Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Jaunā Ford Ka ir jautra un vienkārša

Atšķirībā no Lielbritānijas, kur pirmais jeb "oriģinālais" Ford Ka kļuva par lētu kulta auto, Latvijā par šo supermini bijusi tik hroniski zema interese, ka gadās pat saņemt jautājumu: "Ka... kas Ka?!" 1996.gada modelis uz ielas izskatās tik maziņš un neaizsargāts kā skudra no multenes, bet dīvainais dizains un pārāk augstā jaunas automašīnas cena tikai pastiprināja atsvešinātību no sabiedrības, -- Ford Ka Rīgā sastapsiet ne biežāk kā Aston Martin, nemaz nerunājot par tādu Vidusjūras pludmaļu eksotiku kā rodsters StreetKa.

Jaunais Ka ir citas paaudzes, izmēru un pielietojuma auto, jo pakļaujas Ford kinētiskā dizaina standartiem, tāpēc vairāk līdzinās visuresošajam Focus un superstilīgajai jaunā modeļa Fiestai. Welcome, Ka!

Rokurokā ar Fiat

Jaunais modelis ir droši paglābts no likteņa kļūt par visvairāk tiražētajiem Mazajiem Greizajiem ratiem. Ka unificēts ar smuko itāliešu "bambina" Fiat 500, un minifordiņu ražo Fiat rūpnīcā Polijā. No ārpuses gan līdzības starp abiem modeļiem nav nekādas, jo Fiat restaurē 60.gadu retrodizainu, kas Ka nav nepieciešams, turklāt Ford ir par 10 centimetriem zemāks un līdz ar to sportiskāks. Ka sastopams tikai divu durvju izpildījumā, un Ford patapies mūs pārsteigt ar kārtējo dīvainību savā stilā. Bagāžnieku var atvērt tikai ar atslēgu vai no tālvadības pults. Tas nekas - galu galā Focus atslēga jāliek lietā pat tad, ja gribat atvērt motorpārsegu, lai pielietu stiklu šķidrumu. Ford Ka pircējs varēs izvēlēties no raibas krāsu gammas, kurā sakopotas visas aktuāli košās krāsas, izņemot dzelteno.

Kā tev patīk mans tattoo?

Nezinu, vai ideja nošpikota no Kia Soul, taču Ford piedāvā ļoti līdzīgu iespēju padarīt savu Ka pamanāmu un izlecošu. Šim nolūkam izstrādātas trīs noformējuma līnijas. Tattoo balti metāliskais jumts izdekorēts ar zīmējumu, kas attāli atgādina ķeltu tetovējumus, ar ko meitenes mēdz izrotāt muguras lejasdaļu. Grand Prix - sarkans ar baltu svītru - "bīda" autosporta tēmu, bet Digital Art piedāvā melnas un indīgi zaļas krāsas kombināciju. Šī visai gaumīgā izprieca, kas ļauj krietni uzpumpēt lēta auto imidžu, maksā 520 eiro par ārpusi un 430 - par pieskaņotu iekšpusi. Sirds tetovējums uz Ka muguras, atvainojiet, jumta, prasa vien 220 eiro piemaksu. Pat divas strīpas uz Ford Fiesta ST maksā vairāk.

Krāsains salons

Ar vislielāko pietāti pret Ford 90.gadu New Edge dizainu jāsaka - oriģinālā Ka salons nebija nekas pārdabiski skaists, jo vietām atgādināja Pikaso daiļradi periodā starp divām mīļākajām. Jaunā Ka interjers, protams, "pārspiests" no Fiat 500, tomēr - tas neizskatās pēc Fiat. Stāvajā viduskonsolē izveidotas oriģinālas formas ventilācijas lūciņas, paneļa vidu klāj balta iPod tipa plastmasa, un pašā vidū ielikti spoži burti Ka kā spīdīgs breloks pie D&G somiņas. Ka kļuvis krietni draudzīgāks lietotājam, jo tam iespējama klimata kontrole, USB ligzda, sēdekļu apsilde un kaut kas tik neiedomājams oriģinālajā Ka kā sporta stūre ar funkciju pogām. Salona noformējuma iespējas un krāsu kombinācijas seko virsbūves toņu varavīksnei - varianti ir daudz un dažādi. Ar Fiat gādību Ka ir arī normāla un parocīga pārnesumu kārbas svira, nevis grīdā iesprausta pavārnīca. Nu tad - starts!

Pirmo reizi ar dīzeli

Ford Ka pirmo reizi mūžā tikusi pie dīzeļa, un 1,3 litru 75 ZS motoriņš pilda savu uzdevumu ar apbrīnojamu uzcītību. Tomēr straujajos Ivisas līkumos dīzeļa troksnis pamazām kļūst uzmācīgs, un arī automašīnas cena izskatās par augstu. Vecais Ka taču iztika ar vienu vienīgu motoru, kāpēc nesaglabāt šo tradīciju? Jaunajam Ka arī ir tikai viens benzīna motors ar niecīgu 1,2 litru tilpumu un 69 zirgspēkiem. Vēl mazāks varētu būt tikai litrīgs motors ar trim cilindriem, taču Ford paredz, ka benzīna versija būs pieprasītāka cenas dēļ, turklāt jaunais motors ir par piektdaļu ekonomiskāks nekā oriģināla 1,3. Tas būtu vēl ekonomiskāks, ja Ford nebūtu ļāvies mūsdienu autobūves masveidīgajai atkarībai - aizrauties ar pārāk lieliem diskiem un dārgām zemprofila riepām. Ka riteņi, protams, ir skaisti un sportiski, taču nogurdina bremzes, samazina gaitas komfortu un plosa maciņu.

"Mani sauc Ka. Ford Ka."

Ka vēlreiz nodemonstrē Ford šasijas inženieru talantu, kas pilnībā pārveidojuši pa savam Fiat piekari, ieliekot pakaļējā tiltā šķērsstabilizatoru, bet priekšā četras reizes stingrākus amortizatorus. Ka patiešām brauc stingri - ar saprotamu atsaucību stūrei, un reizēm vadītājs pat aizmirst, ka tas nav gluži Focus ST. Ford pat aizvedis Ka patrenēties uz Nirburgringas trasi, lai gan nav skaidrs, ko viņi tur darījuši ar tādu maijvaboles paātrinājumu. Varbūt mācījuši braukt jaunajai Bonda meitenei Olgai Kiriļenko? Ford Ka vēl pirms nonākšanas pārdošanā tika pie kinolomas jaunākajā grāvējā par aģentu 007 Mierinājuma kvants. Filmā redzamā zeltainā krāsa ir vienīgais no jaunā Ka, kas mums, vienkāršajiem planētas iedzīvotājiem, nav lemts, tāpat kā daiļās Kamillas sabiedrība un Aston Martin DBS. Un - vai vispār vajag?

***

Ford Ka

**** Dizains

*** Tehnika

*** Komforts

***

Cenas, eiro

Ford Ka 1.2 Trend 8800

Ford Ka 1.3 TDCi Trend 10770

Ford Ka Titanium 1.2 9630

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko