Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Sandero piesaista ne tikai ar zemu cenu, bet arī ar pievilcīgu ārieni

Lēti un vienkārši auto daudzviet pasaulē joprojām ir pieprasīti. Mazcenas sedana Dacia Logan dzimtenē Rumānijā 2007.gadā tika pārdoti 102 tūkstoši šo nepretenciozo spēkratu, bet pārsteigums bija Logan negaidītā popularitāte pārtikušajā Rietumeiropā. Francijā atradās gandrīz 33 tūkstoši gribētāju, un pat Vācijā tika iztirgoti 17,5 tūkstoši Logan. Kopumā no 2004. līdz 2007.gada beigām visā pasaulē ir pārdots vairāk nekā pusmiljons Dacia.

Pirmā Dacia modeļa vājākā vieta ir pagalam pelēcīgs dizains un līdz galējībai robusts salona iekārtojums, bet galvenais trumpis -- zema cena. Četrus gadus pēc veiksmīgā Logan izlaišanas tirgū nonācis (arī Latvijā) taupīt gribošiem jaunu auto kārotājiem adresēts piecdurvju hečbeks Dacia Sandero, kurš vairs neizskatās pēc autobūves vakardienas.

Vizuālais kārdinājums

Agrāk, apspriežot kā ar cirvi tēstās Logan virsbūves līnijas, reliktās lukturu formas un trulos durvju iekšpaneļus, autoprese saprotoši rakstīja, ka citādi jau tik zemu cenu nebūtu iespējams panākt. Sandero iepriekšējo priekšstatu par lēta auto ražošanas izmaksām griež ar kājām gaisā.

Patikšana, protams, ir viena varen subjektīva padarīšana, taču jāatzīst, ka lielos vilcienos Sandero dizains nebūt nav sliktāks kā vairākumam neliela izmēra hečbeku. Noapaļotas, mūsdienīgas virsbūves līnijas, glīti bamperi ar valcējumiem un šķelmīga dzidrināta optika mazcenas automobiļu dizaina latiņu paceļ jaunā - daudz augstākā - līmenī.

It kā akcentējot šīs pārvērtības, ir pārstrādāts arī Dacia logotips. Zilā vairoga vietā auto degungalu rotā alumīnija krāsā un hromā zaigojoša emblēma, kas pārliecību dvesošajā radiatora restē nudien izskatās labi.

Jaunās Dacia stūrētāju nepavada līdzjūtīgi skatieni. Tieši pretēji - uz Sandero ļaudis atskatās ar interesi, kas nozīmē, ka izskatam autopasaulē tomēr ir milzu nozīme.

Mazliet labāks pildījums

Salonā pārmaiņu salīdzinājumā ar Logan ir krietni mazāk, taču tādas ir. Galvenie uzlabojumi saistās ar durvju apdari. Sandero priekšējām durvīm, sākot no Ambiance komplektācijas, ir ērti durvju rokturi. Bāzītē Access gan tā nav, bet apšuvuma panelis tik un tā vairs nav galēji prasts viengabala izstrādājums. Aizmugures durvis joprojām veidotas pēc Logan parauga, bet arī tām ir dekoratīvs cita materiāla ielaidums. Savukārt priekšējām durvīm vienmēr būs arī kabatas sīklietu novietošanai. Logan bija skopāks.

Priekšējais panelis un vidustunelis palikuši bez izmaiņām. Taupību joprojām apliecina sānstiklu elektropiedziņas pogas viduskonsolē un skaņas signāls nevis stūres viducī, bet uz pagriezienu rādītāja paša gala. Aizmugures sēdeklis pa daļām nolokāms arī ir tikai pilnīgākajā Laureate komplektācijā.

Komforta aprīkojuma pieejamībā pamatā viss palicis Logan standartu līmenī. Sandero Access ir askētisks braucamais bez elektroierīcēm un kondicioniera, bet jau ar 15 collu riteņiem un Eiropā obligāto bremžu ABS. Stūre ir bez pastiprinātāja, un sānskata spoguļi, durvju rokturi un dekoratīvās līstes ir no melnas plastmasas. Stūres pastiprinātājs parādās Ambiance, bet rata regulēšana augstumā tikai Laureate izpildījumā. Elektropakete (priekšējie logi un spoguļi) pie Ambiance jāpiepērk klāt, bet Laureate tas jau ir standarts.

Tehnika pārbaudīta

Arī no tehniskā viedokļa Sandero salīdzinājumā ar Logan mainījies minimāli. Pašlaik pārdošanā pieejamas mašīnas ar 1,4 l (75 ZS) un 1,6 l (87 ZS) benzīna dzinējiem. Paredzēts ir arī 1,5 l dCi dīzeļmotors, turklāt ar divām jaudām - 70 un 85 ZS, bet tas nāks vēlāk. Diena izmēģināja Sandero ar lielāko benzīna motoru labākajā komforta komplektācijā Laureate. Krustojumu sprintiem nav domāta neviena Dacia, arī izskatīgais Sandero ne, bet normālai braukšanai gan jaudas, gan dinamikas ir pietiekami. Nekāds baisais gliemezis Sandero nebūs arī ar 1,4 l motoru, jo no vietas 100 km/h sasniedz 13 sekundēs, tikai 1,5 zaudējot savam stiprākajam brālim.

Novērtējot Dacia Sandero izaugsmi dizaina ziņā, gribējās salīdzinājumā ar Logan cerēt arī uz pārmaiņām vadāmībā un gaitā. Taču nekā. Arī šī Dacia brauc tāpat kā iepriekšējā - pārvieto gana labi, taču prieku dāvāt nespēj. Iemesli vienkārši - nepieciešamība nepacelt cenu, liedz veikt piekares un stūres iekārtas uzlabojumus. Neatkarīgā piekare priekšā joprojām ir visvienkāršākais McPherson ar šķērssviru, bet aizmugurē atkarīga sija.

Der zināt, ka Sandero savu roku ir pielikuši Continental AG speciālisti, kas nozīmē, ka ABS, drošības spilvenu sensoru un vēl citos mezglos arī šajā mazcenas automobilī ir izmantotas progresīvas tehnoloģijas, jo Continental ir viens no vadošajiem autoelektronikas sistēmu piegādātājiem. Sandero tādēļ nav kļuvis dārgāks, jo kopumā saglabā Logan zemo cenu līmeni.

Vēl der zināt, ka B segmentā Sandero, šķiet, ir pats prāvākais auto. Tā garums par diviem cm pārsniedz četru metru robežu, bet konkurenti vēl mīņājas otrpus četru m līnijai. 320 litru bagāžnieks un salīdzinoši plašs salons arī ir Sandero trumpji.

***

Dacia Sandero 1,6i

J J J J Dizains

J J J Tehnika

J J J Komforts

***

Cenas eiro

Dacia Sandero 1,4 Access 7655

Dacia Sandero 1,4 Ambiance 8720

Dacia Sandero 1,6 Ambiance 9152

Dacia Sandero 1,6 Laureate 9834

Lada Kalina 1119 1,6 7328

Kia Rio 1,4 10 790

Škoda Fabia 1,4 10 250

***

Konkurenti:

Škoda Fabia

Čehiete ar vācu gēniem ir klases līdere Latvijas tirgū. Volkswagen tehnoloģijas un viens no plašākajiem dzinēju piedāvājumiem starp līdzīgiem auto, kā arī sabalansēta cenu politika ir garants tam, ka Škoda Fabia pirks arī turpmāk.

Chevrolet Aveo

Nesen iznāca Chevrolet Aveo atjaunotā trīsdurvju versija, kas ir mazliet dārgāka nekā pēc komplektācijas analogi četrdurvju modeļi vecajā izpildījumā. Tātad jaunie četrdurvnieki būs vēl dārgāki, un tas šajā segmentā nav labākais jaunums.

Kia Rio

Lada Kalina un arī Dacia Sandero cenu līmeni pagaidām nepiedāvā neviens konkurents. Arī Kia Rio ne, taču Rio, tāpat kā Hyundai Getz, ir bīstamākie vislētāko automobiļu konkurenti. Piedāvājumā arī dīzeļi un automātiskās transmisijas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko