Pirmā tikšanās ar Subaru divlitru bokserdīzeli manā praksē iznāca šā gada pavasarī īsā braucienā ar Subaru Legacy Outback. Degvielas patēriņa, skaņu izolācijas un vibrāciju līmeni toreiz tā īsti novērtēt nepaspēju. Savukārt bokserdzinēja dinamika salīdzinājumā ar klasiskajiem rindas konstrukcijas analoga tilpuma dīzeļmotoriem subjektīvi šķita nebūt ne iepriecinoša. Outback bokseris šķita zinošs un centīgs, bet gurdens kā cīņas desmitajā raundā.
Cita dziesma
Nesen Subaru jaunie pārstāvji AD REM Auto rīkoja jaunu tikšanos ar intriģējošo bokseri, tikai šoreiz tas bija "iepakots" Subaru Forester "ādās" un šī tikšanās bija ilgāka un nopietnāka.
Forester 2,0 l opozītdīzeļa jauda ir 147 ZS, bet maksimālais griezes moments 350 Nm 1800 līdz 2400 dzinēja apgriezienu diapazonā. Šie dotumi īpaši neatšķiras no Outback, bet Mežsarga bokseri komandē jauna sešpakāpju manuālā pārnesumkārba (Outback piecpakāpju). Un sajūtas pie Forster stūres uzreiz ir pavisam citas. Pietiek gan starta dinamikas, gan paātrinājumā gaitā. Piedevām salonā ir visnotaļ klusi un omulīgi, dīzeļiem raksturīgo vibrāciju gandrīz nav. Testa laikā Forester degvielas patēriņš tiešām bija tuvs tehniskajos datos uzrādītajiem 6,3 litriem uz 100 km, lai gan neviens par taupīgu braukšanu īpaši nedomāja.
Atšķirībā no V-veida un rindu motoriem Boxer Diesel dzinējs iztiek bez balansējošām vārpstām, kam jānovērš vibrācijas. Tas ir ļāvis samazināt jaudas zudumus pašā dzinējā un pozitīvi atsaucas uz degvielas patēriņu. Dzinēja horizontālā konstrukcija un tas, ka turbokompresors un kvēpu filtrs novietots zem dzinēja, ir ļāvuši sasniegt zemāk izvietotu smaguma centru nekā Forester benzīna versijās, kas savukārt pozitīvi atsaucas uz vadāmību un gaitas īpašībām. Attiecīgi ir citādi noregulēta piekare un stūres mehānisms. Tāds Forester atzīstami turas uz šosejas, ir labs uz grants un lielisks meža celiņos.
Ārēji Forester dīzeļauto var pazīt pēc gaisa atveres uz motora pārsega un Boxer Diesel šiltītes uz aizmugurējām durvīm. Reizē ar bokseri tirdzniecībā nonāca arī Forester ar 2,5 litru (230 ZS) benzīna turbomotoru un automātisko transmisiju, bet tas jau ir cits stāsts.
Vērts atzīmēt, ka, meklējot SUV tipa automobili ar dīzeli, der papētīt tehnisko datu salīdzinājumu ar citiem vieglās kategorijas SUV sugasbrāļiem, ko Subaru tirgotāji noteikti piedāvās. Atliek atgādināt, ka Forester tikko par Smilšu kalna princi nominēja Latvijas Gada auto žūrija, un pieminēt, ka amerikāņu auto žurnāls Motor Trend ir piešķīris Subaru Forester titulu 2009.gada SUV.
***
Cenas latos
Subaru Forester 2.0D X 15 900
Subaru Forester 2.0D XS 17 400
Subaru Forester 2.0D XE 19 400
***
Vērtē Ainārs Zariņš
Subaru Forester 2,0D
* * * * Dizains
* * * * tehnika
* * * * komforts