Tagad situācija ar piegādēm ir uzlabojusies, bet ja jums garām
aizbrauc it kā SX4, kam hromā spīdošā S burta vietā uz deguna ir
Fiat apaļais logotips, nebrīnieties! Uz viena konveijera ar SX4
tiek ražots arī tehniski identisks Fiat modelis Sedici. Itālis pie
mums parādījās vēlāk, kad vairākums šāda auto kārotāji bija
ieraduši lūkoties Suzuki salona virzienā. Iespējams, tieši tādēļ
Sedici pagaidām palicis maz ievērots.
Gandrīz tāds pats
Diena jau rakstīja, ka itāļu devums kopprojektā ir neliels, jo auto būvēts uz japāņu Suzuki Swift bāzes, un Apenīnu zābaka nospiedums manāms tikai dizainā, kas tapis maestro Džordžeto Džudžāro studijā Italdesign, kā arī dīzeļversijā ar 1,9 l JTD dzinēju. Taču nianses abu modeļu piedāvājumā ir, un tādēļ vērts iegriezties arī Fiat salonā.
Ja primārais ir cena, nevis visu riteņu piedziņa, tad labākās pozīcijās ir Suzuki, jo priekšpiedziņas versijā tiek piedāvāts vairāk nekā par 2000 eiro lētāks auto ar 1,5 l (99 ZS) benzīna motoru, kāda Fiat rangā nav. Papildus tagad vēl ir pieejams ne tikai piecdurvju hečbeks, bet arī Japānā montēts SX4 priekšpiedziņas sedans, kas startā ir tikai par 600 eiro dārgāks nekā hečbeks. Arī pilnpiedziņas versija ar 1,6 l (108 ZS) motoru par 620 eiro lētāka būs pie Suzuki pārstāvjiem.
Dīzeļauto iegāde ļaus ietaupīt līdz pat 1180 eiro, izvēlēloties auto ar Fiat logo. Taču uz Itālijas pavalstnieku visvairāk vērts lūkoties, ja ir interese par Sedici ar automātisko transmisiju. Tiesa, pilnpiedziņa šādam auto paredzēta nav un bākā būs jālej benzīns, jo Sedici 4x2 tiek komplektēts ar 1,6 l benzīnnieku un četrpakāpju automātu. Diena izmēģināja tieši šādu auto Emotion komplektācijā.
No lietiem diskiem līdz…
Emotion pakete ir Sedici kalngals. Sānskata spoguļi ir gan elektriski regulējami, gan apsildāmi, ir automātiskā klimatkontrole un MP3 formātu pieņemoša audiosistēma, kā arī R16 vieglmetāla diski, drošības spilvenu kaudze un citi sīkumi, kas dzīvi dara patīkamāku. Mazliet vienkāršāks Sedici Dynamic ar automātu maksā par 1030 eiro lētāk, bet tad no šā tā jāatsakās. Piemēram, patīkamās sajūtas par ādu uz stūres rata, elektriski virināmiem aizmugures durvju logiem, bet automātiska klimata vietā būs vienkāršs kondicionieris un radio pazaudēs MP3. Jā, arī glīto lieto disku un bezkontakta aizdedzes atslēgas nebūs.
Sedici ar automātu tādēļ brauks nebūt ne sliktāk. Interesanti, ka dinamikas ziņā versija ar automātu ir visnaskākā visā Sedici un SX4 piedāvājumā. Līdz simtam šāds auto ieskrienas 10,5 sekundēs, 3 desmitdaļas iekabinot analogai manuālajai itāļa versijai ar pilnpiedziņu un pussekundi ātrākajam japānim - priekšpiedziņas SX4 1,5 l.
Degvielas patēriņš, pat draiski braucot, kombinētajā ciklā nepārsniedz 8 litrus uz 100 km, bet taupot, var iekļauties mazāk 7 litriem. Japāņu motoriņš arī ar itāļu krāsām uz auto borta griežas, ka prieks, un automātiskā pārnesumkārba savu darbu paveic atbilstoši pieskanīgi. Robi slēdzas ātri, līgani, un mazais fiatiņš tam atbild ar precīzu stūri un labi saprotamām reakcijām. Automātam ir vairāki režīmi - gan standarta D (Drive), gan 3-D un 2, kas vajadzības gadījumā attiecīgi ierobežo pārslēgšanos uz augšu. Ir vēl arī L (Low) režīms, ko parasts redzēt pilnpiedziņas mašīnām. Sedici ar automātu tāda nav, bet L tomēr mazliet palīdzēs smagākos ceļu posmos, jo vienlaikus tiek bloķēti priekšējie riteņi.
Testa auto no Auto Italia
***
Fiat Sedici 4x2 1,6 A/T
J J J J Dizains
J J J J tehnika
J J J komforts
***
cenas eiro
Fiat Sedici 4x4 1,6 Dynamic 16 410
Fiat Sedici 4x4 1,9 JTD Emotion 20 350
Fiat Sedici 4x2 1,6 A/T Emotion 17 430
Suzuki SX4 2WD 1,5 Urban line 14 090
Suzuki SX4 4WD 1,6 Outdoor Line 15 790
Suzuki SX4 4WD 1,9 JTD Outdoor Line 20 500
Suzuki SX4 Sedan 2WD 1,6 GLX 15 990