Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Nissan 370Z pakāpies tuvāk sporta automašīnu krējumam

Nissan Z modeļi jeb Z-Cars vienmēr bijuši unikāli automobiļi, jo tiražē tīrasiņu sporta automašīnas iedabu par puscenu, salīdzinot ar šīs specifiskās automobiļu nozares dižgariem, piemēram, Porsche. Lai gan Nissan automašīnas ar Z burtu logotipā pazīstamas sen, par īstu izrāvienu kļuva 350Z. Muskuļotā japāņu coupe ar V6 motoru priekšā un velkošajiem riteņiem aizmugurē papilnam izpeldējās kritiķu atzinībā, piedzīvoja neskaitāmas tūninga metamorfozes, kā arī nokļuva uz ekrāna un datorspēlēs. Nissan ir gatavs turpināt Z mašīnu sāgu ar pilnveidotu un vēl jaudīgāku eksemplāru 370Z, ko AutoDienas pārstāvim laimējās izmēģināt Francijā.

Dzīvniecisks skaistums


350Z dizains bija atstāts otrajā plānā, it kā virsbūve būtu tikai motoru un askētiska salona apvalks, savukārt 370Z ir daudz vairāk estētiskas pievilcības. Nav izslēgts, ka pie jaunā modeļa vaibstiem roku pielikuši Infiniti dizaineri, jo automašīnai ir daudz kopīga ar G sērijas luksuskupejām. Slīpie, izgraizītie lukturi ir sevišķi agresīvi, radiatora vieplis pārākumā vīpsnā, bet aizmugurējā bampera apakša nez kāpēc esot veidota līdzīga F1 mašīnu difuzoriem, lai gan Nissan nav nekādas saistības ar Grand Prix. Pilnai laimei trūkst, lai pretmiglas lukturis nepārtraukti mirkšķinātos kā spilgtais četrstūris formulu dibenos.

Cieti muskuļi, mīksts solis


Lai gan 370Z izskatās pēc trenažieru zālē uzpumpēta 350Z vecākā brāļa, patiesībā tas ir īsāks, zemāks, platāks un — neticami — arī vieglāks. 3,7 litru motors ar atbilstošu sparu, taču bez gaidītā sprādziena ietriec 331 zirgspēks pakaļējā tiltā, kura ģeometrijas uzlabojumi ir vērtīgāks ieguvums par papildu jaudu. Saķere ir ievērojami labāka nekā 350Z, tomēr elektronisko grožu lampiņa paātrinoties mirgo pārāk bieži. Ja grožus izslēdz, Nissan dara to, kas jādara spēcīgai klasiskā piedziņas coupe un no kā baidās mierīgie iedzīvotāji, taču uz nelīdzeniem ceļiem un šauru līkumu sasaistēs Z-Car ir pārlieku mīksts. Tas daļēji izskaidrojams ar vienādu specifikāciju visai pasaulei, ieskaitot Ameriku, kas ir Z mašīnu lielākais tirgus. Savulaik, būdams Japānā, izbaudīju, kā Nissan sporta mašīnas spēj izmainīt tūninga un autosporta nodaļas Nismo produkcija. Taču, ja pieņem, ka standarta 370Z ir sagatave kaut kam labākam, tad mums tiks tikai sagatave, jo Eiropā Nismo nav oficiāli pārstāvēts. Tiesa, īstiem entuziastiem tas nav šķērslis, un 370Z ir automašīna īstiem entuziastiem.

Vairāk zilo asiņu


Pieticīgāk iekārtotiem braucējiem, kas būs gatavi noskaitīt 29 tūkstošus latu, tiks skaista, pamanāma japāņu automašīna ar dievīgu motora skaņu, paātrinājumu 5 sekundes līdz 100 km/h un mazliet uzfrišinātu, taču joprojām atturīgu kokpitu. 370Z ir pirmais auto pasaulē ar automātisku pārgāzēšanu, pārslēdzoties uz leju ar manuālu kārbu. Mazliet rupjo ietaisi sauc par Syncro Rev, bet par 1500 naudiņām baltā plēsoņa dudinās pa ielām ar izdarīgu septiņātrumu "automātu", kam minētie entuziasti pagriezīs muguru. Tomēr patīkami, ka Z mašīna apguvusi arī labas manieres. Galvenie klienti līdz šim bija strītreisa un drifta subkultūra, kas gāzē ar pārķīlētiem, no Amerikas "atvilktiem" 350Z, turpretim 370Z ir ielicis kāju durvīs uz augstāku sabiedrību, kurā jau ielauzies ekstrēmais Nissan GT-R. Katrā ziņā doma par Porsche Cayman S kā ideālu "sportskāru" vairs nešķiet tik pašsaprotama.

***

Nissan 370Z


* * * * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * Komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko