Renault Laguna modifikāciju klāstu papildina slaida Coupe
Burvību nezaudēja
Trešās paaudzes Renault Laguna prezentācijā 2007.gada Frankfurtes autošovā franču kompānijas stendā bija redzama arī Laguna Coupe Concept. To aplūkojot, atlika vien nopūsties — kādēļ sērijveida Laguna izskatās tik garlaicīga, ja blakām stāv tāda smukulīte. Priekšpuse un lukturi pat bija ļoti līdzīgi, bet kopējais iespaids krasi atšķirīgs.
Jau tad bija zināms, ka 2009.gadā Laguna Coupe tiks laista sērijveidā, un māca klusas bažas, vai tik sērijveida mašīna nebūs zaudējusi koncepta spilgtumu un nelīdzināsies ierindas lagūnai. Par laimi, tas noticis nav. Kulinārijas terminoloģijā to varētu apzīmēt tā — svētku tortei franči garnējumu nav žēlojuši un ārēji Coupe ir gandrīz tāda pati kā koncepts. Tai piemīt īsti kupejisks slaiks siluets, spīdoši nostrādāta aizmugure, un pat priekšdaļa, kas galvenajos motīvos ir līdzīga ierindas Laguna, kupejas gadījumā vairs nešķiet neveikla.
Spēka spēle
Pirms Coupe jau pērn pārdošanā nonāca Laguna GT, kas pieejama gan hečbeka, gan vagona GrandTour izpildījumā. Tai salīdzinājumā ar parasto Laguna bija īsāka stūre un cietāka piekare, bet galvenais — Active Drive pakaļējais tilts ar piestūrējošiem riteņiem.
Laguna Coupe arī ir Active Drive šasija, taču citas atsperes un amortizatori, kas gaitu padara vēl mazliet stingrāku. Galvenie tehniskie jaunumi ir no Nissan palienētais uzlabots sešcilindru 3,5 l (240 ZS, 350 Nm) benzīna motors un pašu franču izstrādātais 3,0 l (235 ZS, 450 Nm) V6 turbodīzelis. Četrcilindru motori jau ir pazīstami — 2,0 l benzīna turbīnnieks ar 170 vai kā GT ar 205 ZS un tāda paša tilpuma dCi dīzelis ar divām jaudām — 150 un 175 ZS. Komplektācijās uzsvars uz automātiskajām pārnesumkārbām, bet komforta aprīkojums sadalīts četros līmeņos. Bāzītē Coupe seši cilindri nespīd. Dīzeļa V6 sākas ar Dynamigue, bet benzīna sešnieks, izlaižot pat trešo GT līmeni, ir tikai vispilnākajā Initiale komplektācijā.
Iespaidi
Salonā no Coupe Concept kosmosa nav ne smakas. Ādas sēdekļi ir labi, bet dizains un apdares materiāli ir standarta Laguna līmenī. Uzprasās līdzība ar krievu kino grāvēja Brālis personāža leģendāro frāzi — kas krievam labi, vācietim nāve, konkrētā gadījumā — kas ierindas mašīnai labi, uz prestižu velkošai sportiskai kupejai bāli.
Otra lieta, kas liek kasīt aiz auss, ir vadītāja sēdpozīcija. Uz sportiskuma izcelšanu virzītam auto krēsls novietots nedabiski augstu, un tā īsti pa sportisko iekārtoties nevar.
Ar nobrauktajiem kilometriem sēdēšanas īpatnības mazliet piemirstas, jo 3,5 l motors ir labs — elastīgs un spēcīgs. Arī firmas Aisin sešpakāpju automāts tam pielāgots jēdzīgi. Tikai palika neskaidrs, kāpēc reizēm izkustēšanās no vietas notiek ar nevajadzīgi asu cirtienu transmisijā. Varbūt tikai konkrētā auto mīnusiņš? Uz degvielas patēriņa rādītājiem gan labāk neskatīties, jo pilsētā tas ir pat virs 20 litriem, bet šosejas režīmos ap 11 litriem uz 100 km. V6 motora svaru mazliet jūt, taču kopumā stūrēšana ir patīkama un precīza. Jā, franču auto pat sportiska, jo pilns stūres gājiens ir tikai 2,3 apļi. Ko uzlabot gan vēl ir. Piemēram, ESP darbību. Tā straujos pagriezienos sākumā kavējas, kas ir pat interesanti, bet tad iejaucas asi un diezgan rupji.
Kupejas tiek uzskatītas par nepraktiskām mašīnām. Laguna Coupe šādam uzskatam pretojas ar lielu bagāžnieku un visnotaļ pietiekamu vietu otrajā rindā. Tur normāli jūtas pat 1,85 m garie. Interesanti, ka starp sportu un komfortu sabalansēto piekari mašīnā sēdošie izjūt dažādi. Priekšā ceļa nelīdzenumus ar 18 collu ratiem un 45 mm augstām riepām jūt labi, bet nepilnu metru uz aizmuguri — otrajā rindā drebina vismaz divreiz maigāk. Starp citu, ar šo Coupe var tīri labi justies arī grants ceļos.
Kopumā ņemot, Renault ir izdevies uzbūvēt kupeju ļaudīm, kam patīk dinamika, bet kas tomēr tendēti uz komfortu, nevis īstu sportiskumu.
***
Renault Laguna Coupe
* * * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * Komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.