Atzītākie konkurenti ar pieredzi play off režīmā ir Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail un kur vēl korejieši un arī citi japāņi, bet tagad arī vācu VW Tiguan un pat naturalizētie francūži.
Ar labām saknēm
Ford Kuga ir būvēts, izmantojot labu slavu ieguvušo Ford C segmenta
platformu, kuras pirmie asni bija kompaktvens C-Max un otrās
paaudzes Focus. Šīs platformas elementi kalpojuši arī pašreizējā
Land Rover Freelander un jaunā Volvo XC60 tapšanai.
Uz nopietnu cīkstēšanos bezceļu zonā Kuga nepretendē, lai gan pilnpiedziņa ir ar Haldex sajūgu, kas griezes momentu starp velkošajām asīm sadala vienādā attiecībā 50 pret 50. Te der atcerēties, ka liela nozīme ir blīvei starp stūri un sēdekli. Atšķirībā no vairuma sāncenšiem Kuga būs pieejams arī tikai ar priekšējās ass piedziņu. Pie mums šādi krosoveri līdz šim nav bijuši cieņā, bet Eiropas vidējais patērētājs domā citādi, un arī Amerikā ar viena tilta piedziņu bieži tiek ražoti arī iespaidīgāki apvidus tipa automobiļi.
Rūpnīcas konveijers Vācijā, kur Kuga tiek ražots, ir sakustējies ar divlitru turbodīzeli (136 ZS) un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Taču jau šogad tiek solīts arī pieccilindru benzīnnieks ar 200 ZS jaudu un arī automātiskā transmisija.
Aprīkojums komfortam? Vieglāk būtu uzskaitīt, ko Kuga nepiedāvā. Stikla jumts, atpakaļskata kamera, multimediju sistēma utt.
Uz šosejas lielisks
Zinot Focus un C-Max labās vadāmības īpašības, nešaubījos, ka arī
Kuga šai ziņā būs līdzvērtīgs. Krosoveram gan ir augstāks smaguma
centrs nekā donoriem, bet tas Ford inženieriem nav traucējis panākt
teicamu vadāmību un atsaucību stūrei.
Kuga asfalta serpentīnos Spānijas dienvidos jutās kā zivs ūdenī. Sānsveres minimālas, stūres reaktīvā pretestība adekvāta ātrumam un pagrieziena leņķim, piekare stingra un precīza. Lielisks sniegums uz asfalta un RAV4, kā arī Tiquan šai ziņa ir no kā baidīties.Dīzelis ar 320 Nm griezi no 2000 apgriezieniem salonā par sevi gandrīz neatgādina, tātad skaņas izolācija līmenī. Dinamikas tehniskie rādītāji arī izskatās cienījami - 10,7 no vietas līdz 100 km/h. Tiesa, tikai 136 ZS esamība sevi liek manīt, jo paātrinājums nešķiet aizrautīgs. Toties arī degvielas patēriņš kombinētajā ciklā pēc rūpnīcas datiem ir tikai 6,4 litri uz 100 km.
Ford Kuga ir pierādījums tam, ka vienlīdz labu automobiļu viesiem dzīves gadījumiem nav un nebūs. Lieliskās braukšanas īpašības uz asfalta un arī gruntsceļos likušas upurēt šo to no gaitas komforta šķēršļotā apvidū. Nav jau tā, ka Ford mārketologu teksti par off road iespējām būtu tukšas blēņas (atcerieties par blīvi starp sēdekli un stūri), taču pa akmeņiem un dangām traukties ar Kuga nav diez ko patīkami. Ātrumam un precizitātei noregulētā piekare un stūre dzen vibrācijas un sitienus salonā. Lēnāk un ar pīpēšanu, gan jau Kuga tiks tālu arī, nebraucot pa ceļu, bet šis auto uzsvērti būvēts apstākļiem, kādos krosoverus izmanto vairāk nekā 90% šādu auto pircēji - proti, ceļiem un pilsētu ielām.
Jūnija otrajā pusē Ford Kuga jau vajadzētu atrasties mūsu dīleru salonos, bet solītais benzīna motors un automāts visticamāk būs nopērkams tikai tuvāk gada nogalei.
Testbraucienu Spānijā nodrošināja SIA Baltic Motors
***
Cenas eiro
Ford Kuga 2,0 TDCi FWD Trend 25 220
Ford Kuga 2,0 TDCi AWD Trend 26 930
Ford Kuga 2,0 TDCi AWD Titanium 29 110
VW Tiguan 2,0 TDI Track&Field 26 507
Honda CR-V 2,2 CTDi Comfort 27 775
Toyota RAV4 2,2 D4-D 27 018
Nissan X-Trail 2,0 dCi XE 26 394
***
Plusi un mīnusi
+ vienas no labākajām vadāmības īpašībām savā klasē
+ moderns un plašs komforta un drošības aprīkojums
+ konkurētspējīga cena
- automātiskā pārnesumkārba būs pieejama tikai ar benzīna dzinēju
***
Vērtē Zariņš
Ainārs Zariņš, autožurnālists
Ford Kuga
* * * * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * Komforts