Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Mazda 6 ar 2,2 litru dīzeli Latvijā vēl nepārdod

Mazda un dīzelis Latvijas autobraucēju apziņā kaut kā neiet kopā. Simpātiskie japāņu auto izsenis bijuši aprīkoti tikai ar benzīna dzinējiem - vismaz tā mums tīk domāt. Īstenībā Eiropā pārdotajām mazdām jau divdesmit gadus ir dīzeļi, ko var viegli pamanīt lietotu auto sludinājumos. Jaunās mazdas Ziemeļvalstīs un Baltijā čaklāk pērk un pārdod ar četru cilindru benzīna motoriem, bet burtu salikums TD karājas cenu lapas dārgākajā galā kā nevienam nevajadzīgs trīspadsmitais mēnesis.

Mazda dīleri atzīst, ka ar mokām notirgo labi ja desmit dīzeļautomašīnu gadā, un viņus nevar vainot. Mazdās uzstādītie divu litru motori nav nedz klusi, nedz īpaši izsmalcināti, kaut arī saražo 140 zirgspēkus. Vakareiropā šis motors jau ir vakardiena, jo tā vietu ieņēmis nesalīdzināmi (pēc nostāstiem) modernāks, rafinētāks un ekonomiskāks agregāts MZR-CD 2.2. Latvijā tas nonāks labākajā gadījumā vēlu rudenī - un arī tikai tad, ja ap to laiku kāds vispār vairs spēs "pavilkt" jaunu automobili. Apmierināt ziņkāri izdevās ar Mazda Europe palīdzību, kas piešķīra mums metāliski melnu Mazda 6 Sport ar pašu jaudīgāko no trim jaunā dīzeļa versijām - 185 zirgspēkiem. Mazda ar kāpurķēdēm

Sestā mazda vairs nav nekāds satriecošais jaunums, tomēr Vācijas ceļos jauno modeli mana reti un pārsvarā ar poļu numuriem, bet Austrijā tik skaistu hečbeku neredzējām vispār. Mazda uzsver, ka automašīnas izskats paceļ sesto klasi augstāk - lai kur tā arī būtu. Piespiedu eksperimenta kārtā mēs par to pārliecinājāmies paši. Organizatoriskas kļūmes un vācu liberālo satiksmes noteikumu (ziemas riepas nav obligātas) dēļ demonstrācijas auto devās sniegoto kalnu virzienā ar debešķīgiem 18 collu riteņiem un... vasaras riepām. Tā kā tāspuses autoceļi krasi atšķiras no cūkkūts uz mūsu šosejām, pārskrējiens no Minhenes uz Kaprūnu izdevās pa sauso, taču līdz viesnīcai kalnā uzbraukt neizdevās ne ar trešo, ne piekto piegājienu. Izlaižot stāstu par to, kā sameklēt sniega ķēdes 18 collu riteņiem (tādas neatradās nevienā benzīntankā līdz pat Zalcburgai), var pamielot mazdas pašapziņu ar uzskatāmu pierādījumu Mazda 6 kāpienam pa hierarhijas kāpnēm. Gan izpalīdzīgais viesnīcas saimnieks, gan attapīgais Shell benzīntanka darbinieks gribēja uzlikt ķēdes pakaļējiem riteņiem, jo abi tumsā bija noturējuši Mazda par Lexus.

Dīzelis, kura nebija

Neparedzēto 80 eiro investīciju atsvēra tehniskajos datos minētā pieticīgā dīzeļa apetīte. Praksē gan patēriņš izrādījās augstāks par ražotāja solīto: 7,8 litru "vidējais" uz autobāņa nokritās tikai līdz 7,5 l/100 km. Padaudz pat ar ziemas riepām, kuru nomaiņa steigā tika noorganizēta slēpošanas kūrortā kaimiņciemā. Toties 2,2 litru dīzelis patiešām ir tik pasakaini kluss, kā minēts testu aprakstos, bet ar tikpat pasakaini gariem pārnesumiem. Ekoloģijas un ekonomijas vārdā seši pārnesumi izstiepti tik gari, ka 400 Nm griezes moments jūtams, tikai nežēlīgi pārslēdzoties divus pārnesumus uz leju. Mazda 6 ir žigla, taču nevienu brīdi nav sajūtas, ka priekšā ir viens no jaudīgākajiem četru cilindru dīzeļiem vidējā klasē. Tas liek domāt, ka 163 zirgspēku versija vai pat 125 ZS entrylevel ir izdevīgāka izvēle. Jaudīgākā motora efektīvā darbības zona ir starp 1800 un 4000 apgriezieniem, kurā vēsais dīzelis tikpat kā nav dzirdams un patērē vismazāk degvielas.

Sīkumi jāpilnveido

Nedēļas laikā var iepazīties ar vissīkākajām automobiļa kaprīzēm. Piecdurvju hečbeks ir visizskatīgākā Mazda 6 versija, un tam ir vislabākā aerodinamika. Bagāžnieka ietilpība līdz logu līmenim ir tāda pati kā universālim. Par sarūgtinājumu slēpotājiem un snovotājiem Mazda 6 pat vislabākajā komplektācijā nav lūkas vai slēpju maisa aizmugurējā sēdekļa atzveltnē un nolocītā trešdaļa samazina pasažieru ērtības. Citādi Mazda 6 salons ir ļoti ērts un plašs, kaut arī visai padrūms, jo pārsvarā sastāv no melnas plastmasas. Lai gan no stūres iespējams apskatīt un regulēt visu, ieskaitot salona temperatūru (!), borta dators beidzot ir novecojis, rūpnīcas navigācija neprot atrast tuvāko Mazda servisu, bet riepu spiediena sensora "nonullēšana" ir skečs no Monty Python - "pabrauciet 20 metru, izslēdziet motoru, nedariet neko 15 minūtes, tad brauciet ar 20 km/h stundā divas dienas no vietas..." Ikdienišķo sīkumu pilnveidošana un (ne)novēršana pagaidām attur mazdu no augstāka vērtējuma un 100% pilnvērtīgas konkurences ar Ford Mondeo, Toyota Avensis vai Honda Accord. Taču japāņi cītīgi strādā. Pirmo reizi mazdā sastapām "aklo zonu" sensoru spoguļos, kas ziņo par automašīnām blakus ar zaļu signāllampiņu. No drošības viedokļa sevišķi vērtīgi ir adaptīvie biksenona lukturi, kas izceļas ar fenomenālu ceļa izgaismojumu un izgaiņā vecus fiatus no kreisās joslas.

Visu izšķirs cena

Baltic Motors Autocentrā Lidosta jaunā Mazda 6 un Ford Mondeo stāv tuvu kā brāļi, bet jaunais 2,2 litru dīzelis pabīdījis japāni uz priekšu tajā spēles līnijā, kur eiropietis bija tālu priekšā. Neinformēts cilvēks nesaskatīs atšķirību starp mazdas dīzeli un slavināto Honda i-DTEC - kluss, labi iet, stūri nerausta, ir OK! Protams, par automātisko pārnesumkārbu var aizmirst un patēriņš ir pārāk liels, taču galvenais soģis būs cena, kas tad arī izlems - apžēlot vai izsvītrot.

***

Mazda 6 Sport

* * * * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

***

Cenas eiro

Mazda 6 2.2 MZR-CD 2.2 24 900 (125 ZS)*

Mazda 6 2.2 MZR-CD 2.2 28 800 (185 ZS)*

Ford Mondeo 2.2 TDCi 25 040

Honda Accord 2.2 i-DTEC 26 400

Toyota Avensis 2.2 D-CAT 27 390

***

Konkurenti

Honda Accord ielaušanās svešajā vieglo dīzeļu elitē tagad jau piemirsusies, jo i-DTEC ir jau otrā Honda dīzeļdzinēju paaudze. Honda uzskata, ka tās dīzelis ir īpašs tāpēc vien, ka to radījuši benzīna motoru inženieri - tāpat kā Subaru bokserdīzeli. Pluss - ir pieejama automātiskā pārnesumkārba.

Ford Mondeo dīzeļdzinēju izvēle parasti nosveras 1,8 un 2 litru motoru virzienā, jo tā dara arī VW, Opel un citi. Iepriekšējā paaudzē 2,2 litru motors vispār bija paredzēts tikai sporta versijai.

Toyota centīgi izvērš dīzeļdzinēju piedāvājumu, kaut arī atslābušās naftas cenas to vairs īsti neprasa. Jaudīgākais D-CAT motors agrāk neganti rāva līdzi stūri, taču jaunajā modelī šis blakusefekts novērsts.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko