Adriana van Hoidonka vadītās dizaneru komandas lolotais F30 publisko prezentāciju Minhenē piedzīvoja pagājušajā zelta rudenī – 14. oktobrī –, bet dīleru salonos ieripoja tikai šī gada februārī. 3. sērijai vienmēr tiek pievērsta pastiprināta publikas un mediju pārstāvju uzmanība tā vienkāršā iemesla dēļ, ka līdz pat BMW 1. sērijas debijai BMW 3. sērija bija vispieejamākais no Bavāriešu produktiem, kas kā Bürger auto domāti vidušķirai – Rietumeiropas, Jaunās pasaules vai bagātās Dienvidāfrikas pilsoņiem, kas veido statistisko 3.sērijas klientu masu. Šīs intereses dēļ auto ticis mīlēts un pelts, tam pārmesti esoši un izdomāti trūkumi. F30, kā jau īsts BMW, prasa lielu naudu par komfortu. Paši bavārieši smejas, ka neviena BMW bāzes modeli nav redzējis pat konveijera strādnieks, kamēr par papildu aprīkojumu vai ekstrām ir brangi jāmaksā. Skaidrs, ka BMW nekad, un jo īpaši pēdējās paaudzēs, cenas dēļ nav bijis pieejams visiem, taču sapnis tas bija, ir un būs dizaina, imidža un jaudīgo motoru dēļ. Jau sestajā paaudzē 3.sērija kalpo par kvalitātes mērauklu kompaktauto Premium segmentā.
Par ko jāmaksāPavirši F30 uzmests acu skats atklāj izmēros samazinātu, 5. sērijai (F10) līdzīgu sedanu, kam, gluži kā vidējās klases F10, kā arī jaunākajai 1. sērijai, ir garš priekšgals un uz aizmuguri atbīdīta pasažieru telpa, kas nodrošina ideālu, 50:50, svara dalījumu pa asīm. Mandeļveidīgās formas starmeši kļuvuši šaurāki un ar slavenajām eņģeļacīm šoreiz piešķir skumju un vienlaikus it kā ar sarauktām uzacīm apkārtni vērojošu austrumniecisku grimasi. Šaurākas un atšķirīgas no iepriekšējās paaudzes dizaineru pūliņu dēļ kļuvušas arī BMW slavenās nieres jeb radiatora restes. Pārmaiņas skārušas arī bamperu, kas tagad jauno auto satuvina ar piektās un septītās sērsijas sedaniem, bet platais motora pārsegs ar V veida valcējumu duetu atmiņā atsauc gan Volvo dizainera Pītera Horburija veikumu, gan agrāko BMW dizana metru Kristoferu Edvardu Benglu, kas šobrīd darbojas paša dizaina firmā Turīnā. Auto profils, jo īpaši aizmugure ar rubīnsarkanajām horizontālajām bloklampām un 480 litru ietilpīgā bagāžnieka vāku, ļoti atgādina nesen debitējušo jaunāko 5.sēriju.
InterjersF30 salīdzinājumā ar priekšgājēju ir platāks, garāks un augstāks, kā arī tīri teorētiski piedāvā nedaudz vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem, ja vien pasažieri nav būtiski garāki par 190 cm. Godīgi sakot, NEXT ekspertam neizdevās novērtēt ne plus 15 mm papildu vietu aizmugures pasažieru kājām, ne plus 8 mm pieaugumu augstumā. Joprojām aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis ir visai šaurs un iekāpšana vecākiem ļaudīm būs neērta. Toties tiem, kuri agrāk mēģināja savu BMW pilnveidot, tagad par to galva nesāpēs, jo ražotājs piedāvā trīs atšķirīgu līmeņu aprīkojumus – Sport Line, Modern Line, un Luxury Line. NEXT testētais Modern Line, godīgi sakot, pārsteidza ar interjera dizaina gaumi. Gaiši brūnā, precīzāk, bēšīgā tonī izveidotā galvenā paneļa augšpuse un stūre veido visai nesaderīgu kopskatu gan ar melnajiem griestiem, gan tumšajām plastikāta daļām viduskonsolē, transmisisjas tunelī un ventilācijas kanālu sprauslās. Ļoti patika modernizētais, četru dažādu diametru apļu mērinstrumentu bloks, kā arī galvenais 8,8 collu informācijas ekrāns, ko gan nav iespējams noslēpt no svešas mantas kāru marodieru acīm. NEXT vienmēr ir simpatizējis atturīgi lietišķais īpašais biznesa stils, ar kuru BMW allaž ir pratuši atšķirties no tuviem un tāliem konkurentiem.
Gaita Interesanti, ka līdz ar jaunā modeļa F30 ienākšanu tirgū BMW pilnībā atteicies no atmosfēriskajiem motoriem, tagad jaudu pilnībā realizējot ar dažādas produktivitātes turbīnām. Gan uzsākot braucienu, gan strauja paātrinājuma brīdī nekādi neizdodas aizmirst, ka tiek vadīts auto ar dīzeļmotoru. Taču kreiserātrumā virs 90 km/h motora skaņa 320d salonā praktiski nav dzirdama, turklāt pat tādā mērā, ka var sačukstēties ar visiem, pat aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.