989.gadā, ticis tālu ar pāris modeļiem, tāpēc markas vecums vēl nav nekāds rādītājs. Japāņu luksusmarku vēsture ir ļoti līdzīga. Abas tika izgudrotas un ieviestas Ziemeļamerikas tirgum. Abu modeļi tika bāzēti uz vienkāršākiem Nissan un Toyota modeļiem, ja vien tiem bija atbilstoši izmēri. Abi lepojas, ka visi automobiļi ražoti Japānā, taču Lexus zīmols pašu mājās parādījās tikai 2005.gadā, bet Infiniti Japānā vēl joprojām netiek oficiāli pārdots. Abi zīmoli ir pazīstamu reklāmas aģentūru izdomājums, un gramatiskā kļūda Infiniti nosaukuma beigās (vārdu "bezgalība" angliski pareizi raksta infinity) pēc nostāstiem esot balstīta uz estētiskiem apsvērumiem - tā vienkārši labāk izskatās. Interesanti, kā varētu labskanīgi adaptēt latviešu "bezgalību"? "Bezgalībs", manuprāt, izskatās tīri tā nekas. Piecu gadu veiksme

Protams, ir arī atšķirības. Lexus pirmais luksussedans LS400 piedzima laimes krekliņā un no pirmās dienas bija tik veiksmīgs, ka uz visiem laikiem atnesa markai lielisku reputāciju. Turpretim Infiniti bastionam ar viduvējiem Nissan sedanu kloniem vienubrīd pat draudēja izzušana no pasaules kartes. Infiniti atguvās tikai 2003.gadā līdz ar G35 sedana/kupejas un mums jau pazīstamā sportutility klases auto FX iznākšanu. Uz Eiropu nosūtītā armāda sastāv no jaunās paaudzes FX37 un FX50, kompakta premium krosovera EX37 un diviem G37 sērijas automobiļiem - sedana BMW 5.sērijas lielumā un tikpat lielas kupejas. "Džipopotams" QX56 ceļazīmi uz Eiropu nav dabūjis, jo tas ir vienīgais Infiniti, ko ražo ASV, nevis Japānā, turklāt pēdējo gadu. Bet četrus leģionārus apskatīsim izredžu secībā.

Jauns motors un jauna seja

No pārmantojamības un pircēju gaumes viedokļa pirmajā vietā noteikti jāliek jaunais FX. 3,5 litru V6 motora vietā tam uzstādīts 3,7 litru agregāts ar 320 ZS jaudu un ultramodernu septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. FX37 ir divas versijas - GT un S, no kurām mēs abām rokām balsojam par otro, jo tai ir CDC (Continuous Damping Control) aktīvie amortizatori. Infiniti apgalvo, ka Eiropai paredzētajiem automobiļiem veikti vismaz 400 dažādi uzlabojumi un izmaiņas. Izbraucot ar FX37 S, var tikai noelsties, cik labāk tas brauc par FX35. Tas joprojām ir divtonnīgs pilnpiedziņas universāļa un coupe krustojums uz 20 collu riteņiem, nevis apvidnieks, taču FX37 nekratās un brauc ar cienījamu vieglumu un cēlumu. Automašīnas atsaucība stūrei līdzinās Mercedes ML, paātrinājuma vieglums - BMW X5, interjera dārdzība un izsmalcinātība - Cadillac Escalade. Elegantā stūre, apvilkta ar maigu, perforētu ādu un apstādīta lakoniskiem taustiņiem un ātrumu pārslēgšanas lāpstiņām, šķiet pat mazliet nereāla. Lexus RX350, salīdzinot ar FX37, ir gatavais nūģis, tiesa gan, neviens nezina, kādus pārsteigumus mums gatavo jaunais RX modelis. Infiniti FX37 un vēl jo vairāk FX50 (piecu litru V8, 390 ZS) komandieris jūtas īpašs - kā BMW X6 pilots, arī tāpēc, ka animatriksa mutanta dizains ir tikpat neordinārs kā bavāriešu izstrādājums.

Šokolādes fabrika

Kāpēc FX ir apskates vērts tikai S versijā ar elektroniskiem amortizatoriem? Tāpēc, ka šajā SUV klasē adaptīvie amortizatori, kas izlīdzina gaitu un virsbūvi līkumos, ir neoficiāli atzīts standarts, un tāpēc, ka Infiniti EX37 tādu nav, un - to var manīt. Visu cieņu, BMW X3 izmēra automašīna ar 320 zirgspēkiem un septiņu ātrumu ātrumkārbu ir kas unikāls, taču EX vairāk sasveras līkumos, slinkāk klausa stūrei un vairāk šūpojas nekā FX37 S. "Vaļīgās" piekares dēļ EX līkumā nekad nevarēs iebraukt tādā mežonīgā ātrumā, kā to spēj lielais "Bezgalībs". Amortizatoru ierobežotais veikums spilgtāku iekrāso vienīgo Infiniti "iksu" trūkumu - pavājas bremzes. Pedāļa gājiens un bremžu spēka attīstīšanās vēl nav vāciešu līmenī. Toties EX salons apbur ne mazāk par FX, sevišķi tumši brūnā izpildījumā. Lielajam SUV vairāk piestāv gaišais salons, bet EX37 izceļas uz citu fona ar šokolādes krāsas interjeru, rūpīgi nošūtiem sēdekļiem un tumsā hipnotizējoši violetu Infiniti pulksteni. Modeļu unifikācija ir pārsteidzoša. Krāsa, kas pati aizvelk švīkas uz virsbūves, ir standartaprīkojums, vienīgi biksenona lukturi, kas FX ir obligāti, EX jāpērk klāt. Taču kaimiņi tāpat nesapratīs, ka tas ir 3000 latu lētāks auto, jo pa virtuves aizkaru šķirbu E un F burtus nevar atšķirt, bet atlikušās rakstu zīmes, motors un pat dizains abiem modeļiem ir stipri vienāds. Infiniti džipu pircējam būs jāpiemaksā arī par tipveida Nissan navigāciju un Around View sistēmu, kas ar četru kameru palīdzību pārrauga automobiļa parkošanos 360 grādu leņķī skatā no augšas. Sajūta - kā spēlējot gaisa hokeju ar 40 000 latu vērtu ripu. Lai gan normālas atpakaļskata kameras ir praktiskākas, diez vai kāds atteiksies no šī zemegaiss raķešu stimulatora, tāpat kā cruisecontrol ar radaru. Stāvoklis uzliek pienākumus, un kā tu brauksi kā muļķis ar Infiniti bez radara?

Gran Turismo japāņu gaumē

Kamēr vadītājs tēmē pa bortakmeni, ne tik jautri klājas pasažieriem Infiniti EX37 aizmugurē. Sēdeklis ir daudz šaurāks, nekā varētu gaidīt. Kad no augšas mācas virsū slīps jumts, nāk prātā Mercedes GLK četrstūrainais salons, kur visi ir vienlīdzīgi. EX ir unikāla sistēma, kas ļauj, nospiežot podziņu, atlocīt atpakaļ pakaļējā sēdekļa atzveltnes, taču kāda no tās jēga, ja nolocīt tās nākas ar rokām, "citādi jūs saspiedīsiet savus bērnus"?! Ja arī Infiniti ir ģimenes auto, tad sportiski līdz galam. EX un FX ar 320 ZS ir attiecīgi jaudīgākais un vieglākais auto savā klasē, līdz 100 km/h paātrinās 6,4-6,8 sekundēs un no bezceļa baidās kā velns no krusta, jo abiem ir smieklīgi mazs klīrenss, ja vērtējam pēc offroad kanoniem. Ja gribam atrast Infiniti automašīnu, kas atbilst visām žanra prasībām, tā ir G37 Coupe. Godīgs divu durvju spēkrats ar klasiskās coupe siluetu, klasisko piedziņu un pat klasisku ātrumkārbu, t.i., sešpakāpju manuālo. Laika gaitā gan noskaidrojas, ka rokas kārba še īsti neiederas, jo G37 Coupe ir vairāk komfortabls gran turismo nekā tīrasiņu sporta auto. Ātrums iet roku rokā ar stabilitāti un piekares izolētību, kas neļauj nogurt garos autobāņu "pārlidojumos". Tad kāpēc gan neizmantot iespēju tikt pie "automāta" ar septiņiem ātrumiem kā FX? Dārgākajā S versijā Coupe ir 19 collu diski 18" vietā, kā arī ierobežotas berzes diferenciālis aizmugurē un visai savāda četru riteņu stūrēšanas sistēma. Tā ir aktīva tikai lielos ātrumos un piestūrē pakaļējos riteņus paralēli priekšējiem, taču manevrējot negriež tos pretēji kā priekšpiedziņas mašīnām ar 4WAS tipa ierīcēm. Tāpēc G37 uzvar GT versija.

Kad pienāks X stunda?

G37 sērijas automobiļos kā uz delnas redzams, kur Infiniti vēl atpaliek un ir nepietiekami izsmalcināts, salīdzinot ar Eiropā pazīstamām un - vēl jo vairāk dzimušām - luksusmarkām. Tik raibs paneļa apgaismojums sen vairs nav modē, un labais tonis prasa atkārtot infodisplejā navigācijas bloka norādījumus. Atšķirībā no izmeklētā FX piedāvājuma G sērijai ir viens vienīgs paneļa noformējums - melns ar alumīniju. Korekti, glīti un vīrišķīgi, bet kur paliek manas iespējas izvēlēties? G37 Coupe ar šo audiocentra paneli vēl pietiek, bet G37 sedanam ar tik askētisku fasādi nav izredžu pasaulē, kurā eksistē tāds automobilis kā Lexus GS300. Un, ja ir dzirdēts par Nissan 370Z, tad var droši savākt mantiņas un doties uz sektoru "reta eksotika". Cena, degvielas patēriņš (tas var arī patīkami pārsteigt - 11,2 l uz "simtu" 320 zirgspēku auto nav daudz) un ar likumu izsludināts taupības režīms liek gaidīt Infiniti labākas dienas. Taču, kad pienāks X diena, Infiniti ar šo burtu nosaukumā ieņems sev pienākošos vietu Latvijas autotirgū un vienīgā dīlera autosalonā. Tā nosaukumu nedrīkst atklāt līdz oficiālam paziņojumam, taču var pateikt priekšā, ka Eiropas Infiniti pārdos nevis Nissan dīleris ar vislielāko QX56 kolekciju, bet gan tas, kuram piešķirtas superauto Nissan GT-R izplatīšanas tiesības. Šis jautājums atrisināsies jau līdz gada beigām.

***

Cenas latos

Infiniti G37 sedans 29 250

Infiniti G37 Coupe 30 500

Infiniti EX37 GT 34 315

Infiniti FX37 GT 37 850

Infiniti FX50 S 49 340

***

Infiniti FX37

* * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko