Nācās gaidīt
Uz jauno Twingo paaudzi, kas Eiropā parādījās pārdošanā jau
2007.gada jūnijā, mums nācās gaidīt. Šis mazulis izrādījās tik
pieprasīts, ka kādu laiku nebija skaidrs, kad to saņems mazākas
nozīmes tirgi, tostarp Baltija.
Līdzīgi kā priekšgājējam, arī jaunajam Twingo ir tikai trīs durvis, un tas domāts tikai četriem braucējiem, lai gan, godīgi sakot, aizmugurēja sēdeklī sēdēt prieka ir maz. Un ne tāpēc, ka tur būtu īpaši grūti iekļūt vai nevarētu nosēdēt arī divi pieaugušie. Otrās rindas sēdekļi montēti uz sliedītēm, un tas neapšaubāmi vairo šā mazauto izmantošanas potenciālu. Taču aizmugurē dzīves apstākļi tik un tā ir diezgan askētiski, un kopumā Twingo arī orientēts kā individuāls vai diviem domāts pārvietošanās līdzeklis. Auto garums ir 3,6 metri, bet platums - 1,65 metri.
Jaunais Twingo, protams, ir izgājis moderno tehnoloģiju implantācijas kursu un spēj piedāvāt gan TunePoint skaņas sistēmu ar pie stūres montētiem kontroles mehānismiem, gan MP3, USB un iPod pieslēgumu, kā arī Bluetooth un brīvroku telefona iespējas. Taču tas un citi komforta elementi, ieskaitot klimata kontroles sistēmu, palielina Twingo cenu līdz līmenim, kur jau sniedzas prāvāku izmēru un pieciem braucējiem pieejamas mašīnas.
Rozīnīte GT TCE
Izvēlei tiek piedāvāts benzīna 1,2 l motors ar trim jaudas
versijām, sākot no 60 ZS bāzītes, kā arī 1.5 dCi dīzeļdzinējs ar 65
ZS jaudu. Izmēģinājuma braucienam Diena saņēma spēcīgāko
benzīnnieku - jauno TCE turbīnnieku, kura maksimālā jauda ir 100
ZS. Visticamāk, ka ar pārējiem dzinējiem Twingo ir tikai
pārvietošanās līdzeklis ar visām tām zaļajam eco idejām, kas tagad
Eiropā tik ļoti modē, jo pat jaudīgākais motors izdala tikai 140
gramu oglekļa dioksīda uz kilometru, bet dīzelis 113 g/km. Toties
GT TCE ar šķietami nevainīgiem 100 ZS ir viens īsts mazs
velniņš.
Motors ir elastīgs un azartisks. Tas der, lai krustojumos kacinātu tūļīgus bembiju saimniekus un apdzīšanas manevros gan pilsētas drūzmā, gan uz šosejas mestos ar izrieztu krūti. Tas nikni uzrūc diezgan sportiskā tonītī un liek aizmirst daudzus mazītiņo mašīnīšu "bet". Taču tieši ar šo dzinēju grūti pieņemt gandrīz pa minivenu modei augsti novietoto sēdekli un tā augumu fiksācijas vārgumu. Rezultātā mazliet par zemu novietots šķiet manuālās ātrumkārbas kloķis un gribas atrast vēl kādu kašķi.
To var gan ergonomikā, gan vēl šur tur. Vēja un riepu fons, piemēram, ir krietni jūtams. Bet kas gan mūsdienās ir galīgi bez grēka. Un tomēr Twingo ar TCE motoriņu paliks atmiņā kā jauks labais pokemons ar negaidītām dinamikas un ātruma spējām.u
Foto:
Renault Twingo 2008 006: Smīdina un teju avi kaitina sānu durvju
atvēršanai paredzētie knibuļi, bet ieraušanās aizmugures sēdekļos
nekādas īpašās problēmas nesagādā.
Renault Twingo 2008 007: Panelis viscaur veidots no cietām plastmasām, bet zaļās domāšanas faniem par mierinājumu var kalpot ražotāja apgalvojums, ka 9% izmantotās plastmasas iegūta otrreizējā pārstrādē. Tiesa, montāža veikta diezgan rūpīgi.
***
Renault Twingo 1,2 GT TCE
Dizains: ***
Tehnika: ****
Komforts: **
***
Cenas eiro
Renault Twingo 1,2 (65 ZS) Authentique 9204
Renault Twingo 1,5 dCi Authentique 11 033
Renault Twingo 1,2 (75 ZS) Dynamique 10 620
Renault Twingo 1,2 (100 ZS) GT 12 036