Sākotnēji plānots, ka digitālā, viedā pilsēta aizņems nedaudz mazāk par pieciem hektāriem, taču kompānijas vīzija paredz to izvērst vairāk nekā 320 hektāru platībā.
Viedajā pilsētā teju visu ikdienu regulēs modernās tehnoloģijas - būs izbūvētas energoefektīvas modulārās ēkas, cilvēku pārvadājumus nodrošinās autonomie spēkrati, bet satiksmi regulēs viedie luksofori, kas "pamana" gājējus un novērtē situāciju, pirms maina gaismas signālu. Savukārt par sūtījumu nogādāšanu adresātos parūpēsies speciāli roboti, kas pārvietosies pa pazemes tuneļiem.
Tāpat paredzams, ka faktiski visur "viedajā kvartālā" būs pieejams Wi-Fi internets.
Projekts Kveisaidā, kas iegūs nosaukumu Sidewalk Toronto, izpelnījies arī Kanādas premjera Džastina Trudo atzinību: "Ceram, ka tehnoloģijas, kas palīdzēs mums būvēt "viedākas", zaļākas, iekļaujošākas pilsētas, nākotnē tiks ieviestas arī citviet Kanādā un visā pasaulē."
Šāda privātkompāniju un publiskā sektora sadarbība var nest augļus, taču pilsētu vadībai skaidri jāizvērtē, tieši ko tā iegūs no konkrētā darījuma.
"Pilsētu vadības dara visu iespējamo, lai veicinātu ekonomisko attīstību, izbūvētu infrastruktūru, bet jāapzinās, ka uzņēmumi savu darbību neveic altruistisku motīvu vadīti - tie ir ieinteresēti, lai būtu pēc iespējas ienesīgāki akcionāriem. Pilsētu vadībām jāsaprot, ka nepieciešama skaidra vīzija, ko pilsēta vēlas sasniegt, un nevajag cerēt, ka privātais sektors visu paveiks pašvaldību vietā," brīdinājis ASV domnīcas Eno Centre for Transportation pilsētvides plānošanas eksperts Roberts Puentess.
Pilotprojekta uzsākšanas izmaksas tiek lēstas aptuveni 42 miljonu eiro apmērā, un plānots, ka Google savu Kanādas centrālo biroju varētu pēc tam pārcelt uz jaunizveidoto "viedo rajonu" Toronto.